خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

چکیده محتوا

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

مبحث لیزر برای حذف دائمی موهای زائد همواره یک موضوع جذاب و پر طرفدار بین بانوان و حتی آقایان بوده است. علت این امر، توانایی لیزر بر از بین بردن دائم موهای زائد بدن و بی نیاز کردن افراد از سایر روش های سنتی مانند شیوه کردن، اپیلاسیون و غیره است. در این بین، مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. جهت دوام و تأثیر عملکرد اشعه های لیزر و همچنین، پیشگیری از ایجاد سایر حساسیت ها و عوارض افراد پس از انجام لیزر، باید مراقبت ها و نکاتی را، رعایت نمایند.

لیزر موهای زائد و مراقبت های پس از آن

لیزر موهای زائد یک روش زیبایی نوین است و مبتنی بر حذف موهای زائد به وسیله پرتوی اشعه های لیزر می باشد. به همین دلیل، رعایت برخی از مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این روش، به وسیله اشعه لیزر موهای زائد از بین می روند.

پزشک متخصص پرتوی اشعه لیزر را، با درجه حرارت خاصی به سمت فولیکول موها می تاباند تا، حرارت جذب فولیکول مو شده و مو از بین برود. پس از هر جلسه لیزر نیاز است تا، فرد کاندید یک سری نکات و مراقبت ها را، انجام دهد. به این ترتیب، نتیجه بهتری از لیزر دریافت خواهد کرد.

فرد کاندیدای انجام لیزر موی زائد بایستی قبل از جلسات لیزر، اقدام به اصلاح و شیوه موهای بدن خود نماید تا، در طی جلسه درمانی به وسیله لیزر احساس سوزش نکند. در ادامه با برخی از نکات و مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد آشنا خواهیم شد.

لیزر موهای زائد و مراقبت های پس از آن

مراقبت های قبل از اقدام به لیزر موی زائد

رعایت نکات قبل از لیزر به اندازه مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد نیز حائز اهمیت است. حتما باید پیش از مراجعه برای لیزر، موهای زائد خود را، شیو کنید. از اپیلاسیون موها به مدت شش ماه قبل از اقدام به لیزر، خودداری کنید. از قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب پرهیز نمایید.

همچنین، از انجام برنزه و سولاریوم بپرهیزید. از لباس های گشاد، راحت و نخی در جلسه های لیزر استفاده کنید. به این ترتیب، کلیه نواحی مورد نظر برای لیزر قابل دسترسی راحت باشند. همچنین، پس از اتمام جلسه احساس راحتی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: آیا لیزر بیکینی باعث زگیل تناسلی میشود؟

مراقبت ها و نکات مهم پس از لیزر موی زائد

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد از اهمیت زیادی برخوردار هستند. فرد کاندیدای لیزر موی زائد با رعایت این نکات می تواند در دریافت نتایج بهتر دخیل باشد. در صورت احساس درد و یا سوزش از پمادهای بی حسی موضعی استفاده کنید.

زیر نور خورشید و در معرض آن قرار نگیرید. از اصلاح موهای زائد بدن خود تا، سه الی چهار روز پس از جلسه لیزر خودداری کنید. انجام اصلاح و شیوه پس از این مدت مشکلی نخواهد داشت. برای برداشتن موهای زائد حتما از طریق شیو اقدام نمایید.

سایر روش های اصلاح و از بین بردن موهای زائد، مانند اپیلاسیون ممکن است باعث تحریک رشد مجدد فولیکول مو گردد. روند لیزر موهای زائد از این طریق دچار خلل خواهد شد. مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد در دریافت نتیجه مطلوب نقش کلیدی دارد.

مراقبت ها و نکات مهم پس از لیزر موی زائد

نکات مهم پس از انجام لیزر موهای صورت

پوست صورت از جمله مناطق حساس و مهم در انجام لیزر است. به همین دلیل، رعایت دقیق تمامی نکات و مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد برای حفظ سلامت کامل پوست و جلوگیری از رشد مجدد موهای زائد پوست صورت امری مهم است.

برای اصلاح موهای صورت از روش هایی مانند اپیلاسیون استفاده نکنید تا، رشد مجدد موها را، تحریک نکنید. در صورت نیاز به حمام داغ و یا سونا حتما این کارها را، به بعد از گذشت دو روز موکول نمایید. دوش های آب گرم و حرارت بالا تا، ۴٨ ساعت ممنوع است.

با رعایت این نکات به پوست خود مدت زمانی برای استراحت می دهید و از ایجاد هر گونه التهابی در آن پیشگیری خواهید کرد. گاهی اوقات ممکن است تغییر رنگ در رنگدانه های پوست صورت خود احساس کنید. در این صورت از ویتامین E کمک بگیرید تا، التهاب صورت را، کاهش دهد.

پس از انجام لیزر موهای زائد در ناحیه پوست صورت، می توان میکاپ روزانه خود را، انجام داد. ولیکن، بهتر است تا، زمان رفع کامل سوزش پوست صورت از میکاپ سنگین خودداری کنید. در این حالت، پوست صورت کم کم از التهاب ناشی از لیزر ترمیم خواهد شد.

به طور کلی، لیزر موهای زائد یک بعد قضیه رفع دائمی موهای زائد است. در بعد دیگر این جریان، تلاش فرد کاندید و رعایت دقیق نکات و مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد است. تنها در این حالت است که، می توان به دریافت نتایج مورد انتظار از لیزر امید داشت.

سایر مراقبت های پس از لیزر بیکینی

رعایت مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد پس از انجام جلسات لیزر مهم است. اما، رعایت و به کار بستن این نکات مهم برای لیزر نواحی خاص بدن مانند بیکینی از درجه اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است. پس از جلسه لیزر از وسایل بهداشتی مانند دئودورانت، لوسیون و مرطوب کننده بپرهیزید.

شست و شوی ناحیه تحت درمان، باید به آرامی صورت گیرد و تا، ۴٨ ساعت اول حتما باید خشک شود. برای کاهش التهاب می توانید از پمادهای بی حسی موضعی استفاده کنید. تا، زمان رفع شدن حس سوزش و خارش از مصرف لوسیون ها خودداری کنید.

پس از گذشت مدت زمانی حدود ۵ روز الی یک ماه، موهای زائد شروع به ریزش کردن می نمایند. ممکن است پس از این مدت شاهد رشد مجدد موها در ناحیه لیزر شده باشید. این امر کاملا طبیعی است و تکرار جلسات لیزر به منظور از بین بردن موهای در فاز استراحت است.

سعی کنید پس از جلسات لیزر از شست و شوی بیش از حد ناحیه لیزر شده جلوگیری کنید و یا پس از شستن آن را، به آرامی خشک نمایید. رطوبت باعث مقاومت و رشد مجدد موها می گردد. پوشیدن لباس های زیر نخی از دیگر نکات مهم مراقبتی پس از لیزر موهای زائد است.

 

کلام پایانی

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد و رعایت دقیق آن ها بر تاثیر لیزر و حصول نتیجه نهایی مثبت و مرغوب موثر می باشد. علاوه بر، رعایت دقیق نکات قبل و قبل از لیزر موهای زائد، مراجعه به اماکن معتبر جهت لیزر موهای زائد بدن از مهم ترین نکات است.

کلینیک درسا یک کلینیک معتبر و مطرح جهت انجام لیزر موهای زائد بدن است. دلیل این امر را، می توان در پزشکان متخصص و با تجربه، دستگاه های پیشرفته و مدرن و همچنین، دقت به حقوق مشتریان مانند رعایت مسائل و اصول بهداشتی دریافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »