خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

مرطوب کننده‌‌های طبیعی پوست کدامند؟

چکیده محتوا

مرطوب کننده‌‌های طبیعی پوست کدامند؟

آیا می دانید که مرطوب کننده‌‌های طبیعی پوست کدامند؟ گاهی خشکی پوستمان به میزانی افزایش میابد که سبب آزار دو چندان و به نازیبا جلوه دادن آن می‌گردد. اگر همین حالا به برچسب برخی از محصولات آرایشی که در منزل دارید، نگاهی بیندازید، متوجه استفاده درصدی از مرطوب کننده‌ها در بسیاری از آن‌ها خواهید گشت‌.

همه ما متوجه این موضوع شده‌ایم که مرطوب کننده‌ها از اصلی‌ترین نیازهای پوست، محسوب می‌گردد و گاهی حذف آن از برنامه روتین پوست، می‌تواند به خشکی‌های عمیق بیشتری منجر گردد. شما می‌توانید به کمک کرم‌های مرطوب کننده در لایه زیرین ضد آفتاب‌ها و یا پیش از خواب و آرایش، به حال خوب پوستتان کمک کنید.

اما باید در این باب حساسیت بالایی به خرج دهید و اطمینان حاصل کنید که با استفاده از مرطوب کننده انتخابی خود، تمامی مواد مغذی و مورد نیاز پوستتان را تامین ‌کرده‌اید. اما حتما به غیر از محصولاتی که در فروشگاه‌ها قابل تهیه کردن است، برایتان این ابهام وجود دارد که مرطوب کننده‌‌های طبیعی پوست کدامند؟

چه چیزی باعث خشکی پوست می‌شود؟

پیش از آنکه برای سراغ پاسخ به سوال مرطوب کننده‌‌های طبیعی پوست کدامند؟ برویم. مطلوب است تا در باب چگونگی بروز خشکی روی پوست و نیازمان به جهت استفاده از این مرطوب کننده‌ها با جهت کاهش این میزان از خشکی صحبت نماییم.

غدد چربی که زیر پوست ما وجود دارند سبب هر چه نرم‌تر و مرطوب گشتن آن خواهند شد‌. زمانی که این غدد، توانایی کافی برای تولید چربی را از دست می‌دهند، پوست خشک خواهد شد.

فاکتورهای مشترکی دیگری هم وجود دارند که خشکی پوست را در پی خواهند داشت که از مهمترین آن‌ها برودت هوا در فصل زمستان، کافی نبودن مواد غذایی، فاکتورهای ژنتیکی، مصرف صابون‌های نامناسب، شنا مکرر در آب دارای کلر، دوش آب گرم با بعد زمانی طولانی، مصرف مواد آرایشی و شیمیایی نامعتبر هستند.

به جهت حفظ نمودن سطح رطوبت ایجاد گشته روی پوست و رقم زدن ظاهری سالم و جوان‌تر باید تمام تلاش خود را به کار گیرید.

البته که محصولات متعددی به جهت بهبود پوست و جوان‌تر و شاداب‌تر نمودن آن در فروشگاه‌های مختلف وجود دارد اما؛ در این قسمت با پاسخ به سوال مرطوب کننده‌‌های طبیعی پوست کدامند؟شما را با مواردی آشنا خواهیم ساخت که هم در دسترس هستند و هم ارزان.

۸ مرطوب کننده طبیعی پوست

قرار است در پاسخ به عنوان این مبحث یعنی مرطوب کننده‌‌های طبیعی پوست کدامند؟شما را شگفت زده نماییم و مواد طبیعی را معرف حضورتان باشیم که بارها کاربرد خود را در این حوزه به اثبات رسانده اند:

۸ مرطوب کننده طبیعی پوست

روغن زیتون

بی‌شک که روغن‌‌های طبیعی به عنوان یک گزینه‌ بی‌نظیر و عالی به جهت مرطوب ساختن پوست و کاستن میزان خشکی آن‌ها معرفی می‌گردند.

چراکه؛ که این قدرت را دارند با تقویت اجزای موجود در سدهای محافظ طبیعی پوست بدون کمک گرفتن از هیچ ماده افزودنی، رطوبت کافی را به پوست ببخشند. روغن زیتون به سبب دارا بودن ویتامین E، پلی فنول‌ها و فیتواسترول ها، در دسته گیاهان چرب مرطوب کننده قرار می‌گیرند.

·         روغن نارگیل

به جهت نام بردن از مورد دوم و پاسخ به ابهام مرطوب کننده‌‌های طبیعی پوست کدامند؟ به روغن نارگیل به عنوان نوع مرطوب کننده برای پوست صورت اشاره خواهیم داشت.

این روغن به سبب خاصیت ضد التهابی، نیاز تمام پوست های خشک اعم از انواع مستعد اگزما و آلرژی را به بهترین نحو رفع می‌کند. بهتر است تا زمان مصرف این روغن را به سبب اثرگذاری هر چه بیشتر به بعد از حمام و خشک کردن کامل بدنتان موکول نمایید.

·         آووکادو

روغن های سالم امگا ۳ و آنتی اکسیدان‌های موجود در آووکادو، موجب می‌گردد که این میوه استوایی به عنوان یک مرطوب کننده قوی به جهت ممانعت از التهاب و پیری پوست گردد. کافیست یک ماسک معمولی از آن تهیه نمایید و اجازه دهید تا در یک بعد زمانی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست شما بماند، بعد از رفع ماسک حتما حیزت‌زده خواهید شد.

چراکه؛ متوجه نرمی و لطافت عجیبی در پوستتان خواهید گشت که آن را مدیون دریافت پاسخ ابهامتان در باب مرطوب کننده‌‌های طبیعی پوست کدامند؟ هستید.

·         آلوئه ورا

و اما آلوئه‌ ورا که به سبب تلفیق گشتن مایع درون بافتی شفافش با لیپید‌ها، ویتامین‌ها و اسید‌های آمینه، این قدرت جادویی را داراست که سبب دوچندان گشتن رطوبت پوست و عدم بروز خشکی در آن گردد.

    آلوئه ورا

بلغور جو دوسر

اگر در پی کاهش تحریکات و التهابات پوستی هستید، تمام بدن خود را به بلغور جو دوسر، بسپارید. لیپید‌های طبیعی موجود در جو دو سر، سبب نرم و مرطوب گشتن پوست بدنتان خواهد گشت.

بیشتر بخوانید

از همین رو می‌توانید هر بار و در زمان استحمام مقداري از آن را در آب بریزید. با این تفاسیر در پاسخ به سوال مرطوب کننده‌‌های طبیعی پوست کدامند؟ بلغور جو دوسر را نیز به عنوان یک ماده کابردی معرف حضورتان بودیم.

  • وازلین

وازلین‌ها، نوعی ژله نفتی با قابلیت مرطوب‌ کنندگی محسوب می‌گردد که بدون شک راهکاری معجزه‌ آسا برای بهبود وضعیت پوست‌های خشک و حساس بشمار می‌رود.

·         شیر و ماست

آری در پاسخ به ابهام مرطوب کننده‌‌های طبیعی پوست کدامند؟ با شیر و ماست نیز مواجه خواهیم گشت. اگر به دنبال یک شیوه تسکین دهنده برای التهابات ایجاد شده روی پوست هستید، شیر یا ماسک ماست را حتماً امتحان کنید.

ناگفته نماند این لایه‌ بردار طبیعی، با جوان‌ سازی در ظاهر پوست، آن را از شرایط نامساعدی همانند کدر شدن و بروز آسيب به سبب تابش نور خورشيد، می‌رهاند.

·         روغن کرچک

در میان تمام پاسخ‌هایی بی‌نظیر و کاربردی که به جهت رفع ابهام در زمان روبرویی با سوال مرطوب کننده‌‌های طبیعی پوست کدامند؟ روغن کرچک را نیز باید جای بدهیم.

این مایع جادویی نیز همانند روغن زیتون و روغن نارگیل، رطوبت در پوست را چند برابر خواهد نمود. کافیست تا بعد از پایان استحمام، لایه‌ای نازک از روغن کرچک را روی پوست صورتتان قرار بدهید و معجزه‌ آن را به چشم ببینید.

 

  روغن کرچک

کلام پایانی

این مبحث را با عنوان مرطوب کننده‌‌های طبیعی پوست کدامند؟ آغاز نمودیم و سعیمان را بر آن داشتیم تا با کاهش هزینه‌ای که قرار است به منظور افزایش رطوبت پوست و کاهش خشکی در آن، حال خوبی را نیز به پوستتان ارزانی داریم. بدون شک که در همه حال پیشگیری بهتر از درمان پاسخ داده است.

لطفاً در مراقبت از پوست خود کوتاهی نکنید. چراکه؛ نوعی ارگان ارتجاعی شگفت‌انگیز به حساب می‌آید که به سبب حساس بالا ممکن است در مقابل هر نوع فاکتور خارجی واکنش نشان بدهد.

درسا کلینیک به عنوان مطرح‌ترین مجموعه فعال در حوزه پوست و زیبایی، می‌تواند در این مسیر یک همراه بی‌نظیر برای برآورد انتظاراتتان در باب داشتن پوستی سالم و شاداب بشمار آید. فراموش نکنید که رژیم غذایی شما نیز در طی روز باید در جایگاه یک تغذیه کننده‌ مطلوب برای سلول‌های پوست به شمار آید.

وابسته به این موضوع مواد غذایی را برگزینید که که مملو از اسیدهای چرب باشند مثل: ماهی سالمون، روغن زیتون و تخم مرغ و نوشیدن فراوان آب را از یاد نبرید. امیدواریم موفق شده باشیم که پاسخی جامع را به ابهام شما در باب مرطوب کننده‌‌های طبیعی پوست کدامند؟بدهیم و کلینیک مجربی را در حوزه جوان‌سازی و سالم سازی پوست به شما معرفی نماییم‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »