خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

لیزر موهای زائد و مشکلات هورمونی

چکیده محتوا

لیزر موهای زائد و مشکلات هورمونی

لیزر موی زائد یک روش بی خطر و ایمن جهت حذف دائمی این موهای بدن به شمار می رود. امروزه بانوان و حتی آقایان از این تکنولوژی جهت رفع موی زائد خود بهره می برند. مزایای فراوان، ایمن بودن و مدت زمان کم این متد زیبایی باعث شده افراد زیادی خواهان انجام آن شوند. در این میان افرادی با مشکلات هورمونی و وجود موهای زائد بیش از اندازه ممکن است تمایل به انجام لیزر داشته باشند. در این مبحث به بررسی لیزر موهای زائد و مشکلات هورمونی این افراد خواهیم پرداخت. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما بمانید.

تکنولوژی لیزر موهای زائد

پیش از بیان و بررسی اثر لیزر موهای زائد و مشکلات هورمونی، توضیح مختصری در رابطه با لیزر ارائه خواهیم داد. به وسیله تکنولوژی لیزر موی زائد می توان به طور دائم از شر موهای اضافی بدن خلاصی یافت. انجام این روش شما را، برای همیشه از روش های سنتی مانند اپیلاسیون و شیو کردن بی نیاز می نماید.

فناوری لیزر برای اولین بار در سال ١٩٩۵ به صورت رسمی و تجاری به جهان معرفی گردید. ولیکن، حدود بیست سال قبل از این تاریخ نیز، به صورت غیر رسمی در حال انجام بوده است. پس از جهانی شدن این تکنولوژی و اطمینان از عدم وجود هرگونه عوارضی، لیزر موی زائد به یک روش بسیار محبوب تبدیل شده است.

تمرکز لیزر موی زائد بر روی بافت مو و ترجیحاً فولیکول مو می‌ باشد. در این روش اشعه لیزر وسیله قطعه‌ ای به نام هند پیس بر روی بدن افراد تابانده می‌ شود. امواج رادیویی لیزر بر روی فولیکول مو تاثیر گذاشته و به مرور باعث سوزانده شدن و از بین رفتن آن می‌ شوند.

لازم به ذکر است که، تمامی موهای بدن افراد در یک چرخه رشد نمی‌ کنند. در حالی که، برخی از موها در حال ورود به چرخه رشد هستند، برخی دیگر از موهای بدن نیز در فاز استراحت به سر می‌ برند. به همین دلیل، لیزر بر روی تمامی موها اثر یکسانی نخواهد داشت و همچنین، نیاز به تکرار جلسات لیزر خواهد بود.

مروری بر مشکلات هورمونی و تاثیرات آن بر لیزر

در این بخش از مطلب لیزر موهای زائد و مشکلات هورمونی به بررسی این مشکلات می پردازیم. گاهی اوقات عدم تعادل در هورمون‌ های مردانه مشکلاتی را، برای بانوان به وجود بیاورد. این گونه هورمون‌ ها به نام آندروژن شناخته می‌شوند و در بدن بانوان و آقایان یافت می شود.

علت این عدم تعادل را، می توان در مشکلاتی مانند پلی کیستیک، مصرفی نوعی داروهای خاص و یا داشتن زمینه موروثی دانست. هورمونی منجر به رشد موی زائد در نواحی کم موی بدن بانوان می‌ شود. این وضعیت را، در علم پزشکی به هیرسوتیسم می شناسند.

لیزر موهای زائد و مشکلات هورمونی موضوع بسیار مهمی است که، برای اکثر افراد مبتلا به این مشکل، جای سوال دارد. تکنیک لیزر بر روی موهای دارای ضخامت فراوان و با رنگ تیره اثربخشی بسیار فراوان تری نسبت به سایر موهای کرکی و نازک دارد.

مروری بر مشکلات هورمونی و تاثیرات آن بر لیزر

بررسی علل مشکلات هورمونی

در راستای ادامه اثر لیزر موهای زائد و مشکلات هورمونی به بررسی برخی از علل و دلایل مشکلات هورمونی یا رسوتیسم خواهیم پرداخت. همان گونه که، پیش تر نیز بیان گردید، علت مشکلات هورمونی وجود برخی بیماری های خاص، مصرف داروها و یا همچنین داشتن زمینه ارثی است؛

  • سندرم پلی کیستیک: این سندروم به طور اختصار PCOS نامیده می شود. علت اصلی این مشکل هورمونی به طور کامل تشخیص داده نشده است. برخی دانشمندان علت این بیماری را، به مقاومت در برابر انسولین ربط داده‌ اند. این در حالی است که، برخی دیگر از دانشمندان آن را، به سطح بالای آندروژن ربط می‌ دهند.

از جمله عوارض سندروم پلی کیستیک می‌ توان به ناباروری، رشد موهای زائد، داشتن پریودهای نامنظم و دردناک و همچنین، افزایش وزن اشاره کرد. در صورت عدم درمان به موقع ممکن است مشکلات جدی‌ تری مانند دیابت و یا مشکلات قلبی را، ایجاد نماید.

  • مصرف داروهای خاص: مصرف داروهای خاص از جمله عوامل شایع بر لیزر موهای زائد و مشکلات هورمونی به شمار می رود. مصرف بعضی از داروها ممکن است بر روی هورمون های بدن اثر نامطلوبی بر جای گذارد.

گاهی اوقات افراد مجبور به مصرف داروهایی مانند استروئید ها و یا تستوسترون ها هستند. در این حالت شاهد افزایش میزان هورمون آندروژن هستیم. پیامد این گونه داروها را، می توان بر روی روند لیزر موهای زائد و مشکلات هورمونی نیز، مشاهده نمود.

  • مشکلات یائسگی: از دیگر عوامل موثر بر لیزر موهای زائد و مشکلات هورمونی می توان به مشکل یائسگی اشاره نمود. در این دوره تولید تخمک متوقف شده و سال‌ های باروری بانوان به انتهای خود می رسد. این فرایند مشکلاتی را، برای بانوان به همراه خواهد داشت.

ایجاد مشکلات هورمونی، مشکلات فیزیکی مربوط به جسم و حتی احساسی را، بانوان در این حالت تجربه می‌ نمایند. در این حالت شاهد کاهش شدید هورمون استروژن در بدن بانوان هستیم. همین امر، یعنی کاهش استروژن بر روی افزایش رشد مو تاثیر گذار است.

استرس در این دوره بر روی روند لیزر موی زائد اثر سلبی و معکوسی می گذارد. زیرا، با وجود استرس هورمون استروژن به میزان بیشتری ترشح می شود. ترشح بیشتر این هورمون بر روی رشد موهای زائد اثر گذاشته و باعث رشد بیشتر آن ها می شود.

بیشتر بخوانید: تزریق فیلر

روش درمان و از بین بردن موی زائد ناشی از مشکلات هورمونی

لیزر موهای زائد و مشکلات هورمونی همواره یکی از دغدغه های افراد بسیاری بوده است. مشکلات هورمونی و رشد موهای زائد ناشی از این مشکلات را می‌توان به وسیله برخی تکنیک‌ها درمان نمود. در وهله اول در صورت داشتن مشکلاتی ناشی از مشکلات هورمونی حتماً پزشک متخصص خود را در جریان بگذارید.

ممکن است داروهایی را جهت کاهش سطح هورمون آندلوژن و کاهش رشد موی زائد برای شما تجویز نماید، این داروها ممکن است، شامل داروهای ضد آندروژن و یا همچنین قرص‌های ضد بارداری باشد. متفورمین یکی از گزینه‌های درمانی برای این مشکلات است

مصرف متفورمین باعث کاهش سطح انسولین و در نتیجه کاهش ترشح استروژن می‌شود همین امر رشد موهای زائد، بر اثر مشکلات هورمونی را، متوقف می‌ کند. بهبود و کاهش علائم پلکیستیک از جمله مزایای استفاده از این دارو است به یاد داشته باشید که همواره این دارو را با مشورت و تجویز پزشک مصرف نمایید.

از بین بردن موهای زائد به وسیله دستگاه لیزر الکس

یکی از روش های لیزر موهای زائد و مشکلات هورمونی استفاده از دستگاه لیزر کندلا الکس است. پایه و اساس عملکرد این دستگاه لیزر مو بر اساس تاباندن یک نوع اشعه به موهای بدن می‌باشد. استفاده از این دستگاه کاملاً ایمن و بدون درد است و مدت زمان جلسات لیزر را به کمترین حد ممکن کاهش می‌دهد

پرتوهای اشعه لیزر دستگاه کندلا الکس بسیار قوی هستند. هنگام تابش این پرتوها به سمت بافت موی بدن، ریشه موهای بدن این پرتوها را، جذب می نماید. پس از مدتی شاهد از بین رفتن این موها از ریشه خواهیم بود. علت این امر، تاثیر پرتوی لیزر بر روی فولیکول موی زائد است.

لیزر موهای زائد و مشکلات هورمونی که، یکی از دغدغه های بسیاری از افراد است، به راحتی و با مدد گرفتن از این دستگاه رفع می شود. اکثر افراد با موهای تیره و ضخیم کاندیدای مناسب و ایده آل برای استفاده از این دستگاه پیشرفته و مدرن می باشند.

از بین بردن موهای زائد به وسیله دستگاه لیزر الکس

نکاتی مهم برای قبل و بعد از انجام لیزر

در ادامه مطلب لیزر موهای زائد و مشکلات هورمونی، چند نکته مهم به هنگام لیزر موی زائد را، یاد آوری می نماییم. پوست بدن به هنگام مراجعه جهت انجام لیزر موی زائد بایستی تمیز و عاری از هرگونه مواد دیگری باشد. مواد آرایشی، انواع اسپری، روغن و یا کرم از این قبیل هستند.

پس از انجام لیزر موی زائد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید جدا بپرهیزید. لیزر مو توسط دستگاه کندلا الکس یک روش کاملاً بدون درد است. اما در صورتی که، کمی احساس ناراحتی می‌ کنید می‌ توانید از پماد های بی‌ حس کننده موضعی استفاده کنید.

چنانچه به فکر لیزر موهای زائد و مشکلات هورمونی هستید، بدون هیچ گونه نگرانی می توانید با مشورت پزشک متخصص به لیزر موی زائد خود بپردازید. مشروط بر این که، پزشک متخصص خود را، در جریان مشکلات هورمونی خود قرار دهید تا، نسبت به درمان آن اقدام شود.

کلام پایانی

لیزر موهای زائد و مشکلات هورمونی یکی از نگرانی ها و دغدغه های جدی در بین بسیاری از افراد به شمار می رود. به ویژه در صورت عدم اطلاع از روند درمان این گونه مشکلات، ممکن است افراد از انجام لیزر موی زائد واهمه داشته باشند.

طبق تحقیقات به عمل آمده، با کمک گرفتن از یک پزشک متخصص در زمینه بیماری های هورمونی و یک دستگاه لیزر پیشرفته می توان موی زائد این افراد را، به راحتی رفع نمود. درسا کلینیک یکی از مراکز مطرح در زمینه لیزر موی زائد افراد با مشکلات هورمونی به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »