خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

مراقبت های بعد از براکیوپلاستی

چکیده محتوا

مراقبت های بعد از براکیوپلاستی

مراقبت های بعد از براکیوپلاستی موضوع مورد بحث در مقاله پیش رو است. این عمل جراحی از عمل های پرطرفدار است، که با هدف کشیدن و بالا بردن پوست بازو به دلیل از دست رفتن بافت چربی انجام می گیرد.

عمل لیفت بازو همانند سایر عمل های جراحی نیاز به دوره نقاهت دارد، که برای اثر بخشی بالای این عمل، باید با مراقبت های بعد از براکیوپلاستی آشنا باشید، اگر قصد انجام این جراحی را دارید، لطفا تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 براکیوپلاستی برای چیست؟

در نخستین بخش از مقاله پیش از اینکه در مورد مراقبت های بعد از براکیوپلاستی صحبت کنیم، به شما خواهیم گفت که تحت چه شرایطی به این عمل نیاز دارید.

براکیوپلاستی یک جراحی پلاستیک است، که به آن لیفت بازو یا درمولیپکتومی بازو نیز گفته می شود. اما همه این نام های پیچیده یک مفهوم دارند و آن اصلاح افتادگی این قسمت از بدن است.

در کل در این ناحیه از بدن دو نوع افتادگی به نام های بافتی و عضلانی ایجاد می شود. برای اینکه روش براکیوپلاستی را متوجه شوید، در ادامه بیشتر راجع به این دو نوع افتادگی صحبت می کنیم.

شلی عضلانی بازو زمانی اتفاق می افتد، که به دلیل عدم وجود محرک (ورزش) کافی، عضلات ضعیف می شوند. وقتی ورزش نمی کنیم، فیبرهای عضلانی ضعیف شده و نرم تر می شوند. این فرآیند به نام های هیپوتروفی یا بیوتروفی نیز نامیده می شود.

با این حال، شلی عضلات به راحتی قابل برگشت است. فقط باید ورزش کنید، مهم نیست که فرد در چه سنی باشد، با ورزش عضله بازو سفت تر می شود.

در ادامه اين مبحث از مقاله مراقبت های بعد از براکیوپلاستی در مورد شلی بافت بازو صحبت می کنیم‌.‌ در افتادگی بازو ناشی از شلی بافت پوست بدن حالت آویزان و اضافه ای به خود می گیرد.‌

افتادگی بافت اغلب گذشت زمان رخ می دهد. با افزایش سن پوست ما به طور طبیعی خاصیت ارتجاعی کمتری پیدا می کند. با این حال برخی شرایط این وضعیت را تسریع می کنند.

اصلی ترین آنها تغییر وزن است. وقتی وزن اضافه می کنیم، پوست ما کشیده می شود تا با بدن ما سازگار شود. در این فرآیند کشش، الیاف الاستین می شکند.

اما بعدا که بخشی از چربی را از بین می بریم، پوست به اندازه اولیه خود بر نمی گردد. کشیده و باقی می ماند؛ زیرا محتوایی که آن را پر کرده است کاهش یافته است. به این ترتیب بازوی فرد شل می شود.

علاوه بر این، عوامل دیگری مانند بارداری، استعمال سیگار، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، رژیم غذایی نامناسب و غیره در افتادگی بازو نقش دارند.

در چنین شرایطی به جراحی براکیوپلاستی بازو نیاز دارید. اگر قصد انجام این عمل را دارید، برای آشنایی با مراقبت های بعد از براکیوپلاستی با ما همراه گردید.

 براکیوپلاستی برای چیست؟
راه های رفع افتادگی بازوها

در این بخش از مقاله مراقبت های بعد از براکیوپلاستی، شما را با راه های رفع افتادگی بازو آشنا می کنیم. این یک واقعیت است که شلی و افتادگی بازو، در زیبایی بدن نقش منفی دارد و اعتماد به نفس فرد را پایین می آورد.

در چنین شرایطی افراد به دنبال راه حلی برای رفع افتادگی و شلی بازو هایشان هستند. بهترین و تنها راه اصلاح افتادگی بازوها بالا کشیدن یا براکیوپلاستی است. در این جراحی پلاستیک، پزشک تمام پوست اضافی را برمی دارد و تنها مقدار لازم متناسب با بافت بازو را باقی می گذارد.‌

اما این روش برای اینکه تاثیرات لازم را داشته باشد و بازوهای شما به صورت قرینه در بیاید، باید زیر نظر پزشک حاذق و کاربلد انجام‌ گیرد. همچنین شما نیز باید مراقبت های بعد از براکیوپلاستی را به خوبی انجام دهید.

بیشتر بخوانید: برای لاغری شکم چه بخوریم؟

براکیوپلاستی بازو چگونه انجام می شود؟

همانگونه که تا به اینجای مقاله مراقبت های بعد از براکیوپلاستی بازو متوجه شدید، لیفت بازو یک عمل جراحی است، که باید در محیط بیمارستان و با ایمنی کامل برای بیمار انجام شود.

مدت زمان این عمل از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ زیرا میزان افتادگی و همچنین وضعیت بالینی افراد با هم فرق دارد. با این حال، در اکثر مواقع، جراحی بیش از ۴ ساعت طول نمی کشد.

قبل از عمل، متخصص بیهوشی از آرامبخش و داروی بیهوشی برای بیمار استفاده می کند. بیشتر اوقات، متخصصان بیهوشی عمومی را انتخاب می کنند، که راحتی کامل را در حین جراحی فراهم می کند.

در مرحله بعد، جراح برشی را در بازو ایجاد می کند، که از زیر بغل شروع می شود و به سمت آرنج می رود. وسعت برش به میزانی که پوست باید کشیده شود، بستگی دارد.

در مرحله بعد، پزشک ماهیچه ها را از پوست جدا کرده و پوست اضافی را از بین می برد. در بسیاری از موارد، محل ماهیچه ها را تغییر می دهد و آنها را در موقعیت صحیح بخیه می زند تا بازو به خوبی شکل بگیرد.

در نهایت، پس از تغییر شکل بازو و برداشتن پوست اضافی، جراح لبه های برش را با بخیه می بندد. این خط برش در قسمت داخلی بازو قرار دارد، به طوری که زمانی که فرد بازوهای خود را پایین آورده است، قابل مشاهده نیست.

پس از ترخیص از بیمارستان و رفتن به خانه مراقبت های بعد از براکیوپلاستی به عهده شماست. در بخش پایانی مقاله با ما باشید، تا با راه های مراقبتی لیفت بازو آشنا گردید.‌

براکیوپلاستی بازو چگونه انجام می شود؟

نحوه مراقبت بعد از براکیوپلاستی

تا به اینجای مقاله به طور کامل با لیفت بازو آشنا شدید، این روش از روش های تهاجمی است، که برای بهبودی کامل نیاز به مراقبت های زیادی دارد. در این بخش با ما باشید، تا با مراقبت های بعد از براکیوپلاستی آشنا شوید.

اول از همه، بیمار پس از براکیوپلاستی نیاز به استراحت دارد، البته این بدان معنا نیست که او باید تمام روز دراز بکشد. با این حال، او باید در خانه بماند تا از حوادث غیر مترقبه جلوگیری شود و مهمتر از همه خود را تحت فشار قرار ندهد.

بسیاری از فعالیت هایی که روزانه انجام می دهيم مانند تمیزی خانه، آشپزی، رانندگی، کار با رایانه یا موبایل، کار با تجهیزات مختلف، بلند کردن اشیا و … همگی بازو را درگیر می کند. پس در دوره نقاهت هیچ یک از این کارها را نباید انجام دهید، تا از وارد آمدن فشار به بازو و پاره شدن بخیه ها جلوگیری شود. به خصوص حرکات ناگهانی به هیچ وجه نباید رخ دهد.

برای تکمیل مبحث مراقبت های بعد از براکیوپلاستی باید گفت که، در چند هفته اول، بیمار نمی تواند رانندگی کند، وسیله بلند کند یا برای بلند شدن به بازوهای خود تکیه کند. در واقع او برای انجام همه این کارهای اساسی به کمک شخصی نیاز خواهد داشت.

بیمار همچنین نمی تواند برای شستن موهای خود یا مثلاً گرفتن اشیاء مرتفع دست های خود را بالا بیاورد. با این حال، این محدودیت ها فقط برای چندین هفته است.

علاوه بر این، بیمار باید به مدت یک ماه از بازو بند مخصوصی روی بازوها استفاده کند. عملکرد این بازوبند تثبیت بافت ها، جلوگیری از فشار بر ناحیه برش و حتی کاهش تورم است.

با گذشت چندین هفته از عمل، پزشک اجازه فعالیت های روزمره را به بیمار می دهد. تعیین زمان دقیق امکان پذیر نیست؛ زیرا این به میزان بهبودی هر فرد بستگی دارد.

نحوه مراقبت بعد از براکیوپلاستی

سخن پایانی

مقاله مراقبت های بعد از براکیوپلاستی توسط تيم جراحی پلاستیک مرکز جراحی و زیبایی درسا کلینیک نگاشته شده است. اگر برای رفع شلی و افتادگی بازوهای خود به دنبال یک پزشک مجرب برای عمل و یک کلینیک بهداشتی و مجهز هستید، به درسا کلینیک از مجهز ترین کلینیک های زیبایی ایران با بهترین پزشکان مراجعه کنید‌. برای دریافت مشاوره رایگان و اخذ نوبت به سایت درسا کلینیک سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »