خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟

چکیده محتوا

لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟

انجام لیزر یکی از بهترین و مطمئن‌ ترین روش‌ ها برای از بین بردن موهای زائد قسمت‌ های مختلف بدن است. ممکن است بسیاری از افراد قبل از انجام لیزر سوال کنند که آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که به طور کلی انجام لیزر سبب ایجاد مشکل و خطرات جبران ناپذیر برای افراد نمی‌ شود.

این کار یکی از بی‌ خطرترین و محبوب‌ترین روش‌ ها برای از بین بردن تمامی موهای زائد در کمترین زمان و با ماندگاری طولانی مدت است. در صورتی که می‌ خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این سوال که لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟ کسب کنید، بهتر است تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

لیزر موهای زائد چگونه انجام می‌شود؟

قبل از ارائه توضیحات تکمیلی در مورد این موضوع که لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟ بهتر است در ابتدا با نحوه کار کردن دستگاه لیزر آشنا شوید. انواع تجهیزات و دستگاه‌ های لیزر دارای نوری با شدت مشخص و کنترل شده هستند.

در این روش اپراتور اقدام به تاباندن نور لیزر به فولیکول‌ های مو می‌ کند. با این کار، رنگدانه‌ های فولیکول، نور لیزر را به خود جذب کرده و این عمل سبب سوختن و از بین رفتن فولیکول و ریشه مو می‌ شود.

پس از تخریب فولیکول، به طور موقت ولی تا مدت طولانی رشد ریشه‌ های مو متوقف شده و همین موضوع سبب از بین رفتن موهای زائد نقاط مختلف بدنه می‌ گردد.

لیزر موهای زائد چگونه انجام می‌شود؟

ضررهای انجام لیزر موهای زائد

اشعه لیزر فقط به فولیکول مو رسیده و به عمق پوست نفوذ نمی‌ کند که همین موضوع سبب شده است پاسخ ما به این سوال که آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟ منفی باشد.

با این حال در صورتی که دستگاه نامناسب را انتخاب کنید یا اپراتور از تجربه کافی برخوردار نباشد ممکن است مشکلاتی مانند سوختگی پوست، قرمزی و التهاب، درد، پوسته پوسته شدن، تغییر رنگ پوست از جمله روشن یا تیره شدن غیر طبیعی، اسکار و ضخیم شدن موهای کرکی ایجاد شود.

تاکنون موارد بسیار کمی از ایجاد ضررهای ذکر شده گزارش شده‌اند به همین دلیل در پاسخ به این سوال بسیاری از مراجعه کنندگانی که آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟

باید بگوییم که اگر شما یک مرکز مطمئن و شناخته شده با دستگاه‌ های به روز و باکیفیت را انتخاب کنید، این کار هیچگونه ضرری برای شما ندارد و شما می‌ توانید با اطمینان فراوان در کمترین زمان، از شر موهای زائد و اضافه بدن خود خلاص شوید.

مقاله پیشنهادی: مزوتراپی مو

مزایای انجام لیزر موهای زائد

در کنار اطلاع از این موضوع که آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟ دانستن مزایای آن نیز مهم است. انجام لیزر موهای زائد می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد، از جمله قابل استفاده بودن برای تمامی نقاط بدن، قابلیت استفاده برای خانم‌ها و آقایان، کاهش تحریکات پوستی، نرم‌تر و شفاف‌تر شدن پوست، کاهش رشد موهای ضخیم بدن، ماندگاری دائمی یا طولانی مدت، از بین رفتن موهای زیر پوستی آزار دهنده، نتیجه‌گیری سریع، هزینه مناسب و معقول، بی‌خطر بودن، از بین بردن موهای زائد در کمترین زمان، بدون درد و فقط با کمی سوزش و تبدیل پوست بدن از حالت پوست مرغی به پوستی شفاف و یک دست.

 

چگونه از عوارض احتمالی لیزر موهای زائد جلوگیری کنیم؟

عوارض و خطرات انجام لیزر موهای زائد بسیار کم هستند. با این حال، ممکن است عوارض ذکر شده برای برخی از افراد ایجاد شوند. برای جلوگیری از عوارض احتمالی لیزر موهای زائد، بلافاصله پس از انجام لیزر، از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید خودداری کنید، زیرا این کار سبب ایجاد حساسیت، التهاب و تغییر رنگ پوست می‌شود.

همچنین، در صورتی که پزشک یا اپراتور را برای شما پمادهای ترمیمی یا ضد التهاب تجویز کرده، حتماً از آنها استفاده کنید. اگر سابقه بیماری‌های پوستی یا حساسیت‌های پوستی را دارید، قبل از انجام لیزر با پزشک مشورت کرده و از او سوال کنید که آیا برای شما لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟

علاوه بر موارد ذکر شده، بهتر است چند ساعت پس از انجام لیزر، از حمام کردن مخصوصاً با آب داغ یا استفاده از تیغ و ژیلت پرهیز کنید. در این زمان، بهتر است از لباس‌های خنک نخی استفاده کرده و از انجام کارهایی که سبب تحریک پوست می‌شود، خودداری نمایید.

چگونه از عوارض احتمالی لیزر موهای زائد جلوگیری کنیم؟

چه کسانی نباید لیزر موهای زائد انجام دهند؟

بعد از پاسخ به سوال شما که آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟ برخی از افراد نباید برای انجام لیزر موهای زائد اقدام کنند. این افراد شامل؛

  • مبتلایان به بیماری‌های پوستی و قارچی.
  • افرادی که مشکلات هورمونی دارند.
  • خانم‌ هایی که درگیر مشکلات تخمدان یا کیست هستند.
  • افرادی که در بدن خود تاتوهای بزرگ و زیاد دارند.
  • اشخاصی که دارای اسکار، خال‌ های گوشتی یا جوش و تبخال هستند.
  • افرادی که در سطح بدن خود موهای بور، نازک و کرکی دارند

هستند. در صورتی که قبلاً دارای بیماری‌های پوستی بوده اید و اکنون بیماری شما درمان شده است، بهتر است قبل از انجام لیزر و به منظور پیشگیری از عوارض و مشکلات جدی، حتماً با پزشک در مورد مشکل خود صحبت کرده و از او مشاوره بخواهید.

 

ضررهای لیزر موهای زائد دائمی است یا موقتی؟

یکی از موضوعات مهمی که پس از پاسخ به این سوال که لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟ اهمیت پیدا می‌ کند این است که به وجود آمدن عوارض و ضررهای لیزر موهای زائد موقتی است یا دائمی؟

پاسخ این سوال به موارد مختلفی بستگی دارد، گاهی مواقع مشکلاتی که پس از لیزر به وجود می‌ آیند به دلیل عوامل خارجی هستند. برای مثال فرد در معرض آفتاب قرار می‌ گیرد یا اقدام به گرفتن دوش آب داغ می‌ کند، هنگامی که پوست فرد حساس باشد می‌ تواند سبب ایجاد لک یا تغییر رنگ پوست شود.

در این مواقع در صورتی که فرد زیر نظر پزشک از کرم‌ های ترمیم کننده استفاده کند می‌ تواند شاهد از بین رفتن ضررها و مشکلات ایجاد شده پس از لیزر موهای زائده باشد.

گاهی مواقع اپراتور لیزر تجربه کافی در این زمینه ندارد و سبب سوختن پوست فرد می‌ شود، علاوه بر این داشتن مشکلات پوستی و مشکلات هورمونی نیز می‌ تواند ضررها و عوارض مختلفی را پس از انجام لیزر موهای زائد ایجاد کند.

در این مواقع احتمال دائمی بودن مشکلات وجود دارد؛ البته در مورد این موضوع که لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟ باید بگوییم که این اتفاق بسیار نادر است و ممکن است فقط برای درصد کمی از افراد ایجاد شود.

ضررهای لیزر موهای زائد دائمی است یا موقتی؟

سخن پایانی

پس از کسب اطلاعات دقیق در مورد این موضوع که آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟ ممکن است بخواهید برای انجام لیزر اقدام کنید. در صورتی که به دنبال یک کلینیک زیبایی معتبر و شناخته شده در استان تهران جهت انجام لیزر هستید، ما مرکز زیبایی درسا کلینیک را به شما معرفی می‌ کنیم.

مجموعه ما دارای بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه ارائه انواع خدمات زیبایی پوست و مو است و برای انجام لیزر از انواع دستگاه‌ها و تجهیزات ایتالیایی و آمریکایی استفاده می‌ کند. شما می‌ توانید با اطمینان فراوان به مجموعه ما مراجعه کرده و تمامی موهای زائد بدن خود را بدون ایجاد هرگونه ضرر یا عوارض از بین ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »