خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

چکیده محتوا

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

با توجه به نقش ابروها در برجسته سازی چهره ما، نازک شدن و کم مو شدن آن ها می تواند موجب کاهش اعتماد به نفس در افراد شود. در این زمینه یکی از بهترین راه ها کاشت ابرو است، که برای انجام آن یکی از موثرترین مراحل مراقبت های بعد از کاشت ابرو می باشد.

کلینیک درسا مفتخر است که در این زمینه به لطف جراحان متخصص و با تجربه، بهترین نتایج را ارائه می دهد. برای آشنایی با این درمان کاربردی و مراقبت های پس از آن با ما همراه باشید.

چه کسانی باید کاشت ابرو انجام دهند؟

در ابتدای بررسی مراقبت های بعد از کاشت ابرو، بهترین کاندیدا برای این روش معرفی می شوند. افرادی که به صورت ارثی داری ابرهای نازک و کم مو می باشند و یا افرادی که به دلیل کندن و اپیلاسیون زیاد دارای ابروهای کم مو می باشد از بهترین کاندیداها می باشند.

همچنین برخی افراد که به دلیل ابتلا به بیماری های مختلفی از جمله سرطان، دارای ابروهای کم مو می باشند، نیز از کاندیدهای این روش می باشند.

بر ای اینکه دریابید، کاشت ابرو برای شما مناسب است یا خیر می توانید برای دریافت مشاوره با بهترین پزشکان ما مراجعه نمایید. آن ها با بررسی تمامی شرایط جسمی و خواسته های شما بهترین و موثرترین درمان را برای شما بر می گزینند.

به عنوان مثال افرادی که دارای اختلالات هورمونی هستند و یا مبتلا به آلوپسی آره آتا هستند، برای کاشت ابرو مناسب نمی باشند.

 

چه کسانی باید کاشت ابرو انجام دهند؟

کاشت ابرو چگونه انجام می شود؟

قبل از اینکه بدانید مراقبت های بعد از کاشت ابرو چگونه باید باشند، چگونگی انجام کاشت ابرو را بررسی می کنیم. در ابتدا برای کاشت ابرو، پس از دریافت مشاوره، طرح مورد نظر بر اساس ویژگی های صورت شما و خواسته های شما ترسیم می شود. سپس جراحان ما عمل پیوند ابرو را با استفاده از تکنیک های روز دنیا انجام می دهند.

بعد از کاشت ابرو چه اتفاقی می افتد؟

جهت کسب نتایج عالی و ایده ‌آل، پس از پیوند موفق با استفاده از جراح متبحر و با تجربه، توجه به مراقبت های بعد از کاشت ابرو بسیار مهم می باشد. به دنبال کاشت ابرو شما متوجه قرمزی و تورم در ناحیه پیوند می شوید. همچنین پس از چند روز می توانید شاهد دلمه های ریز در ناحیه ابروی خود شوید.

پوسته پوسته شدن پوست ناحیه ابرو نیز ایجاد می شود. بدانید که تمامی این عوارض طبیعی هستند و پس از گذشت زمانی از بین می روند. یکی دیگر از اتفاقاتی که باید از آن گاه باشید این است که ابروهای پیوندی شما در هفته دوم شروع به ریزش می کنند.

بعد از کاشت ابرو چه اتفاقی می افتد؟

مراقبت های لازم به دنبال کاشت ابرو

کسب نتایج دلخواه از کاشت ابرو نیازمند مراقبت های بعد از کاشت ابرو می باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم. شما باید پس از انجام عمل کاشت ابرو به طور کامل به توصیه های پزشک عمل نمایید، تنها در این صورت است که می توانید به نتایج مطلوب برسید. این مراقبت ها شامل موارد زیر می باشند:

  • پوشیدن لباس مناسب: بهترین لباس برای بعد از عمل کاشت ابرو در هفته اول، لباس هایی هستند که جلو باز می باشند و توسط تکمه و یا زیپ بسته می شوند. برای پوشیدن لباس ضروری است که از لباسی استفاده نمایید که منجر به کنده شدن موها نشود.
  • به نحوه خوابیدن توجه نمایید: از دیگر مراقبت های بعد از کاشت ابرو، می توان به نحوه خوابیدن اشاره نمود. همانطور که ذکر شد از عوارض معمول این جراحی، تورم، سردرد و سنگینی صورت است که نحوه خوابیدن شما می تواند به افزایش و کاهش این علائم کمک نماید.

باید حین خوابیدن سر خودر را بالاتر از همیشه و به شکل نیمه نشسته قرار دهید. بهترین زاویه کمر برای خوابیدن، ۴۵ درجه است. در تمام زمانی که می خوابید باید مراقب باشید که به روی صورت نخوابید و هیچ فشاری به ابرو وارد نشود.

  • از قرار گیری در نور خورشید جلوگیری نمایید: با توجه به آسیب های اشعه خورشید، باید مراقب ابروهای خود باشید تا نور خورشید به آن برخورد نکند و فولیکول های مو آسیب نبینند. برای محافظت از خود و عمل به مراقبت های بعد از کاشت ابرو، می توانید از کلاه و یا عینک استفاده نمایید.
  • از فعالیت های سنگین خودداری نمایید: یکی دیگر از کارهایی که منجر به افزایش تورم، کبودی و خونریزی در ناحیه پیوند می شود انجام ورزش و فعالیت سنگین می باشد. با این کار حتی ممکن است فولیکول های پیوندی جابه جا شوند و نتایج حاصل از پیوند را تحت تاثیر قرار دهند.

پس از گذشت ۷ روز از پیوند، می توانید کارهای سبک را انجام دهید ولی هنوز هم نمی توانید به انجام فعالیت های سنگین بپردازید. ورزش هایی چون رفتن ب سونا و یا استخر نیز به هیچ عنوان توصیه نمی شوند.

  • خودداری از اعمال فشار بر ابرو: به طور کلی در ارتباط با مراقبت های بعد از کاشت ابرو، باید بدانید که از انجام هر کاری که موجب اعمال فشار بر گرفت ها می شود، باید خودداری شود. فشار وارده به ابرو منجر به جابه جایی فولیکول ها و ریزش آن ها می شود، پس برای دیدن نتایج رضایت بخش مراقب ابروهایتان باشید.
  • از ریختن عرق بر روی گرفت ها جلوگیری نمایید: یکی از دلایلی که توصیه می کنیم ورزش و فعالیتی انجام ندهید، علاوه بر احتمال ایجاد فشار، عرق می باشد. از آنجاییکه عرق حاوی آلودگی هاست، ریزش آن بر ناحیه پیوند منجر به عفونت و اختلال در روند گرفتن گرفت ها می شود.
  • استفاده از دارو و مکمل های دارویی تجویز شده: پزشک ما برای کمک به مراقبت های بعد از کاشت ابرو، یکسری دارو و مکمل های دارویی برای جلوگیری از ایجاد عفونت و کمک به روند بهبودی تجویز می نماید. ضروری است که به طور دقیق داروها را مصرف نمایید.
  • جلوگیری از استرس: خوب است بدانید که استرس یکی از مهم ترین عوامل در ریزش مو می باشند و ایجاد استرس، هورمون هایی را در بدن ترشح می کند که به فولیکول های تازه کاشته شده آسیب میزند و می تواند نتایج حاصل از پیوند ابرو را تحت تاثیر قرار دهد.

بنابراین توصیه ما، ایجاد آرامش و دوری از هر گونه استرس در دوران نقاهت است.

  • مرطوب نگه داشتن ابرو: یکی دیگر از مراقبت های بعد از کاشت ابرو مرطوب نگه داشتن آن است. انجام پیوند منجر به ایجاد زخم و به دنبال آن پوسته پوسته شدن می باشد. برای جلوگیری از کنده شدن پوسته ها و یا زخم، ضروری است که ناحیه پیوند را همواره مرطوب نگه دارید.
  • تغذیه مناسب و پرهیز از دخانیات: هم تغذیه مناسب و هم پرهیز از دخانیات هر دو می تواند در نتایج حاصل از عمل پیوند موثر باشند. تغذیه سالم و حاوی ویتامین هایE، B و آهن می تواند به بهبود بهتر پیوند کمک نماید.

از سوی دیگر، مصرف دخانیات منجر به کاهش اکسیژن رسانی به فولیکول های تازه کاشته شده می شود و منجر به از بین رفتن آن ها می گردد، پس ضروری است که در دوران نقاهت از سیگار و دخانیات استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: آموزش تزریق بوتاکس

شستشوی روزانه پس از پیوند ابرو چگونه است؟

شما باید برای عمل به مراقبت های بعد از کاشت ابرو، روزانه ابروهای خود را شستشو دهید. این کار برای جلوگیری از ایجاد عفونت و نفوذ آلودگی به محل پیوند انجام می شود.

توصیه ما برای این کار استفاده از سرم شستشو و محلول شامپو و آب است. ضروری است که از آب خیلی سرد و یا خیلی گرم استفاده نشود. این محلول را روزانه به روی ابرو اسپری نمایید.

در ادامه بیان مراقبت های بعد از کاشت ابرو، لازم است که، در این زمان دقت کنید که از هیچگونه مواد آرایشی استفاده ننمایید تا آلودگی به گرفت ها وارد نشوند. همچنین باید بدانید که نباید برای مدت طولانی از رنگ ابرو استفاده نمایید.

 

شستشوی روزانه پس از پیوند ابرو چگونه است؟

چگونه موهای ابرو را بعد از پیوند، شانه و کوتاه نمایید؟

یکی دیگر از مواردی که در مراقبت های بعد از کاشت ابرو، مهم می باشد، نحوه شانه و کوتاه کردن ابروهای کاشته شده است.

ما از شما می خواهیم که به مدت چند هفته از دستکاری ابرو، مالش یا هر گونه فشار به موهای تازه کاشته شده خودداری نمایید. برای اطمینان از اینکه چه موقع می توانید ابروهای خود را شانه و کوتاه نمایید با تیم پشتیبان ما در ارتباط باشید و به تمامی دستور العمل ها عمل نمایید.

کلام پایانی

کاشت ابرو یک درمان زیبایی پر مخاطب است که برای دریافت نتایج ایده آل و خیره کننده از این روش، ضروری است که توسط متخصصین زیبایی با تجربه و در کلینیک معتبر و مجهز انجام شود. کلینیک زیبایی درسا یکی از معتبرترین کلینیک های تخصصی پوست و زیبایی است که بالاترین آمار رضایتمندی را در بین زیباجویان خود در زمینه کاشت مو دارد و در تمامی زمینه ها از جمله مراقبت های بعد از کاشت ابرو، همراه بیماران خود می باشد.

شما نیز می توانید برای بهره مندی از این روش زیبایی، با مراجعه به وب سایت درسا، زمان مشاوره خود را دریافت نمایید. منتظر شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »