خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

مراقبت قبل از لیزر مو های زائد

چکیده محتوا

مراقبت قبل از لیزر مو های زائد

مراقبت قبل از لیزر مو های زائد باعث می شود ، تا فرآیند لیزر بی کم و کاست و به خوبی انجام شود و حتی کیفیت فرآیند حذف موهای زائد را تحت تاثیر قرار می دهد .

یک سری اقدامات خاص وجود داشته ، که پیش از اقدام به لیزر افراد ملزم به انجام آن هستند و عدم رعایت آن ها با مشکلات مختلفی همراه خواهد بود . در ادامه مطلب توضیحات بیشتری را در رابطه با این نکات مراقبتی ارائه می نماییم . پس لطفا با ما همراه شوید .

بیشتر بخوانید: لیزر مو های زائد در چه سنی مناسب است ؟

۷ اقدام مهم قبل از انجام لیزر مو های زائد

چندین مراقبت قبل از لیزر مو های زائد وجود داشته ، که هر فرد باید قبل از انجام لیزر به آن ها توجه ویژه داشته باشد و برای آن ها اقدام نماید . ۷ آیتم از این گونه مراقبت ها به شرح زیر است ؛

  1. مشاوره : قبل از شروع هر درمان لیزری ، بهتر است با یک پزشک متخصص یا تکنسین مجرب مشورت کنید تا از مزایا و معایب این روش آگاه شوید ، آگاهی هر چه بیشتر شما در رابطه با این امر ، سبب شده ، تا از خطرات و مشکلات پیش رو کاسته شود .

۲ . پیدا کردن مرکز معتبر : لیزر مو های زائد ، یک فرآیند زیبایی معمولی نیست ، که بتوانید به هر مرکزی اعتماد کنید و به آن جا مراجعه نمایید . قبل از هر گونه تصمیم و اقدامی ، در رابطه با مرکز و کلینیک زیبایی خوب تحقیق کنید .

۳ . تست حساسیت پوست : قبل از انجام لیزر ، تست حساسیت پوست خود را انجام دهید تا از عوارض یا تحریکات ناخوشایند جلوگیری شود ، البته این نوع تست باید توسط متخصصان انجام شود . این اقدام جزو مراقبت قبل از لیزر مو های زائد بوده و نباید در انجام آن سهل انگاری شود ‌.

۴ . خوراکی های خاص : از مصرف داروها یا موادی مانند ترتینوئین ، آزلاکورت ، یا هیدروکینون قبل از لیزر خودداری شود ، چرا که نوعی تداخل نا مطلوب ایجاد شده و سلامتی زیبا جو را به خطر می اندازد .

۵ . جوانب بهداشتی : قبل از جلسه لیزر ، پوست خود را به طور دقیق تمیز کرده و از استفاده از لوسیون ها ، روغن ها یا ضد آفتاب خودداری کنید ، این آیتم جزو مهم ترین مراقبت قبل از لیزر مو های زائد می باشد ‌.

۶ . اجتناب از آفتاب سوختگی : اگر قصد انجام لیزر مو های زائد را دارید ، بهتر بوده تا یک بازه زمانی خاص از آفتاب و پرتو های سوزناکش در امان باشید ، تا هیچ گونه آفتاب سوختگی روی پوست ایجاد نشود ‌.

۷ . اجتناب از موم کردن یا اپیلاسیون : قبل از لیزر ، از موم کردن یا اپیلاسیون خودداری کنید تا پوستتان در حالت خوبی باشد . اپیلاسیون فولیکول مو را جدا کرده و مانع از سوزاندن آن ها توسط لیزر می شود .

توجه داشته باشید ، که مراقبت قبل از لیزر مو های زائد به سلامت شما کمک می کند . اگر خواهان بهره وری بیشتر لیزر و سلامت خود می باشید ، به این نکات توجه نمایید .

آزمایش های لازم قبل از انجام لیزر

از جمله مراقبت قبل از لیزر مو های زائد ، انجام یک سری آزمایشات خاص است . این آزمایش ها به منظور ارزیابی وضعیت پوست ، تشخیص مشکلات پوستی و اطمینان از اینکه شما برای درمان لیزری مناسب هستید انجام می شوند . برخی از این نوع آزمایش ها به شرح زیر است ؛

۱ . آزمایش حساسیت پوست : این آزمایش برای بررسی حساسیت پوست شما در برابر لیزر استفاده می شود . پزشک یک نمونه کوچک از پوست شما را به لیزر تحت تأثیر قرار داده و عوارض یا تحریکات ناخوشایند را بررسی می کند .

۲ . تست پوست : این آزمایش برای بررسی نوع پوست انجام شده ، که در طی آن میزان اشعه مطلوب برای سوزاندن مو های زائد شما مشخص می شود . ضخامت پوست و مقدار رطوبت آن ، اشعه لیزر انتخابی را تحت تاثیر قرار خواهند داد .

۳ . آزمایش آلرژی : با توجه به این که حرارت از طریق اشعه های لیزر به پوست منتقل می شود ، در برخی از افراد سبب بروز حساسیت نیز خواهد شد . از این رو لازم بوده ، تا آزمایش آلرژی نیز انجام شود ‌.

۴ . آزمایش عفونت پوست : پوست های مستعد عفونت ، قرمزی و خارش لازم بوده ، تا برای مراقبت قبل از لیزر مو های زائد ، آزمایشی برای بررسی عفونت پوست انجام دهند . اگر فردی دچار زگیل تناسلی است ، بایستی حتما با اپراتور و پزشک خود صادق باشد ‌و پنهان کاری نکند .

۵ . آزمایش های مربوط به غده های سرطانی : قبل از انجام لیزر موهای زائد ، معمولاً بهتر است تا افراد آزمایشاتی را انجام دهند تا مشکوک به سرطان نباشند ، این اقدام به عنوان مراقبت قبل از لیزر مو های زائد اهمیت زیادی دارد .

لیزر موهای زائد می تواند به عنوان یک روش غیرتهاجمی برای حذف موهای زائد استفاده شود ، اما اگر در افرادی که تومور یا غده مشکوک به سرطان دارند ، انجام شود باعث گسترش بیشتر و شیوع سرطان شود .

بنابراین ، قبل از انجام لیزر موهای زائد ، پزشک تجویز می کند که افراد آزمایشاتی از جمله ؛آزمایش خون ، سونوگرافی و بیوپسی را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که هیچ تومور یا غده سرطانی وجود ندارد . این آزمایشات به پزشک کمک می کنند تا تصمیم مناسبی در مورد انجام لیزر موهای زائد بگیرد و از خطرات احتمالی جلوگیری کند .

موارد بالا تنها تعداد اندکی از آزمایش ها و تست هایی بود ، که در گروه مراقبت قبل از لیزر مو های زائد قرار می گیرند و افراد منوط به انجام آن ها می باشند .

متاسفانه کلینیک های نا معتبر از تجویز این گونه آزمایش ها خودداری می کنند و سلامت افراد را به خطر می اندازند . پس لازم بوده برای لیزر مو های زائد به یک مرکز معتبر مراجعه نمایید .

آزمایش های لازم قبل از انجام لیزر

نکات بهداشتی قبل از انجام لیزر مو های زائد

مراقبت قبل از لیزر مو های زائد به نکات بهداشتی خاصی نیز مربوط می شود ، رعایت بهداشت برای هر کاری حرف اول را می زند و نباید در انجام آن کوتاهی گردد . به موارد زیر توجه کنید ؛

  1. تمیزی پوست : قبل از رفتن به جلسه لیزر ، پوست خود را به خوبی تمیز کنید . با صابون نرم و آب گرم پوست را شست و شو داده و از استعمال محصولات آرایشی و روغنی بر روی پوست خود خودداری کنید .
  2. خوردن قبل از جلسه : بهتر است قبل از جلسه لیزر غذا بخورید و از انجام این فرآیند با معده خالی خودداری کنید .
  3. تجمع موها : قبل از جلسه ، موهای خود را شیو کنید ، که بهترین راه استفاده از ژیلت است . اگر موی بلند زیر اشعه لیزر قرار بگیرد ، سریعا سوخته و سبب سوختگی پوست نیز خواهد شد . این نکته جزو مراقبت قبل از لیزر مو های زائد می باشد .
  4. اجتناب از مواد ضد عفونی کننده : قبل از جلسه ، از استفاده از مواد ضد عفونی کننده بر روی پوست خود خودداری کنید . این مواد ممکن است باعث تحریک و سوختگی بیشتر پوست شوند .
  5. پوشیدن لباس مناسب : لباس راحتی به تن داشته باشید ، که به راحتی هر چه بیشتر شما کمک می کند . رنگ لباس نیز اهمیت دارد ، زیرا باید نور کمتری را جذب نماید و در برابر اشعه لیزر انعطاف پذیری زیادی داشته باشد .

مراقبت قبل از لیزر مو های زائد ، صرفا انجام آزمایش و … نیست ، بلکه تا حد زیادی به رعایت نکات بهداشتی اشاره دارد . بهداشت و سلامت رابطه تنگاتنگی با همدیگر دارند و نباید در رعایت آن کوتاهی شود .

 

نکات بهداشتی قبل از انجام لیزر مو های زائد

کلام آخر

در این مقاله به بررسی مراقبت قبل از لیزر مو های زائد پرداختیم . این گونه مراقبت ها ، صرفا مربوط به سلامت افراد بوده و توجه به آن ها سبب افزایش کیفیت لیزر نیز خواهد شد . اگر برای حذف موهای زائد به درسا کلینیک مراجعه کنید ، تمام نکات مهم را برایتان تشریح کرده و لیست کاملی از این مراقبت ها را به شما ارائه می نماید ‌.

بیشتر بخوانید: فیشال پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »