خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

لیزر موهای زائد صورت

چکیده محتوا

لیزر موهای زائد صورت

تناسب اندام و زیبایی در همه قسمت‌ های بدن همیشه برای یک خانم دارای درجه اهمیت بوده و او همیشه سعی در ارتقا زیبایی هر یک از آن ها با تکیه بر شیوه های متعدد داشته است . اما صورت همان عضوی است ، که هر روز در آینه به آن چشم می دوزیم و از هر آنچه که زیبایی آن را برباید ، می‌هراسیم . لیزر مو های زائد صورت یک روش موثر برای خانم ها و همینطور آقایانی هست ، که از آن نارضایتی چندانی دارند .

لیزر مو های زائد صورت

مطمئنا با عبارت رنگ دانه‌های پوست در مباحث مختلف آشناییت یافته اید . ملانین یا همان رنگدانه های پوست در کنار فولیکول­ های مو قرار گرفته اند که ابتدایی‌ترین وظیفشان ایجاد رنگ طبیعی پوست است . آری ! لیزر گروهی از پرتوهای نور با انرژی و طول موج ویژه ای بوده ، که با برخورد با ملامین ها همه فولیکول ها را در هم می کوبد.

بنابراین وظیفه فولیکول ها برای ساخت مو را ضعیف نموده و به عدم رویش مو ر این ناحیه اطلاق می گردد . پوست صورت در قیاس با سایر نواحی حساس تر بوده و حضور مو های زائد و حتی گاهی کرکی ، ظرافت آن را می ‌گیرد . شیوه های متعددی برای حذف این موهای مزاحم در پیش رویتان قرار خواهد گرفت که شیوه لیزر مو های زائد صورت در قیاس با سایرین در صدر قرار می ‌گیرند .

لیزر مو های زائد صورت چگونه انجام می پذیرد ؟

به این موضوع توجه فرمائید که لیزر موهای زائد پروسه ای قابل انجام  در کلینیک‌های صاحب تخصص پوست و با تکیه بر تبحر متخصص این حوزه و دستگاه های مخصوص صورت می گیرد . نوع کارآیی این دستگاه ها بدین صورت است که امواج ساطع شده ازسوی آن با آسیب به فولیکول مو ، چرخه رشد آن را متوقف می سازد .

البته با انجام صحیح تنظیمات فرکانس و انرژی ساطع دستگاه تنها فولیکول‌های مو در تهدید هستند و کمترین نگرانی در باب بروز آسیب به بافت‌های اطراف و پوست وجود نخواهد داشت. پروسه انجام لیزر موهای زائد صورت بسیار بسیار ساده بوده و در مراحل  زیر تقسیم بندی می گردند :

  • اقدام به شست و شوی صورت مراجعه کننده و استفاده از بی حسی ضعیف وابسته به شرایط او
  • تنظیم نمودن قدرت و گرمای دستگاه بعد از بررسی شرایط بیمار
  • استارت خوردن روند لیزر در نواحی مد نظر
  • عدم اتمام لیزر موهای زائد صورت تنها در یک جلسه و دعوت از مراجع برای ۴ هفته بعد

نکته قابل توجه :  بدون شک همه مراحل باید توسط یک پزشک یا اپراتور ماهر و صاحب مهارت در این حوزه و همینطور کلینیکی صاحب اعتبار و دستگاه‌ هایی استاندارد به انجام برسد .

لیزر مو های زائد صورت چگونه انجام می پذیرد ؟

لیزر موهای زائد صورت با درد همراه است ؟

به جرئت می توان لیزر مو های زائد صورت را ایمن و به دور از کمترین خطری برای مراجعه کننده خواند . بنظر می‌ آید این روش، تنها شیوه نتیجه بخش برای رهایی همیشگی از موهای اضافی صورت است . البته که این شیوه در قالب انحصاری نبوده و بسیاری از روش های دیگر را در کنار خود جای داده است.

کاملا مخالف با شیوه های پر درد و آزار دهنده ، لیزر موهای زائد صورت بدون کمترین دردی و همینطور ایجاد آسیبی بی نظیر ترین شیوه برای پوست‌ های حساس محسوب می‌گردد . خانم‌ ها با هر میزان آستانه تحمل درد بالا در تلاش برای فرار از انجام اپیلاسیون و بند انداختن هستند ، که به کمک این شیوه غیر تهاجمی یک عمر از درد سرهای حذف مو زائد رهایی خواهند یافت .

آیا امکان لیزر مو های نازک و کرکی نیز وجود دارد؟

بدون تعارف بگوییم که هر دستگاهی که برای لیزر مو های زائد صورت بکار گرفته می‌شود ، قابلیت رفع و کاهش رویش مو های کرکی صورت را دار نیست . شاید در برخی از افراد وابسته به نوع پوست ، روند متضاد و یا کمی متفاوت طی شود ، اما در مجموع در جایگاه تبلیغاتی کاملا غیر واقعی و فاقد ریشه علمی است .

به همین سبب نیاز است تا با مشاهده نوع پوست و موهای بدنتان ، پزشک در باب شرایط لیزر توضیحات تکمیلی در اختیارتان قرار دهد.

 

آیا لیزر مو‌های زائد صورت تنها برای خانم ها کاربرد دارد ؟

عموما زمانی که سخن از لیزر مو های زائد صورت به میان می‌ آید همه افکار به سوی خانم ها هدایت می‌ شود‌. بی خبر از آنکه مردان همیشه در جستجوی تجربه شرایطی متفاوت برای حذف مو و رهایی از رشد مجدد توام با خارش و برآمدگی پوست از طریق اصلاح معمولی ریش و سبیل هستند‌ .

این شرایط ریشه در نوع فعالیت فولیکولیت های کاذب دارد که به دلیل تحریک مو ، موجب تجربه نمودن احساس خارش و سوزش و برآمدگی های کوچک روی پوست می گردد . اساسا ریشه ایجاد این شرایط را تنها می توان در اپیلاسیون و شیوه های این چنینی دانست که مو کاملا از ریشه کنده می شود .

آقایان قادر هستند تا نقطه مقابل چنین وضعیتی را با ویژگی هایی چون داشتن پوست صاف ، روشن و عدم تجربه حس ناخوشایند سوزش و خارش به  هنگام رویش مو را برگزینند . قسمت های معمول در حوزه لیزر مو های زائد صورت برای آقایان عبارتند از :

  • قسمت خط گردن
  • همه ریش
  • ناحیه پشت گردن

آیا لیزر مو‌های زائد صورت تنها برای خانم ها کاربرد دارد ؟

بعد از لیزر موهای زائد صورت باید چه مراقب هایی را انجام دهیم ؟

ممانعت از لمس پوست

عموما گروهی از افراد که تجربه کافی در این باب را ندارند ، بعد از لیزر با لمس دائم پوست خود تمایل به تجربه حس خوشایند ایجاد گشته و همینطور اطمینان از عدم به جا ماندن هیچ مویی را خواهند داشت. اما به شدت توصیه می ورزیم که پیش از انجام این کار از احتمال  عدم آلودگی دست‌هایتان برای جلوگیری از امکان انتقال باکتری ها به منافذ باز ، اطمینان حاصل نمایید .

عدم استفاده از محصولات پوستی سنگین

آیا می‌ دانید که آرایش صورت و پنهان کردن آن در پشت حجم سنگینی از محصولات زیبایی موجب افزایش التهاب پوست بعد از انجام لیزر مو های زائد صورت می گردد . بنابر این مطلوب است که تا ۲۴ ساعت به پوست خود استراحت بیشتری بدهید و با استفاده از محصولات متعدد روزنه های پوستی را برای نفس کشیدن مسدود نکنید .

حمام و یا شستن صورت با آب خیلی گرم ممنوع

بعد از پایان جلسه لیزر ، پوست به سبب دمای بالا در حساس ترین حالت خود قرار دارد . بی شک حمام با آب بسیار گرم در این زمان ، موجب افزایش دمای بدن و در نتیجه بروز و افزایش التهابات پوستی می گردد . نه تنها حمام بلکه اتاق های بخار ، سونا و نور مستقیم خورشید فولیکول های مو را بعد از لیزر مو های زائد صورت در شرایط بدی قرار می دهند .

کمک گرفتن از کمپرس سرد

بعد از لیزر مو های زائد صورت ، امکان دارد که پوست میزان اندکی از سوزش را تجربه نماید که مشابه احساس آفتاب سوختگی است . این حس تجربه درد خفیف و توام با سوزش که ممکن است با اندکی التهاب و قرمزی هم درآمیزد ، به واسطه استفاده از کمپرس یخ یه سادگی رفع می‌ شود .

اما به هیچ وجه نباید یخ مستقیم روی پوست قرار گیرد ؛ ابتدا یخ یا یخ پک را درون یک حوله ضخیم گذاشته و تا ۳ بار در روز و زمان دادن ۱۰ دقیقه ای روی پوست قرار دهید . استفاده از یخ مستقیم یا قرار گیری بیش از زمان تعیین شده روی آن موجب اختلال در گردش خون ، افزایش التهاب و در نتیجه طولانی شدن دوره درمان می گردد .

بعد از لیزر موهای زائد صورت باید چه مراقب هایی را انجام دهیم ؟

 مصرف مسکن های معمول در صورت نیاز

لیزر مو های زائد صورت یک شیوه غیر تهاجمی به حساب می آید که احتمال احساس درد در حین انجام کار را در کمترین احتمال ممکن قرار می دهد . اما احتمال می رود در پایان ، همراه گشتن احساس درد خفیف با اندکی سوزش شما را آزار دهد که بی شک کمپرس سرد یا ژل آلوئه ورا تسکین دهنده خوبی به حساب خواهد آمد .

در شرایطی که درد بیشتر از یک روز به طول انجامید علاوه بر مصرف مسکن های کاملا معمولی باید از پزشک مشورت دریافت نمایید .

عدم قرار گیری در معرض نور مستقیم آفتاب

عدم قرار گرفتن در معرض تابش نور شدید خورشید ، بیشترین کمکی است که شما بعد از انجام لیزر مو های زائد صورت  برای پوستتان انجام خواهید داد . شما نیازمند یک بعد زمانی ۷ تا ۱۴ روزه برای دوری از تابش نور مستقیم خورشید هستید تا نور فرابنفش آن سبب تحریک قسمت های لیزر شده ، نگردد .

البته برای تضمین این شرایط استفاده از  آفتاب اس پی اف ۳۰ یا حتی بالاتر ، بهترین گزینه ممکن محسوب می گردد.

 استفاده از محصولات توصیه شده برای مراقبت های بعد از لیزر

ایجاد قرمزی ، خارش خفیف بعد از لیزر مو های زائد صورت امری طبیعی است . اما توصیه می شود برای سرعت بخشیدن به طول درمان و بهبود التهابات پوستی ، در یک بعد زمانی چند روزه از محصولات تجویز شده چون ژل آلوئه ورا ، ضد آفتاب صورت ، کرم ضد آلرژی و کرم مرطوب کننده و آبرسان ویژه پوست‌های حساس برای ایجاد رطوبت و خنکی و کاهش خشکی ایجاد شده در پوست استفاده کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »