خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

مزوتراپی مو با دستگاه چگونه انجام می شود؟

چکیده محتوا

مزوتراپی مو با دستگاه چگونه انجام می شود؟

ریزش تارهای مو نگرانی شماهایی است، که برروی موهایتان بسیار حساس هستید. حال چندین روش برای درمان آن وجود دارد، که یکی مزوتراپی مو با دستگاه است. ما در طول این نوشتار از درسا کلینیک می خواهیم، به تمامی سؤالات شما درباره مزوتراپی پاسخ دهیم.

پس اگر که می خواهید، با مزایا و عوارض جانبی احتمالی این روش درمانی بیشتر آشنا شوید، در ادامه ما را همراهی نمایید.

با مزوتراپی مو بیشتر آشنا شوید

آیا می خواهید، موهایی زیبا داشته باشید؟ پس چرا مزوتراپی مو با دستگاه را انتخاب نمی کنید! شما با استفاده از مزوتراپی مو می توانید، موهایی زیبا داشته باشید. این روش دربرگیرنده تزریق مواد به صورت مستقیم به پوست سر است.

با این کار فولیکول های مو تغذیه شده و رشد موها تقویت می شود. به هنگام انجام این درمان برخی ریزتزریق ها در لایه های میانی پوست انجام خواهد شد. به این ریزتزریق ها مزودرم می گویند. این مواد اغلب حاوی؛ ویتامین، اسید آمینه، آنتی اکسیدان همچنین دیگر مواد فعال می باشد.

مواد تشکیل دهنده سِرُم جریان خون را تحریک نموده و همچنین دسترسی مواد مغذی به فولیکول مو را افزایش می دهد. ترکیبات تشکیل دهنده مزوی مو باتوجه به نیاز هریک از افراد مشخص می شود. برخی از این مواد عبارت است، از؛ بیوتین، ماینوکسیدیل، اسید هیالورونیک و…!

آیا شما قصد انجام مزوتراپی مو با دستگاه را دارید! اگر که چنین است، حتماً ریزش مو دارید و یا به طاسی مو مبتلا شده اید. علاوه بر این ها اگر که شما دارای سابقه خانوادگی ریزش مو هستید، امکانِ استفاده از این روش به عنوان یک اقدام پیشگیرانه وجود دارد.

غالباً مزوی مو در جلسات متعدد و با فاصله زمانی حدوداً یک ماهه انجام می شود. تعداد جلساتی که شما باید به پزشک مراجعه کنید، با توجه به شرایط حاکم و پاسخِ مثبت به درمان متفاوت خواهد بود. نکته قابل توجه این که اثربخشی این روش درمانی موضوعی است، که همچنان با چالش روبه‌روست.

حال شواهد علمی هم که از اثرات طولانی مدّت آن پشتیبانی می کند، کمی محدود است. بنابراین پیشنهاد ما به شما مشورت با متخصصان درسا کلینیک می باشد. چرا که چنین افرادی می توانند، در این مسیر شما را به خوبی راهنمایی کنند.

با مزوتراپی مو بیشتر آشنا شوید

عملکرد مزوتراپی مو چگونه می باشد؟

مزوتراپی مو با دستگاه در واقع ترکیبی از مکانیسم هاست. هدف آن ها بهبود شرایط پوستِ کفِ سَر شما بوده و رشد موها را تحریک می کند. تا به امروز مکانیسم دقیقی تعریف نشده است! ولی ما در اینجا چند روش پیشنهادی را ارائه کرده ایم؛

۱٫      گردش خون را افزایش می دهد

در فرآيند مزوتراپی مو به پوستِ سَرِ شما یک ماده به نام میکرو تزریق خواهد شد. با بهبود گردش خون مواد مغذی راحت تر به سمت فولیکول های مو هدایت می شود. بنابراین سلامت فولیکول ها تضمین شده و رشد موی شما افزایش پیدا می کند.

     گردش خون را افزایش می دهد

۲٫      مواد مغذی به فولیکول مو تحویل داده می شود

مواد تزریقی که در طول مزوتراپی مو با دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد، متنوع است. برخی از این مواد؛ اسید آمینه، آنتی اکسیدان، ویتامین هاست. با وجود چنین موادی فولیکول موها تغذیه خواهد شد و مواد مورد نیاز برای رشد موهایی سالم و زیبا را مهیا می سازد. مثلاً موادی چون؛ بیوتین برای سالم بودنِ موها ضروری خواهد بود.

۳٫      التهابات پوست سَر کاهش پیدا می کند

نکته جالب توجه این که وجود التهاب در پوستِ کفِ سَر شما به ریزش مداوم مو کمک می کند. احتمالاً در مزوی مو به دلیل وجود مواد ضد التهابی چون؛ پپتید ها مقدار التهاب موجود در سَر کم شود. شاید بپرسید، که چرا باید التهاب این قسمت از بدن رفع شود! زیرا باید یک فضایی سالم برای فولیکول موهای شما به وجود بیاید.

۴٫      فولیکول موها تحریک خواهد شد

مواد تزریقی به کفِ سَر همراه با ریزتزریق ها به تحریک فولیکول موها کمک می کند. پس مزوتراپی مو با دستگاه منجر به تحریک بالقوه فولیکول غیرفعال شده و برای تولید تارهایی جدید آن ها را ترغیب می نماید.

به این نکته توجه داشته باشید، که مکانیسم خاص این نوع درمان هنوز درون حوزه تحقیقاتی درحال بررسی است. البته نتیجه برجای مانده در افراد با یکدیگر متفاوت می باشد! امکان دارد، حتی برخی ها رشد دوباره مو را تجربه نکنند.

بیشتر بخوانید: آموزش مزوتراپی مو در تهران

مهم ترین مزایای مزوتراپی مو چیست؟

گفته می شود، مزوتراپی مو با دستگاه برای افرادی که دارای ریزش مو هستند و نازک شدنِ مو را احساس می کنند، چند مزیت بزرگ دارد. ما در قسمت زیر به این مزایا می پردازیم. لطفاً با ما همچنان همراه باشید؛

۱٫      رشد موها را تحریک می کند

شما با انجام مزوتراپی می توانید، رشد تارهای مو را تجربه کنید. در واقع چنین فرآیندی با انتقال مواد مغذی به فولیکول مو انجام می شود. این مواد می تواند، دربرگیرنده؛ ویتامین، مواد معدنی یا… باشد. مواد نام برده شده سلامت فولیکول های مو را افزایش داده و رشد موها را بهبود می بخشد.

۲٫      کیفیت موها را بهبود می بخشد

احتمالاً مزوتراپی مو با دستگاه کیفیت کلی موها را افزایش بدهد. به عبارتی مواد مغذی که از طریق مزو به فولیکول مو می رسد، ساقه و ریشه آن ها را تقویت می کند. از سویی بافت مو و ضخامت آن ها را بهتر از قبل می نماید. بنابراین با این کار شما می توانید، موهایی شاداب تر و درخشان تر از پیش داشته باشید.

۳٫      ریزش مو کاهش پیدا می کند

با انجام این عملیات ممکن است، ریزش موهای شما کمتر از قبل شود. هدف از انجام مزوی مو بهبود جریان خون، کاهش التهاب کفِ سَر است. که تمامی این موارد به کاهش ریزش موهای شما کمک می کند.

۴٫      بدون جراحی موهایی پُر پشت داشته باشید

مزوتراپی مو با دستگاه یک روش غیر جراحی می باشد. پس نیازی به برش دادن و استراحت طولانی مدّت نیست. پس برای شمایی که به دنبال یک روش غیر جراحی برای ترمیم موهای خود می باشید، گزینه ای ایده آل است.

 

  بدون جراحی موهایی پُر پشت داشته باشید

بنابراین

۵٫      درمان شخصی برای شما

در این روش درمانی به شرایط و نیازهای هریک از افراد به صورت جداگانه توجه می شود. پس انتخاب مواد، با توجه به عواملی چون؛ دلیل ریزش مو، سلامتی شما، شرایط خاص موها صورت می گیرد. در پایان اثربخشی مزوتراپی در هریک از شماها افزایش می یابد.

مزوتراپی مو چگونه انجام می ‌شود؟

اگر که شما به انجام مزوتراپی مو با دستگاه فکر می کنید، حتماً با ما در درسا کلینیک تماس بگیرید. ما فرآیند انجام مزو مو را کاملاً به شما توضیح خواهیم داد. ولی در این قسمت به صورت کلّی این روند را شرح داده ایم؛

۱٫      مرحله مشاوره

در این مرحله علت ریزش مو، سابقه پزشک یا هرگونه بیماری زمینه ای در شما که ریزش موها را تشدید می کند، مطرح می شود. در این جلسه پوستِ کفِ سَر شما توسطِ ما بررسی می ‌شود. این گونه مشخص خواهد شد، که آیا انجام مزو مو کار درستی است! یا نه؟

۲٫      مرحله آماده سازی

پیش از انجام مزو پوستِ کفِ سَر شما کاملاً ضد عفونی می شود. این گونه هرنوع آلودگی ها یا چربی ها رفع می شود. بنابراین یک محیط کاملاً تمیز برای انجام مزو مو تهیه می شود.

۳٫      انجام تزریق

در این روش پزشک معالج با استفاده از سوزن هایی بسیار ریز برای انجام مزوتراپی اقدام می کند. البته ممکن است، او مزوتراپی مو با دستگاه را انتخاب کند. این تزریق ها معمولاً به حالت شبکه ای انجام می شود. تمامی قسمت های آسیب دیده هم مورد هدف مزو قرار می گیرد. عمق تزریق مواد ترکیبی امکان دارد، با توجه به تکنیک های خاص مورد استفاده و لایه های هدف با یکدیگر تفاوت داشته باشد.

۴٫      احساس درد

امکان دارد، به هنگام تزریق شما ناراحتی و احساس درد کمی را تجربه کنید. با این وجود این روش درمانی به راحتی قابل تحمل می باشد. پس نگران نباشید، شما قطعاً روند درمانی را پشت سر خواهید گذاشت. البته شما می توانید، به پزشک معالج خود استفاده از کرم های بی حس کننده را پیشنهاد بدهید.

به این نکته توجه داشته باشید، که تکنیک مورد استفاده توسطِ کلینیک های درمانی امکان دارد، با یکدیگر متفاوت باشد. اطلاعاتی که در این قسمت از جانب ما ارزیابی شد، تنها یک مروری کلی برروی چگونگی انجام مزوتراپی مو با دستگاه بود.

احساس درد

مراقبت های پس از انجام مزوتراپی مو

بعد از انجام این روش درمانی باید به دستورالعمل های پزشک خود توجه کنید. ما در این قسمت به دستورالعمل های کلی مربوط به مراقبت های بعد از انجام مزوتراپی می پردازیم؛

۱٫      از شست و شوی سریع موهای خود اجتناب ورزید

باتوجه به دستورالعمل های مربوط به بیشتر پزشکان سعی کنید، از شست و شوی سریع موهای خود دوری کنید. با این کار موادی که به کفِ سَر شما تزریق شده است، ته نشین و درون پوست نفوذ می کند.

۲٫      از محصولات ملایم برای مراقبت از موی سَر استفاده کنید

زمانی که شست و شوی موهای سَر شما شروع می شود، حتماً از محصولات ‌(شامپو و نرم کننده) ملایم و بدون سولفات استفاده بنمایید. پس به هیچ عنوان از مواد شوینده غلیظ و پر قدرت یا خشن استفاده نکنید. چرا که امکان دارد، پوست سَر شما تحریک و روند درمان را با اختلال رو به رو کند.

۳٫      بیش از اندازه در مقابل نور تابان خورشید قرار نگیرید

بیش از اندازه بودنِ شما در برابر نور تابان خورشید می تواند، برای پوستِ سَر شما مضر باشد. پس بعد از مزوتراپی مو با دستگاه سَر خود را با کلاه بپوشانید و از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید.

۴٫      از انجام فعالیت های سنگین اجتناب ورزید

گاهی بعد از انجام مزوتراپی مو از جانب پزشک معالج به شما توصیه می شود، که برای مدّت زمانی فعالیت شدید انجام ندهید. به عبارتی هدف اصلی پیش گیری از تعریق پوست سر است. این گونه پوست سر شما تحریک نشده و روند درمان به خوبی پیش خواهد رفت.

۵٫      سبک زندگی سالم به شما کمک خواهد کرد

با میل غذاهایی سالم، نوشیدن آب فراوان همراه با مدیریت سطح اضطراب به سلامت جسمی خود کمک کنید. شما با تغذیه سالم بعد از انجام مزوتراپی مو با دستگاه به حفظ کیفیت موهای خود کمک خواهید کرد. از سویی نتایج بهتری را بعد از گذشت مدّت زمانی تجربه می کنید.

۶٫      با پزشک معالج خود در تماس باشید

چنانچه که بعد از درمان احساس کردید، تورم و کبودی بیش از اندازه دارید، با پزشک معالج خود تماس بگیرید. پزشکان می توانند، در طول مراقبت های بعد از انجام مزوتراپی نگرانی های شما را برطرف نموده و راهنمایی های مورد نیاز را ارائه بنمایند.

پس شما توجه داشته باشید، که باید بعد از انجام مزوتراپی مو با دستگاه مراقبت های لازم را از پوستِ سَر خود انجام بدهید. قطعاً این گونه بعد از بهبودی خود نتیجه بهتری را کسب خواهید کرد.

عوارض ناشی از انجام مزوتراپی مو با دستگاه

اگر که این درمان توسطِ پزشکان متخصص انجام بشود، کاملاً ایمن خواهد بود. با این وجود همانند بسیاری از درمان های دیگر عوارض جانبی احتمالی دارد. ما در این قسمت به چند عوارض جانبی که احتمال وقوع آن ها بعد از انجام مزوتراپی مو با دستگاه وجود دارد، اشاره می کنیم؛

عوارض ناشی از انجام مزوتراپی مو با دستگاه

۱٫      احساس درد

احساس درد بعد از انجام مزوی مو در محل درمان کاملاً طبیعی است. با این وجود درد به وجود آمده کاملاً موقتی می باشد. گاهاً پزشک مورد نظر از پماد بی حسی برای به حداقل رساندن احساس درد و سوزش در شما استفاده می کند.

۲٫      بروز قرمزی و تورم

وجود قرمزی و ورم در مکان های تزریق رایج است. این یک واکنش طبیعی در محل تحت درمان بوده و باید بعد از چند ساعت فروکش بشود. شما می توانید، برای رفع قرمزی از کمپرس سرد استفاده کنید. حتماً به دستورات پزشک معالج خود در این باره گوش فرا دهید.

۳٫      تجربه خار‌ش

امکان دارد، شما بعد از انجام مزوتراپی مو با دستگاه دچارش خارش در کفِ سَر خود بشوید. کمی تحمل کنید، چرا که این عارضه موقتی است. پس برای پیش گیری از تحریک پوستِ سَر خود و احتمال بروز عفونت احتمالی، از خارش این قسمت جلوگيری کنید.

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از خود در درسا کلینیک با شما درباره مزوتراپی مو با دستگاه صحبت کردیم. درباره این که عملکرد مزو مو به چه حالت بوده و این روش درمانی به چه صورت انجام می شود. البته مزایای مربوط به مزوتراپی مو را هم بررسی کرده و عوارض آن را هم بازگو نمودیم.

امیدواریم که با این اطلاعات بتوانید، با اطمینان خاطر بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »