خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

لیزر مو های زائد حین مصرف راکوتان

چکیده محتوا

لیزر مو های زائد حین مصرف راکوتان

موضوع مهم در زمان انجام لیزر مو های زائد در جریان قرار دادن پزشک مرتبط در باب انواع دارو های مصرفیتان به سبب درگیری با هر نوع بیماری است.

البته که مصرف دارو های متعدد شما در صورت انجام لیزر دچار اختلال نمی‌ گردد و سبب بروز مشکلی در تحقق هدف ممانعت از رشد مو های زائد، نمی‌ گردد اما مصرف برخی دارو‌ها با ممنوعیت و محدودیت همراه است. به همین سبب تصمیم داریم در این مقاله در باب لیزر موهای به طور مفصل و مختصر ابهاماتتان را برطرف سازیم.

در ادامه با داروی راکوتان و علت لیزر مو های زائد حین مصرف راکوتان آشناییت خواهیم یافت.

داروی راکوتان چیست؟

پیش از آنکه ابعاد مرتبط به لیزر مو های زائد حین مصرف راکوتان بپردازیم، بهتر است به طور کامل با قرص راکوتان آشناییت یابیم‌.

راکوتان تنها با یک نام قابل شناخت و فروش در بازار تجاری دارو نیست بلکه با سایر اسم های تجاری اعم از ایزوترتینوئین، آکوتان، ایزوترتینوئین هگزال، نرم سکین و آکنوترن در بازار دارویی در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

اما این دارو به سبب دارا بودن مشتقات ویتامین A در روند درمان جوش و آکنه به شدت تاثیرگذار و مورد تایید پزشکان متخصص این حوزه است.

در صورت مصرف این دارو از میزان چربی طبیعی پوست فرد تا حد چشمگیری کاسته و سطح پوست از درگیری دائم با جوش‌ ها رهایی می‌ یابد. این دارو کاربردی برای به نتیجه رسیدن نیازمند پشت‌ سر گذاشتن یک دوره مصرفی بین ۱۶ الی ۲۰ هفته است.

 

داروی راکوتان چیست؟

چرا مصرف راکوتان همزمان با لیزر مو های زائد ممنوع است؟

حال به چه علت لیزر مو های زائد حین مصرف راکوتان به دید یک موضوع صاحب اهمیت نگریسته می‌شود. آری چنانچه در حین لیزر مو های زائد حین مصرف راکوتان کارتان را قوت قبل پیش ببرید، باید منتظر نمایان گشتن عوارض متعددی در خود باشید که از اصلی‌ ترین آن ها میتوان به آسیب جدی به بافت پوست نام برد.

علت این مورد را میتوان در عدم مجوز قرار گیری در معرض نور خورشید در صورت استفاده از این دارو جستجو کرد زیرا؛ نسبت به نور حساسیت بالایی نشان می‌دهد. شما زمانی که برای رهایی از موهای زائد به کلینیک مراجعه می‌نمایید، دمای پوست صورت یا بدنتان را به سبب تابش اشعه لیزر بالا برده و آن را در شرایط داغ و حساسی قرار می‌ دهید.

حال تصور کنید که با قرارگیری در این شرایط، راکوتان هم مصرف کنید و همه چیز را برای بروز آسیب به پوست در حساس ترین حالت خود محیا سازید‌. حال به خوبی متوجه ممنوعیت های حاکم بر لیزر مو های زائد حین مصرف راکوتان گشتید.

چرا مصرف راکوتان همزمان با لیزر مو های زائد ممنوع است؟

چه مدتی بعد از مصرف راکوتان میتوان لیزر کرد؟

همانطور که بیان داشتیم مصرف این دارو تا به نتیجه رسیدن نیازمند که دوره مصرفی ۱۶ تا ۲۰ هفته است. اما بلافاصله بعد از مصرف قرص آخر و یا پایان دوره مصرف نمیتوان سریعا برای انجام لیزر مو های زائد اقدام نمود. چرا‌ که نیازمند گذشت یک دوره ۶ ماهه بعد از مصرف دارو و حذف کامل اثرات آن از بدن می‌باشد.

عوارض مصرف راکوتان در دوران لیزر

  • لیزر مو های زائد حین مصرف راکوتان سبب دچار گشتن فرد به درد شدید می گردد
  • کاسته شدن از روند بهبود کامل زخم ها
  • پدیدار گشتن کهیر و همینطور التهابات پوستی متعدد
  • دچار گشتن فرد به خارش پوستی
  • به وجود آمدن توده های زیر پوستی غیر نرمال
  • بروز عفونت پوستی و توام با التهاب
  • کاسته شدن از تاثیرات لیزر
  • دچار گشتن به التهاب در چشم ها و لب
  • پوسته پوسته شدن در محل لیزر
  • بروز زخم زخم ها و اسکار روی پوست
  • لیزر مو های زائد حین مصرف راکوتان سبب افزایش حساسیت پوستی و دردناک گشتن پروسه لیزر می شود

 مصرف چه دارو هایی در طول دوره لیزر مو های زائد ممنوع است؟

تنها تاکید ما در حوزه پرداختن به ممنوعیت لیزر مو های زائد حین مصرف راکوتان نیست بلکه؛ گروهی دیگر از دارو ها هستند که مصرف آن‌ ها در زمان لیزر درمانی، با ممنوعیت همراه است زیرا؛ وابسته به ترکیبات داخلی در آن‌ ها و عدم تناسب پذیریشان با لیزر، به بروز عوارض جدی و خطرناک اطلاق می‌ گردد که به ترتیب زیر هستند:

·         دارو های ضد تورم و التهاب:

مصرف این قبیل از داروها ممکن است موجب ایجاد زخم‌ ها و اسکار های ناشی از روند لیزر درمانی گردد.

·         داروی ضد جوش خوراکی:

مصرف این قرص‌ها می‌ تواند سبب ریزش مو و از همه مهمتر عدم ایجاد نتیجه مورد انتظار گردد.

مقاله پیشنهادی: مزوتراپی مو

·         مکمل های ویتامین A:

مصرف این گروه از ویتامین ها همراه با لیزر جهت حذف مو های زائد، سبب شدت یافتن حساسیت های پوستی و ایجاد سوزش و درد در زمان انجام درمان می‌شود.

·         آنتی بیوتیک ها:

آنتی‌‌ بیوتیک ها این قدرت را دارند تا در برخی از مواقع سبب پدیدار گشتن لکه‌ های پوستی شوند.

·         داروهای هورمونی:

این خانواده دارویی نیز می‌تواند، روند رشد مو را مختل سازد.

آری! همانگونه که متوجه شدید، جهت بهره مندی کامل از مزیت لیزر باید، ابعاد متعددی مدنظر قرار داده شود که تنها به میزان تخصص و مسئولیت پذیزی مرکز زیبایی که بدان مراجعه نموده‌اید، وابسته است. اما شما نیز در حال حاضر در جایگاه یک فرد مطلع قرار گرفته‌ اید که باید موضوع قابل اهمیت لیزر مو های زائد حین مصرف راکوتان را جدی بگیرید.

 

داروهای هورمونی:

کلام پایانی

در این مبحث تلاشمان را بر آن داشتیم که تمام ابهاماتتان را در باب لیزر مو های زائد حین مصرف راکوتان را در اختیارتان قرار دهیم. تا با تصمیم گیری اشتباه به سبب درگیری در چنین چالشی با عوارض گاهاً جبران ناپذیر آن، مواجه نگردید.

این دارو‌ ها می توانند نقش معجزه آسایی را در روند درمان آکنه های شدید، ایفا کنند اما توام گشتن زمان مصرف آن با حذف موهای زائد به کمک لیزر می‌تواند پشیمانی برجسته ای را به بار آورد.

درسا کلینیک یکی دیگر از کلینیک های زیبایی برجسته، صاحب نام و شهرت است که به پاس اعتماد سال های متمادی شما، تا تحقق انتظاراتتان بهترین خدمات را ارائه خواهند نمود. ما در این کلینیک با بهره مندی از بروز ترین دستگاه های حذف مو های زائد، شما را برای همیشه از این چالش رهایی خواهیم بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »