خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

مزوتراپی مو از چه سنی مناسب است؟

چکیده محتوا

مزوتراپی مو از چه سنی مناسب است؟

اگر به دنبال درمان مناسبی برای تقویت و جلوگیری از ریزش موهای خود هستید، به شما مزوتراپی موها را پیشنهاد می دهیم اما باید بدانید که مزوتراپی مو از چه سنی مناسب است؟

این درمان هدفمند که با رساندن مواد ضروری و مغذی به ریشه موها، آن ها را تقویت می نمایند، از بهترین درمان های ریزش مو می باشند که هم برای آقایان و هم برای خانم ها می تواند موثر باشد. در این درمان پزشک با تزریق مواد مغذی به پوست سر می تواند خون رسانی بهتری را برای فولیکول های مو فراهم نماید.

برای آشنایی بیشتر با این تکنیک و اطلاع از اینکه مزوتراپی مو از چه سنی مناسب است، در ادامه با ما همراه باشید.

مزوتراپی چیست؟

در شروع موضوع مزوتراپی مو از چه سنی مناسب است، به طور خلاصه با این درمان آشنا می شویم. درمان مزوتراپی یک درمان هدفمند برای افرادی است که تمایل دارند ریزش موهای خود را قطع نمایند و به طور کلی موهای خود را تقویت نمایند. در این درمان پزشک ترکیبی از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها و ترکیبات مورد نیاز برای رشد موها را به پوست سر تزریق می نماید.

این ترکیبات می توانند خون رسانی به فولیکول های مو را تقویت نموده و در نتیجه مواد مغذی و اکسیژن بیشتری را به فولیکول های مو برسانند.

 سن مناسب مزوتراپی

همانطور که گفته شد مزوتراپی مو می تواند یک درمان مناسب برای ریزش موها باشد، اما باید توجه داشت که ریزش مو به دلایل مختلف و در هر سنی می تواند ایجاد شود. آیا مزوتراپی می تواند در تمامی سنین درمانی مناسب باشد؟

اگر بخواهیم به طور دقیق بگوییم که مزوتراپی مو از چه سنی مناسب است، می توانیم یک بازه سنی را معرفی نماییم. این درمان می تواند در بین سنین ۲۵ سال تا ۳۵ سال بهترین درمان برای ریزش مو باشد.

البته بسیاری از متخصصین این درمان را برای تمامی افرادی که از ۱۸ تا ۶۰ سال سن دارند، مناسب می دانند. اما شرایط مختلفی وجود دارد که می تواند این درمان را برای برخی از افراد مناسب تر نشان دهد.

این شرایط شامل سبک زندگی، ژنتیک، شرایط جسمی، تعادل هورمونی و دلیل ریزش مو می باشد. بنابراین نکته ای که در ارتباط با مزوتراپی و کسب نتایج آن مهم است، سن افراد نیست بلکه شرایط جسمی آن ها است.

عوارض ناشی از مزوتراپی

در ادامه موضوع مزوتراپی مو از چه سنی مناسب است، عوارض آن را بررسی می نماییم. مزوتراپی عوارض بسیار کمی دارد و در مقایسه با مزایایی که ارائه می دهد بسیار ناچیز می باشند و می تواند ظرف مدت کوتاهی نیز از بین بروند. این عوارض می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • التهاب
  • خارش
  • تورم
  • قرمزی
  • درد بسیار کم

بیشتر بخوانید: آموزش مزوتراپی مو در تهران

در چه سنی عوارض مزوتراپی بیشتر می باشد؟

همانطور که در شروع موضوع مزوتراپی مو از چه سنی مناسب است، گفته شد، عوارض مزوتراپی بسیار محدود می باشد و در مدت زمان کوتاهی از بین می رود. این عوارض برای هر فردی می تواند ایجاد شود و به سن خاصی محدود نمی شود.

البته باید در نظر داشته باشید، در صورتی که شرایط و مشکلات زیر را دارید نباید این درمان را انجام دهید:

  • زنان باردار
  • کسانی که دارای بیماری دیابت هستند.
  • کسانی که دارای بیماری هموفیلی هستند.
  • کسانی که دارای بیماری ایدز هستند.
  • افرادی که دارای بیماری سفلیس هستند.
  • افرادی که به ترکیبات مواد تزریقی مزوتراپی آلرژی دارند.

در چه سنی عوارض مزوتراپی بیشتر می باشد؟

درمان مزوتراپی

در شروع این درمان ابتدا پزشک متخصص در جلسه مشاوره، شرایط جسمی بیمار و پوست سر او را بررسی نموده تا بهترین درمان را برای او انجام دهد. در این جلسه همچنین تعداد جلسات مورد نیاز درمان و هزینه کامل درمان نیز مشخص می گردد، همچنین پزشک با صبوری کامل به تمامی سوالات بیمار از جمله اینکه مزوتراپی مو از چه سنی مناسب است و غیره پاسخ می دهد.

پس از آن پزشک کوکتلی از ترکیبات مورد نیاز برای تقویت مو که شامل پروتئین ها، مواد معدنی، ویتامین ها و املاح مورد نیاز است را به پوست سر تزریق می نماید. این تزریق می تواند موجب تقویت فولیکول های مو، افزایش خون رسانی، اکسیژن رسانی و تغذیه بهتر فولیکول ها گردد.

این روش بدون درد است و در صورت تقاضای بیمار می توان از بی حسی موضعی نیز استفاده نمود.

بهترین کاندیدای مزوتراپی

در ادامه موضوع مزوتراپی مو از چه سنی مناسب است، به بررسی بهترین و مناسب ترین کاندیداهای این روش می پردازیم. به طور کلی تمامی افرادی که از ریزش مو و حتی آلوپسی اندروژنی و یا آلوپسی آره آتا رنج می برند، می توانند برای این درمان مناسب باشند.

همچنین کسانی که ساقه مو ناسالم دارند و یا دارای تلوژن افلوویوم هستند نیز، می توانند از این درمان کاربردی و مناسب بهره ببرند. در ادامه موضوع مزوتراپی مو از چه سنی مناسب است، افرادی که بدون در نظر گرفتن سنشان می توانند از این درمان استفاده نمایند، آورده شده اند:

  • افرادی که به دلیل استرس دچار ریزش موی شدید شده اند.
  • زنانی که به دلیل گذراندن دوران بارداری و یا حاملگی دچار ریزش مو شده اند.
  • افرادی که به هر دلیل ساقه موهایشان از سلامتی خوبی برخوردار نیست.
  • افرادی که دچار ریزش سکه ای مو شده اند.
  • افرادی که روند طبیعی رشد موهایشان با مشکل رو به رو شده است و کاهش یافته است.

بهترین کاندیدای مزوتراپی

هزینه درمان مزوتراپی

هزینه این درمان به عوامل مختلفی بستگی دارد و به طور کلی نمی توان در ارتباط با آن نظر قطعی داد. قیمت تمام شده این درمان، به شرایط جسمی بیمار، تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان، میزان مواد مورد نیاز تزریقی، شدت ریزش مو، پزشک و کلینیک مورد نظر و غیره بستگی دارد.

کلام پایانی

مزوتراپی روشی است که در بسیاری از افراد کاربرد دارد. این درمان هم به توقف ساختن ریزش مو در بیماران کمک می نماید و هم می تواند به عنوان یک درمان تکمیلی پس از کاشت مو نیز انجام شود. در این روش پزشک ترکیبات مورد نیاز برای رشد موها را به طور مستقیم به ریشه مو تزریق می نماید.

اما اینکه مزوتراپی مو از چه سنی مناسب است، مطلبی است که در این محتوا بررسی گردید. این درمان را می توان از سن ۱۸ سالگی شروع نمود و تا سنین بالا ادامه داد.

این درمان مناسب بدون در نظر گرفتن سن بیمار برای بسیاری از افرادی که به دلایل مختلف دچار ریزش مو شده اند کمک می نماید تا حجم از دست رفته مو بازیابد، رشد مو تحریک شود و ساقه مو ترمیم یافته و ضخیم گردد.

اگر می خواهید از این روش مناسب و موثر بهره بگیرید با مراجعه به وب سایت کلینیک درسا وقت مشاوره خود را تنظیم نموده و هر گونه سوالی در زمینه موضوع مزوتراپی مو از چه سنی مناسب است، دارید را با ما درمیان گذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »