خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

لیفت صورت یا بوتاکس

چکیده محتوا

لیفت صورت یا بوتاکس

لیفت صورت با بوتاکس ؟ این سوال برای بیشتر متقاضیان فرآیند های زیبایی ( از نوع بدون جراحی ) پیش می آید . این دو روش درمانی ، زیبایی از دست رفته شما را جبران می کند .

پوست در گذر زمان بر اثر آلودگی های محیطی آسیب می بیند . در چند سال اخیر معمولا برای حذف چین و چروک های صورت ، افراد تنها متکی به جراحی های پلاستیک بودند . هم اکنون با پیشرفت علوم بوتاکس و لیفت صورت جایگزین جراحی های خطرناک شد .

در ادامه مبحث درباره نقش و تفاوت های این دو روش درمانی توضیح می دهیم ، با ما همراه شوید .

بیشتر بخوانید: رهایی از زخم های ناشی از آکنه

معرفی لیفت صورت

در ابتدای این مقاله ، به صورت جداگانی به معرفی این دو فرآیند درمانی می پردازیم . لیفت صورت یا بوتاکس هر دو از روش های درمانی بدون جراحی هستند . لیفت صورت به منظور بهبود ظاهر و جوانسازی پوست انجام می‌ شود .

این روش به برجسته ‌سازی نقاط قابل توجه صورت ، کشیدگی پوست ، حذف چین و چروک‌ ها کمک می کند . همچنین عیوب صورت را نیز پنهان می کنند .

لیفت صورت در اصل مسئولیت بازسازی و تقویت عضلات صورت را برعهده می گیرد . در این فرآیند با به کشیدن پوست در جهت مخالف انقباض سلول ها ، بازگشت پوست را به شکل و ظاهری جوان تر مهیا می سازند .

لیفت صورت یا بوتاکس مسئله ای نیست که تنها با معرفی این دو فرآیند شفاف شود . این فرآیند به پوست شما کشیدگی و تنش بیشتری می‌ دهد ‌. از این رو پوست زیباتر به نظر می رسد .

به طور قابل توجهی با انجام این فرآیند ، چین و چروک‌ ها کاهش پیدا می کند . با بهره گیری از لیفت صورت بین هومون های پوستی نیز تعادل ایجاد می شود . به طوری که حتی در سنین بالا نیز تحریک به تولید کلاژن می گردند .

معرفی لیفت صورت

 

 

معرفی بوتاکس

لیفت صورت یا بوتاکس ؟ پرسشی که در بین متقاضیان فرآیند های عملیات های بدون جراحی بسیار رایج است . در این بخش ما به معرفی تزریق بوتاکس می پردازیم .

تزریق بوتاکس یک روش غیر جراحی است ، که برای بهبود ظاهر و کاهش چین و چروک ‌های صورت استفاده می ‌شود . در این روش مقدار کمی بوتولینوم توکسین A به عضلات پوستی تزریق می کنند .

این ماده با تأثیر بر عصب‌ ها ، ترشح پیام ‌های عصبی را به عضلات محدود می‌ کند . با وجود این ماده در لایه های پوستی ، انقباضی صورت نمی گیرد . مدت ماندگاری این ماده ، شش الی هفت ماه است .

لیفت صورت یا بوتاکس امکان تولید کلاژن دوباره را به سلول های پوستی می بخشد . جهت کاهش چین و چروک صورت ، رفع تنش عضلات صورت و … استفاده می شود .

 

معرفی بوتاکس

تفاوت های لیفت صورت با تزریق بوتاکس

انتخاب بین لیفت صورت یا بوتاکس برای بسیاری از افراد مشکل است . این دو فرآیند با این که به منظور کاهش چین و چروک انجام می شوند ، اما دو روش کاملا متفاوت می باشند .

تنها تشابه ابن دو فرآیند ، بهبود ظاهری پوست و کمک به تولید کلاژن است . لیفت صورت یا بوتاکس ؟ پرسشی است ، که از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار می گیرد ‌. در این قسمت درباره تفاوت های این دو روش درمانی بحث می کنیم ، توجه داشته باشید :

۱ _ نحوه عملکرد :

– بوتاکس ( Botulinum toxin ) یک ماده سمی است ، که به طور موضعی به عضلات صورت تزریق می گردد . این ماده با مسدود کردن اعصاب عضلات منجر به کاهش خطوط و چین و چروک‌ در سطح پوست می شوند .

– لیفت صورت ( Face lift ) با تنظیم نخ ها در بافت‌ های زیرین صورت ، بهبود ظاهر عمومی سلول های پوستی را فراهم می کنند ‌. این روش برای کشش و تنظیم پوست ، کاهش چین و چروک ‌ها ، تقویت و جمع کردن بافت ‌های ضعیف شده در صورت مورد استفاده قرار می گیرد .

۲ _ مدت اثر :

– بوتاکس فقط به مدت محدودی تاثیر دارد . معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه به طول می ‌انجامد . متقاضیان این فرآیند برای حفظ نتیجه مطلوب ، به طور منظم نیاز به تزریقات دوره ‌ای ندارند .

– لیفت صورت اثر دائمی‌ تری دارد ، اما نتایج آن همچنان به عوامل مختلفی مانند روش اجرا ، خصوصیات پوست و روش مراقبت پس از فرآیند وابسته است . عموماً میزان بهبود چین و چروک ها بعد از این فرآیند ۵ تا ۱۰ سال ادامه دارد .

۳ _ خطر و عوارض جانبی :

– بوتاکس معمولاً یک روش ایمن است . این روش نسبت به لیفت صورت برای متقاضی عوارض کمتری به دنبال دارد . از عوارض کوتاه مدت تزریق بوتاکس می توان به ؛ درد ، تورم ، سردرد ، خشکی دهان و … را نام برد .

– لیفت صورت به دلیل فرو بدن نخ های نازک ، کمی خطرناک می باشد . خونریزی ، عفونت ، جوش ، خون گرفتگی ، علائم و …. از جمله مشکلاتی است ، که پس از این فرآیند گریبانگیر متقاضیان می‌ شود .

مقاله لیفت صورت یا بوتاکس به شما کمک می کند ، تا متناسب با نوع پوست تان بهترین درمان را برای جوانسازی خود برگزینید .

تفاوت های لیفت صورت با تزریق بوتاکس

برای ترمیم چین و چروک های صورت لیفت بهتر است یا بوتاکس

در ادامه مبحث لیفت صورت یا بوتاکس ، درباره تاثیرات این دو فرآیند بر ترمیم پوست و کاهش چین و چروک ها توًضیح می دهیم . به طور کلی برای ترمیم چین و چروک‌ های صورت ، لیفت صورت بهترین روش است .

همانطور که در مطالب پیش نیز اشاره شد ، ماندگاری تزریق بوتاکس بسیار کم تر از لیفت می باشد . اگر به فکر حذف دائمی چین و چروک ها هستید ، لیفت صورت به شما کمک شایانی می کند .

به سه دلیل ذیل غالبا در صنعت زیبایی لیفت صورت را جایگزین شیوه های درمانی بدون جراحی می کنند :

  • اثرات عمیق‌ تر
  • اثر دائمی‌ تر
  • محدودیت در نواحی مختلف

مقاله لیفت صورت یا بوتاکس بسیار جامع و کاربردی است . با مطالعه این مقاله ، علاوه بر شناخت بهتر این دو روش می توانید بهترین شیوه را برای جوانسازی پوست خود به کار ببرید .

سخن پایانی

درسا کلینیک از باسابقه ترین موسسات خدماتی در حوزه زیبایی و جوانسازی پوست می باشد . فعالیت این موسسه در فضای اینترنتی نیز گسترش پیدا کرده است . با مراجعه به وب سایت درسا کلینیک علاوه بر ارتباط با کارشناسان ، می توانید مقالات متعددی درباره لیفت صورت یا بوتاکس مطالعه کنید .

بیشتر بخوانید: لیفت ابرو با نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »