خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

مراقبت های بعد از هایفوتراپی غبغب چیست؟

چکیده محتوا

مراقبت های بعد از هایفوتراپی غبغب چیست؟

علل مختلفی برای به وجود آمدنِ غبغب در افراد هست، مثل افزایش ناگهانی وزن به صورت ناخواسته یا افزایش سن و سال! ولی خوشبختانه یک روش غیرجراحی و بسیار مفید وجود دارد، که در طول این مطلب به شما معرفی می کنیم. هایفوتراپی غبغب یک درمان غیرجراحی و مفید است! در آن پوست به کلاژن سازی تحریک می شود، چین و چروک ها به صورت کاملاً ایمن کاهش پیدا می کند. ولی شما می دانید، که مراقبت های بعد از هایفوتراپی غبغب چیست؟

ما در ادامه این مطلب از درسا کلینیک با شما درباره مزایا و معایب هایفوتراپی غبغب همچنین مراقبت های موردنياز بعد از این روش درمانی صحبت خواهیم کرد. لطفاً با ما در ادامه این مطلب از خود همراه باشید…

هایفوتراپی چگونه انجام می شود؟

هایفوتراپی یعنی امواج متمرکز فراصوت با میزان بسیار بالا! این روش درمانی برای لیفتینگ و جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. اغلب از آن در قسمت هایی از صورت، غبغب و گردن استفاده می نمایند.

نکته جالب توجه این که به دور از مراقبت های بعد از هایفوتراپی غبغب این روش کاملاً غیر تهاجمی بوده و تنها پوست را به کلاژن سازی بیشتر تحریک می کند. ممکن است، شما هایفوتراپی را با نامِ لیفتینگ سرپایی صورت شنیده باشید. زیرا شیوه درمانی بسیار سریع، راحت و بدون درد است.

امواج هایفوتراپی به لایه های عمیق پوست نفوذ پیدا کرده و گرمای ناشی از این امواج با ایجاد صدمات مدیریت شده به سلول پیر، منجر به کلاژن سازی بیشتر پوست نواحی غبغب می شود. اگر که کلاژن سازی انجام شود، پوست سفت تر شده و شما پوستی شفاف تر، زیباتر و جوانتر خواهید داشت.

اگر که شما بتوانید، مراقبت های بعد از هایفوتراپی غبغب را انجام بدهید، آن را جایگزین لیفت صورت می کنید. از سویی برخی ها نمی خواهند، خطرات ناشی از جراحی لیفت صورت را تجربه نمایند! پس در این زمان بهره مندی از مزایای هایفوتراپی برای آن ها بهترین گزینه خواهد بود. نکته قابل توجه این که اگر پوست شما دچار افتادگی شدید ‌شده باشد، با هایفو قابل رفع نخواهد بود.

هایفوتراپی چگونه انجام می شود؟

مزایای انجام هایفوتراپی غبغب چیست؟

ما پیش از صحبت درباره مراقبت های بعد از هایفوتراپی غبغب با شما درباره مزایای انجام آن صحبت می کنیم. پس حتماً پیش از انجام هایفو به مزیت های برجای مانده از آن توجه داشته باشید؛

  • بعد از انجام هایفو نتیجه ماندگاری را تجربه خواهید کرد. به گونه ای که پوست شما سفت تر از قبل شده و عاری از چین و چروک می شود.
  • اگر که ناحیه غبغب خود را هایفو کنید، سفتی و جمع شدن پوست این ناحیه را تجربه خواهید کرد.
  • لیفت گونه و ابروهای شما اتفاق می اُفتد.
  • پوست شما برای کلاژن سازی بیشتر تحریک خواهد شد.
  • یک روش غیر تهاجمی بوده و مراقبت های بعد از هایفوتراپی غبغب بسیار آسان است. (که در ادامه متن به صورت کامل بررسی می کنیم.)
  • خطوط موجود در ناحیه گردن و بالای سینه را به صورت کامل از بین می برد.

معایب انجام هایفوتراپی غبغب چیست؟

بعد از انجام این روش درمانی امکان دارد، پوست شما برافروخته به نظر آید. ولی این قرمزی ها و التهاب ها در مدّت زمانی بسیار کوتاه از بین خواهد رفت. برخی از بیمارانی که به درسا کلینیک مراجعه می کنند، احساس سوزن سوزن شدن یا حساسیت پوستی دارند! نگران نباشید، چرا که تمامی این علائم در صورت انجام مراقبت های بعد از هایفوتراپی غبغب به سرعت از بین می رود.

احساس بی حسی و کبودی در نواحی که هایفو انجام شده، بسیار نادر می باشد. البته این نکته بسیار مهم را در نظر داشته باشید، که روش هایفوتراپی چون دیگر روش های درمانی عوارض جانبی بسیار خفیفی دارد! این وظیفه پزشک شماست که باید در جلسه مشاوره شما را با تمامی این نکات آشنا کند.

معایب انجام هایفوتراپی غبغب چیست؟

اهمیت به نکات مراقبت بعد از هایفو و تأثیر آن برروی ماندگاری هایفوتراپی

همانطور که در قسمت مزایای هایفو اشاره کردیم، این روش درمانی موجب کاهش چین و چروک های پوست شما خواهد شد. در این شیوه از درمان امواج اولتراسوند به عمق پوست نفوذ پیدا کرده و منجر به کلاژن سازی بیشتر می شود.

با توجه به مراقبت های بعد از هایفوتراپی غبغب شما نتایج بهتر و ماندگارتری را تجربه می کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید، که امواج اولتراسوند هیچ گونه صدمه ای به لایه رویی پوست شما وارد نمی کند. ولی اگر که ما بعد از انجام هایفو به نکات مراقبت توجه نداشته باشیم، شاید آن نتیجه ای که انتظارش را داریم، حاصل نشود.

البته این روش درمانی کاملاً غیر تهاجمی بوده که هیچ نوع عوارضی را به همراه ندارد. ولی مهم ترین موضوع در انتخاب هایفوتراپی غبغب مراقبت های پس از درمان است، که در ادامه متن بررسی خواهیم کرد.

 

چند روش برای مراقبت های پس از هایفوتراپی که باید بدانید!

مراقبت های بعد از هایفوتراپی غبغب اهمیت بسیاری دارد. رعایت شیوه های ضروری مراقبت پس از درمان هایفو می تواند، تأثیر برجای مانده از درمان را به حداکثر برساند. علاوه بر این ها باعث به حداقل رسیدن احتمال وقوع عوارض جانبی درمان پوست بشود.

نکته جالب توجه این که مراقبت های بعد از این روش درمانی بسیار راحت است. به همین خاطر افرادی که زمان کافی برای انجام مراقبت های پس از روش های زیبایی را ندارند، اکثراً از این روش برای جوانسازی و شادابی پوست بهره می گیرند. ما در قسمت زیر مراقبت های بعد از هایفوتراپی غبغب را بررسی می کنیم؛

·         از مصرف نوشیدنی های کافئینی و الکلی اجتناب ورزید!

پس از انجام هایفو برای جوانسازی پوست از مصرف نوشیدنی کافئینی و الکلی اجتناب ورزید. به این حالت که لااقل تا دو روز پس از هایفوتراپی بایستی از مصرف چنین نوشیدنی هایی دوری کنید. از آن سوی که استفاده از الکل و کافئین موجب درگیری کبد می گردد، کبد پس از این روش زیبایی به جای حذف سلول چربی غیر فعال گردیده، درگیر دفع چنین موادهایی خواهد شد.

پس به عنوان مراقبت های بعد از هایفوتراپی غبغب سعی کنید، حدالامکان از مصرف چنین نوشیدنی هایی خودداری نمایید. نوشیدن الکل جریان خون را رقیق تر نموده و موجب کاهش خونرسانی به نواحی تحت درمان می شود.

  از مصرف نوشیدنی های کافئینی و الکلی اجتناب ورزید!

·         بعد از هایفوتراپی غبغب چگونه بخوابیم؟

شیوه خوابیدن پس از انجام هایفو برروی تأثیر آن نقش زیادی ندارد. به همین خاطر پزشکان متخصص پس از هایفو دستورالعمل‌ هایی خاص برای نحوه خوابیدن ارائه نمی دارند. شما بعد از انجام این روش زیبایی باید به صورت معمولی بخوابید.

 

البته اگر که پوست صورت شما چند روز نخست پس از درمان دچار التهاب و تورم شد، باید به حالتی بخوابید که کمترین میزان فشار به غبغب وارد شود. در غیر از این حالات به عنوان مراقبت های بعد از هایفوتراپی غبغب روش خاصی برای خوابیدن تعریف نشده است.

شاید به گوش شما برخورد کرده باشد، که پس از انجام بوتاکس خوابیدنِ نادرست موجب بروز بعضی از عوارض می شود. زیرا احتمال جا به جایی مواد بوتاکس در زیر پوست وجود دارد. ولی در رابطه با هایفوتراپی این موضوع صدق نمی نماید. چرا که اشعه ی هایفو از سطح پوست گذر می کند.

سپس لایه ی میانی پوست تحریک شده و این مسئله موجب افزایش کلاژن سازی پوست می گردد. به همین خاطر است، که ورود فشار غیر مستقیم چون خوابیدن برروی پوست نواحی غبغب تأثیر منفی برجای نمی گذارد.

·         دوری از انجام حرکات ورزشی سنگین

در مراقبت های بعد از هایفوتراپی غبغب انجام ورزش هیچ گونه مانعی را ندارد. زیرا انجام ورزش و نزدیکی به روش زندگی سالم می تواند، بدن را برای کلاژن سازی بیشتر آماده کند. حال اگر که بعد از هایفوتراپی غبغب پوست شما دچار تورم و التهاب شد، برای چند روزی انجام ورزش را متوقف کنید.

زیرا انجام ورزش های سنگین به پوست شما فشار وارد می کند. پس برای پیش گیری از بروز عوارض سنگین و غیر قابل جبران انجام ورزش شدید را برای چند روزی کنار بگذارید. زیرا امکان دارد، در نواحی تحت درمان سوزن سوزن شدن یا تورم و قرمزی را تجربه کنید.

  دوری از انجام حرکات ورزشی سنگین

·         از حمام و استخر برای دو شبانه روز خداحافظی کنید

پس از انجام هایفو پوست نواحی غبغب حساس می شود. پس تا به زمان هایی که پوست شما به حالت اوّلیه خود بازگردد، از برخورد آب گرم با نواحی تحت درمان اجتناب ورزید.

پس به عنوان یکی از روش مراقبت های بعد از انجام این تکنیک برای غبغب بایستی از آب گرم، جکوزی یک مدت دور باشید. ما نمی گوییم، که تا به دو روز دوش نگرفته یا با آب یخ استحمام کنید. ولی توصیه می کنیم، پیش از انجام هایفو به حمام رفته و برای دو شبانه روز از استحمام خودداری کنید.

حال اگر که شما جزء آن دست از افرادی هستید، که هرروزه به دوش گرفتن عادت دارید، آب ولرم و رو به سرد را برای این کار انتخاب نمایید. زیرا آب خنک موجب می شود، چربی طبیعی صورت شما حفظ و از تحریک پوست جلوگیری می نماید.

استخر یا سونا و جکوزی اثراتی چون حمام گرم را برجای می گذارد. بنابراین اگر که شما با آب بسیار گرم حمام کنید، چربی موجود در پوست شما شسته می شود، ولی آب ولرم به بهبودی سریع تر شما کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: مراحل انجام لیزر موهای زائد از شروع تا پایان

·         از بین بردن موهای زائد را فراموش کنید

یکی دیگر از روش مراقبت های بعد از هایفوتراپی غبغب فراموش کردنِ از بین بردن موهای زائد است. یعنی تا ۴۸ ساعت وکس، اپیلاسیون، موچین، بَند یا… را فراموش کنید.

زیرا چنین روش هایی موجب از بین رفتن موهای نواحی تحت درمان از ریشه شده و تأثیر مستقیمی برروی سلول پوستی می گذارد. پس اگر که شما موهای صورت خود را از بین ببرید، تأثیر هایفوتراپی را کمتر تجربه می کنید.

·         استفاده از کرم های ترمیم کننده بعد از انجام هایفوتراپی

استفاده از کرم ترمیم کننده می تواند، یکی دیگر از راه کارِ مراقبت های بعد از هایفوتراپی غبغب باشد. این کرم ها به بهبودی آثار زخم و جای جوش کمک شایانی می کند.

البته در روش‌ هایفو اشعه از روی سطح پوست عبور پیدا کرده و برروی بافت عمیق اثری برجای نمی گذارد. همین مسئله خود موجب می شود، هیچ گونه جای زخم برروی سطح پوست نماند! ولی گاهاً بنابر دلایل مختلف مثل حساسیت پوستی پزشک شما استفاده از کرم های ترمیم کننده را تجویز می کند.

حال برای آن که التهابات به وجود آمده ناشی از هایفو بسیار کم است، استفاده از کرم ترمیم کننده ایرانی می تواند، اثر بخش باشد.

   استفاده از کرم های ترمیم کننده بعد از انجام هایفوتراپی

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از خود سعی کردیم، مراقبت های بعد از هایفوتراپی غبغب را بررسی کنیم. با توجه به نکات گفته شده قطعاً شما می توانید، مراقبت های لازم را به عمل آورید. پس از نوشیدنی کافئینی و الکلی دور ‌شوید، راحت بخوابید، حرکات ورزشی سنگین انجام ندهید، تا چهل و هشت ساعت با آب گرم حمام نکنید، موهای زائد صورت را از بین نبرده و از کرم های ترمیم کننده ایرانی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »