خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟

چکیده محتوا

لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟

دوستانِ عزیز اینکه لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟ از جمله مهم ترین سؤالات شماست. در واقع به دنبالِ پاسخِ آن هستید، تا آن را جایگزینی برای تراشیدنِ موها یا کندنِ آنها بنمایید. شما می توانید، از این شیوه در راستای زدودن موهای مناطقی چون؛ کمر یا پاها و دَستان استفاده کنید. پس می توان با اطمینان خاطر گفت؛ انجام لیزر یک روش محبوب برای اکثر خانم ها و آقایان است و این مسئله غیر قابل انکار می باشد.

ولی آیا انجام این کار برای ما ضرری ندارد! یا خطری ما را تهدید نخواهد کرد؟ با ما در ادامه این مطلب از درسا کلینیک همراه باشید، تا به پاسخِ تمامی پرسش های خود در این زمینه دَست یابید.

آیا ثابت شده است، لیزر بدون خطر است؟

ما به شما باید بگوییم؛ بدون ضرر و بدون خطر بودنِ لیزر به نوعِ دستگاهی که توسطِ کلینیک استفاده می شود، بستگی دارد. اِف دی اِی لیزرهایی خاص را جهتِ حذفِ موهای زائد تأیید نموده است. پس قبل از انجام لیزر برای آنکه مطمئن بشوید، لیزر برای شما ضرری ندارد، باید توجه کنید؛ آن دستگاه توسطِ سازمان اِف دی اِی تأیید شده است.

گاهاً برخی از کلینیک ها به اینکه لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟ توجه ندارند. به گونه ای که از دستگاه هایی استفاده می کنند، که توسطِ اِف دی اِی تأیید نشده است. پس باید کلینیک انتخابی از جانب شما دستگاه هایی معتبر را استفاده کرده و خیال شما را راحت کند.

درباره عوارض لیزر موهای زائد بیشتر بدانید!

بگذارید، با شما گسترده تر در ارتباط با این موضوع که لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟ صحبت کنیم. اغلب شکایت افراد از انجام این کار و از بین بردنِ موهای زائد ظهور لکه های پوستی به نامِ هایپرپیگمنتاسیون می باشد. این لکه پوستی به صورت موقت بوده و معمولاً در افراد سفید پوست به وجود می آید.

البته در شما دوستانی که دارای پوستی تیره تر هستید، گاهاً این نوع از لکه ها بروز پیدا می کند. در پاسخ به اینکه لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟ توجه کنید؛ این مشکل سوختگی نبوده و به زودی رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آموزش لیزر موهای زائد در تهران

·         آیا لیزر به غدد لنفاوی زیر بغل ما صدمه می زند!

اوّلین سؤالی که از ما پرسیده می شود، این است؛ آیا لیزر به غدد لنفاوی زیر بغل صدمه می رساند؟ برای پاسخِ به این سؤالِ شما باید گفت؛ فولیکول مو در عمق چند میلی متری پوست قرار دارد. توجه داشته باشید، که غدد لنفاوی در سطح عمیق تری از پوست است. پس عمقی که اشعه لیزر بدان نفوذ می یابد، کمتر بوده و بدان ها اصلاً نمی رسد.

پس حتماً در اینکه آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟ بدانید؛ اصلاً لیزر برای غدد لنفاوی یا غدد عروقی زیر بغل ضرری ندارد!

·         آیا لیزر موهای زائد موجب رشد سریع تر موها خواهد شد!

نه دوستان! اصلاً انجام لیزر موهای زائد موجب بیشتر شدنِ موها نمی شود. اگر که چنین بود، حتماً افرادی که طاس بوده یا کچل بودند با انجام لیزر مشکل خود را رفع می نمودند. پس مطمئن باشید، با انجام لیزر تعداد موهای زائد شما افزایش نمی یابد و چنین باوری کاملاً اشتباه است. هریک از شماها بدنتان الگوی خاص رشدِ موها را دارد و بدنتان هرروزه در حالِ تغییر است.

بعضی از شماها با گذر زمان موهای بدنِ خود را از دَست داده و برخی دیگر رشدِ موهایی جدید را تجربه می کنید. در واقع لیزر فولیکول موی شما را تحت تأثیر قرار داده و از بین می رود. نمی تواند، جادو و جنبل نموده و موجبِ رشدِ موهایی جدید بشود. همچنین نمی تواند، از رشد فولیکول مو در گذر زمان پیش گیری نماید.

·         آیا لیزر موهای زائد برروی تمامی انواعِ مو تأثیر مثبت بَرجای می گذارد؟

در اینکه لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟ ‌شما به یک نکته بسیار مهم باید توجه داشته باشید. موی هریک از شماها با دیگری تفاوت هایی دارد. پس در ارتباط با نتیجه حاصل از لیزر بایست با پزشک متخصص صحبت بنمایید. یک روش جهتِ ارزیابی زدودنِ موها توسطِ لیزر وجود دارد.

آنهم مشورت با پزشک درباره جنس مو، کُلُفتی آن، رنگشان و… است. قطعاً با انجام این کار شما به بهترین نتیجه ها دَست خواهید یافت.

·         آیا انجام لیزر ربطی به رنگ موها دارد؟

از اینکه لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟ کمی بگذریم. شما باید توجه داشته باشید، که انجام لیزر برروی موهای قرمز رنگ سخت تر عمل می کند. چرا که اشعه لیزر رنگدانه های قرمز رنگ را سخت تر تشخیص می دهد. البته این روزها سیستم لیزر مدرن و پیشرفته حذفِ موهای زائد که قبلاً لیزر آنها سخت بوده را راحت نموده است.

البته توجه داشته باشید، که اگر رنگِ موهای شما سفید و خاکستری است، نباید لیزر انجام بدهید. چرا که این رنگِ از موها اصلاً رنگدانه ای ندارند.

·         آیا انجام لیزر ما را در خطر اشعه قرار خواهد داد!

بیایید، کمی ریز بینانه تر به اینکه آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟ نگاهی بی اندازیم. برخی ها از اشعه متصاعد از لیزر هراس دارند، که نکند برای آنها زیان آور باشد! نترسید، چرا که لیزر و دستگاه های مورد استفاده توسطِ اِف دی اِف تأیید شده است.

در واقع اشعه ناشی از لیزر میان مرزهای نوری دستگاه قرار داشته و از این محیط به بیرون خارج نمی شود. پس هیچ گونه ضرری برای بیمار نخواهد داشت. نگران نباشید!

 

   آیا انجام لیزر ما را در خطر اشعه قرار خواهد داد!

·         ما می توانیم، در یک جلسه از شَر موهای زائد خلاص بشویم!

نه! در واقع این باور کاملاً نادرست می باشد. چرخه رشد موهای بدنِ شما با یکدیگر متفاوت بوده و موها در مدّت زمان هایی متفاوت رشد پیدا می کنند. پس هنگامی که به کمک لیزر قسمتی از فولیکول مو از بین می رود، موهایی دیگر در حالِ رشد هستند. پس به دور از اینکه لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟

شما باید چند جلسه در فاصله زمانی مشخص لیزر را انجام بدهید، تا به بهترین نتیجه ها دَست یابید. قطعاً شما بعد از مدّت زمانی از شَر تمامی موهای اضافی خلاص خواهید شد.

·         شاید با انجام لیزر به سرطان مبتلا شویم!

دوستان کمی صبر کنید! در واقع این یک باور کاملاً اشتباه است. در واقع انجام لیزر شما را در معرض بیماری سرطان قرار نمی دهد. و در اینکه آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟ باید گفت؛ از بابِ سرطان به هیچ عنوان. در لیزر تنها مقداری اشعه متصاعد شده و آنهم برای پوستِ شما هیچگونه ضرری ندارد.

تنها آسیبی که از دستگاه شامل حال شما می شود، جلوگیری از رشد مجدد موهاست. همان هدفی که شما برای دستیابی بدان هزینه می کنید.

·         آیا انجام لیزر ما را در معرض ناباروری قرار می دهد؟

برخی از شماها از ما می پرسید، آیا انجام این کار ما را در معرض ناباروری قرار می دهد. نه دوستان ابن باور هم کاملاً اشتباه می باشد. در واقع هیچ دلیل و مدرک قانع کننده ای وجود ندارد، که شما بَر اثر این کار نابارور می شوید.

·         آیا انجام لیزر برای تمامی ما کاری بی خطر محسوب می شود!

در اینکه آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟ باید گفت؛ همواره انجام لیزر کاری بی خطر محسوب می شود. امّا بهتر است، پیش از انجام این کار با یک متخصص مشورت نموده و از او بخواهید، شما را در این راستا همراهی کند.

بعضی از مراجعه کنندگان همانند کسانی که بیماری دیابت دارند، در معرض خطری بیشتر قرار خواهند داشت. پوستِ شمایی که دیابت دارید، دیرتر بهبود یافته و این موضوع شما را در خطر عفونت قرار می دهد. پس شاید که پرسنل از شما بخواهند، در گوشه ای از پوست شما لیزر تست شده اگر دچار مشکل پوستی نشدید، انجام بدهید.

توصیه ما به شما این است، اگر که باردار یا شیرده هستید، از انجام این کار امتناع ورزید. چرا که هنوز تحقیقات کافی در این زمینه انجام نشده که برای شما کاملاً بی خطر است. پس برای محافظت از جان خود و کودکتان به هیچ عنوان در این بازه ی زمانی لیزر انجام ندهید.

 

        آیا انجام لیزر برای تمامی ما کاری بی خطر محسوب می شود!

·         اگر که گیاه‌خوار باشیم، نباید لیزر انجام بدهیم؟

در واقع این یکی از تعجب آور ترین دیدگاه ها در ارتباط با انجام لیزر محسوب می شود. چنانچه که شما دارای رژیم گیاهخواری غنی باشید، رنگِ پوستتان تمایل به رنگِ زرد خواهد داشت. چنانچه رنگِ پوستتان زرد باشد، رنگ‌یزه اضافی نور متصاعد از دستگاه را به خود می گیرد و نور مورد نیاز به فولیکول موهای شما نمی رسد.

حال در اینکه آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟ به پوستِ ته رنگ زرد می پردازیم. در چنین شرایطی هم گاهاً انجام لیزر چندان تأثیر گذار نخواهد بود. ولی بهتر است، در این راستا با پزشک متخصص صحبت بنمایید.

·         آیا لیزر موهای زائد موجبِ بروز سوختگی در ما می شود!

نگران نباشید‌! در واقع برخی از شماها در ارتباط با اینکه آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟ سوختگی را مطرح می کنید. ولی این مسئله بسیار کمیاب بوده و معمولاً به صورت موقتی رُخ می دهد. امّا اگر که دارای پوستی تیره تر باشید، بیشتر در معرض چنین خطری قرار خواهید گرفت.

البته شما می توانید، در این راستا با پزشک صحبت نموده و سؤالات خود را در این جهت با او در میان بگذارید. قطعاً او می تواند، شما را به خوبی راهنمایی کند.

·         آیا انجام لیزر دردی غیر قابل تحمل دارد!

بعضی از شماها در رابطه با موضوع آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟ از درد آن می پرسید. درست است، برخی ها در فرآيند درمان احساس ناراحتی می کنند. بعضی دیگر حسی چون سوزن سوزن شدنِ ریز را تجربه می کنند. ولی درد حاصل از انجام این کار قابل تحمل است. البته بسیاری از شماها چنین باوری دارید، که درد ناشی از لیزر کمتر از عملیات موم گذاری می باشد.

شما باید به این فکر کنید، که از شَر موهای زائد خلاص خواهید شد. پس کافیست کمی تحمل کرده و از تیغ زدنِ موها یا کندن آنها رها شوید.

 

    آیا انجام لیزر دردی غیر قابل تحمل دارد!

·         با انجام لیزر ما برای همیشه از شَر موها راحت می شویم؟

برخی ها تنها در ارتباط با این موضوع که آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟ از ما نمی پرسند. در واقع از ما می خواهند، توضیح دهیم؛ آیا با انجام لیزر برای همیشه از شَر موهای اضافی راحت می شویم! بعضی از شماها بعد از چند جلسه کاهش تراکم موها را تجربه خواهید کرد. البته بعضی دیگر به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارند.

در این راستا باید شرایط بیشتری مورد بررسی قرار بگیرد. اینکه نوعِ مو و جنس موهای شما چگونه است‌؟ آیا کُلُفت هستند یا نازک؟ رنگ آنها چیست! دستگاه لیزر کدام است؟ آیا پزشک شما ماهر است؟ چه مقدار انرژی مورد استفاده قرار گرفته است؟ اینها عواملی است، که در تعداد جلسات مورد نیاز تأثیر می گذارد.

اگر که بخواهیم حقیقت را به شما بگوییم؛ لیزر از چهل درصد تا هفتاد درصد رشد موهای شما را کاهش می دهد. بعد از کامل شدنِ روند درمانی است، که تارِ موها نازک شده یا دیگر اصلاً رشد نمی کنند. اکنون شما متوجه شدید، که آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟

سخن آخر

دوستانِ عزیز ما در طول این مطلب از خود بررسی کردیم، که آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟ همانطور که خواندید، انجام لیزر برای ‌شما در صورت نداشتن بیماری خاص و… ضرری ندارد. انتخاب این روش می تواند، به شما کمک شایانی در از بین بردنِ موهای اضافی بدنتان کند.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در طول این مطلب از درسا کلینیک برای شما مفید و موثر بوده باشد. البته شما عزيزان در صورت وجودِ سؤالات بیشتر می توانید، با ما تماس بگیرید. متخصصان ما می توانند، بهترین پاسخ گوی به تمامی پرسش های شما باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »