خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

مزوتراپی مو چیست ؟

چکیده محتوا

مزوتراپی مو چیست ؟

زیبایی همواره از اهمیت ویژه ای در بین افراد و به ویژه بانوان برخوردار بوده است . مو در کنار پوست سالم یکی از اجزای بسیار مهم در زیبایی به شمار می رود . در طی سالیان گذشته ، افراد زیادی به کاشت مو روی آورده اند . دلیل این امر نیز از دست دادن حجم انبوه مو می باشد .با پیشرفت علم پزشکی در زمینه زیبایی ، روش های غیر تهاجمی زیادی نیز کشف شد . یکی از این روش ها مزوتراپی مو می باشد . در صورتی که ، با این روش آشنایی ندارید تا ، انتهای مطلب مزوتراپی مو چیست ؟ با ما باشید .

بیشتر بخوانید: درمان ریزش مو با مزوتراپی

روند مزوتراپی مو چگونه است ؟

 

برای رسیدن به پاسخی بهتر برای سوال مزوتراپی مو چیست ؟ به تشریح روند این امر می پردازیم . فولیکول مو قسمتی از مو می باشد و مسئول سلامت و رشد مو به شمار می رود . در صورت از بین رفتن ، آسیب دیدن و یا ضعف فولیکول مو ، یک فرد با ریزش مو مواجه خواهد شد .

به وسیله مزوتراپی مواد مغذی مانند ویتامین ها ، اسید آمینه ها و سایر مواد مورد نیاز تقویت و رشد مو به لایه زیرین و یا مزودرم پوست تزریق می شود . برای این عمل از طریق نوعی سوزن مخصوص جهت تزریق مواد مغذی به درون پوست سر صورت می گیرد .

اصولا ریزش مو در افراد مختلف به دلایل متفاوتی به وجود می آید . برای درمان ریزش مو باید در وهله اول ، علت پیداش ریزش مو را ، یافت . در ادامه مطلب مزوتراپی مو چیست ؟ به بررسی برخی از انواع ریزش های مو خواهیم پرداخت . با ادامه این مطلب همراه ما باشید .

 

انواع ریزش مو در بانوان و آقایان

 

قبلا نیز ذکر شد ، این بخش از مطلب مزوتراپی مو چیست ؟ به انواع ریزش مو اختصاص داده شده است . ریزش مو در آقایان و بانوان متفاوت است و در برخی موارد انواع ریزش موی مشترک بین هر دو جنس وجود دارد . در ادامه به بیان چند مورد از انواع ریزش مو خواهیم پرداخت ؛

 

  • ریزش موی آندروژنیک : یکی از شایع ترین انواع ریز موی سر ، ریزش موی آندروژنیک است . این نوع ریزش مو در بین بانوان و آقایان مشترک می باشد .
  • تلوژن افولوویوم : در این نوع ریزش ، فولیکول های مو پس از ورود به فاز استراحت از آن خارج نمی شوند . فولیکول های مو پس از ورود به چرخه استراحت باید مجددا وارد مرحله رشد شوند . اما در این نوع ریزش مو فولیکول مو قادر به ورود به چرخه رشد نیستند .
  • آلوپسی آرئاتا : در این نوع ریزش مو ، سلول های بدن به فولیکول مو حمله می کنند و باعث به وجود آمدن ریزش مو می گردند . این نوع ریزش به طور ناگهانی و در سنین مختلف ظاهر می شود .

 

بسته به نوع ریزش مویی که ، فرد را درگیر می کند ، پزشک متخصص روش های درمانی ویژه ای را ، پیشنهاد می کند . مزوتراپی مو یکی از این روش هاست و دارای موارد کاربرد و مزایای متعددی است . در ادامه مطلب مزوتراپی مو چیست ؟ با این مزایا آشنا می شویم .

 

مزایای مزوتراپی مو چیست ؟

 

در ا‌دامه مبحث مزوتراپی مو چیست ؟ به بیان برخی از مزایای این روش درمانی می پردازیم . مزوتراپی مو یک روش غیر تهاجمی به شمار می رود و موی فرد را ، بدون نیاز به جراحی و سایر روش های تهاجمی تقویت می کند . به همین دلیل این روش دارای برتری هایی نسبت به سایر روش هاست ؛

 

  • کمک به کاهش التهاب پوست : به وسیله مزوتراپی مو می توان التهاب کف پوست سر را ، کاهش داد . این التهاب در اثر عوامل مختلفی مانند فولیکولیت و شوره سر ایجاد می شود .
  • بازیابی PH طبیعی پوست : مزوتراپی پوست سر می تواند PH پوست سر را ، متعادل نماید . PH نامتعادل باعث ایجاد مشکلات متعددی برای پوست سر از جمله عفونت شود .
  • تقویت سیستم ایمنی سر : به وسیله مزوتراپی می توان شاهد افزایش رگ زایی در پوست سر بود . این پدیده به معنی پیدایش رگ های خونی جدید در سطح پوست و در نتیجه افزایش ایمنی و جوانی پوست سر می باشد .
  • ایمن و بدون درد : مزوتراپی یک روش ایمن و بدون درد به شمار می رود . فرد در این روش احساس درد و ناراحتی نخواهد داشت .
  • مقرون به صرفه : مزوتراپی در مقایسه با سایر روش های مراقبتی مو از قیمت بسیار منصفانه و مقرون به صرفه ای برخوردار است .

 

ناگفته نماند ، فواید و مزایای مزوتراپی مو بسیار گسترده و بی شمار هستند . در این مطلب به ذکر چند مورد مختصر بسنده شد . در ادامه مبحث مزوتراپی مو چیست ؟ به بیان برخی از کاربردهای این روش خواهیم پرداخت .

 

کاربردهای مزوتراپی چیست ؟

 

در قسمت های قبلی به پاسخ سوال مزوتراپی مو چیست ؟ دست یافتیم . مزوتراپی مو به وسیله تزریق مواد مغذی به درون پوست سر از التهاب پوست سر پیشگیری می کند . کاربردهای متنوع و وسیع مزوتراپی امکن رفع اکثر مشکلات مو را ، فراهم می کنند .

روش مزوتراپی روشی کاملا موثر و ایمن به شمار می رود . پس از تزریق مواد مغذی و ویتامین ها به لایه های زیرین پوست سر ، پس از مدتی فرد شاهد بهبود وضعیت ریزش مو خواهد بود . از جمله موارد کاربرد روش مزوتراپی مو ، می توان به موارد زیر اشاره کرد ؛

 

  • کاهش شکنندگی مو
  • از بین بردن شوره سر
  • کاهش سبوره پوست سر
  • درمان پوست سر خشک و آسیب دیده
  • درمان ریزش موی بیش از حد
  • درمان کاهش حجم مو در یک ناحیه
  • تقویت مو
  • رفع نازکی مو و ریشه
  • کاهش فعالیت غدد چربی
  • بهبودی سریع کف سر
  • افزایش خون رسانی به کف سر
  • افزایش اکسیژن رسانی پوست و کف سر

 

موارد کاربرد مزوتراپی محدود به این موارد ذکر شده نمی باشد . مزوتراپی کاربردهای گسترده و بیشتری دارد . بنا به تشخیص پزشک متخصص از مزوتراپی برای رفع مشکلات مو و پوست سر استفاده می شود . در بخش بعدی از مطلب مزوتراپی مو چیست ؟ به بررسی موارد منع مصرف مزوتراپی خواهیم پرداخت .

 

کاربردهای مزوتراپی چیست ؟

 

 

موارد منع انجام مزوتراپی

 

در این بخش از مبحث مزوتراپی مو چیست ؟ به بررسی موارد منع مصرف و یا انجام مزوتراپی خواهیم پرداخت . مزوتراپی هنگامی که ، ریشه مو بسیار ضعیف و شکننده شده است اما ، در حالت رشد قرار داشته باشد بسیار جوابگو خواهد بود . در برخی موارد فولیکول مو به دلایلی مانند مشکلات ارثی هورمونی از بین می رود .

در این گونه موارد ممکن است فرد نتایج ضعیف تری مشاهده کند . مزوتراپی علیرغم تمام مزایا و فواید ، گاهی اوقات موارد منع انجام دارد . در این حالت پیشنهاد می شود فرد از انجام مزوتراپی خودداری کند . در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم نمود ؛

 

  • بانوان در دوره بارداری
  • بانوان در دوره شیر دهی
  • در صورت داشتن حساسیت به برخی از داروها
  • دوران قاعدگی
  • داشتن اختلالات هورمونی
  • انواع عفونت ها

 

همانگونه که ، در این مطلب تحت عنوان مزوتراپی مو چیست ؟ اشاره شد فواید این روش درمانی بی نظیر و بی شمار هستند . با این وجود در صورت داشتن هر کدام از موارد منع مصرف ، فرد قادر به استفاده از مزوتراپی نخواهد بود .

 

 

موارد منع انجام مزوتراپی

 

کلام آخر

 

مزوتراپی مو چیست ؟ مزوتراپی روشی کم تهاجمی و بدون درد می باشد . از این متد برای افزایش حجم مو و رفع مشکلات مربوط به پوست سر و فولیکول مو استفاده می شود . بهره مندی از فواید مزوتراپی علاوه بر نیاز به استفاده از مواد مرغوب و درجه یک نیازمند فاکتور دیگری می باشد .

با مراجعه به پزشک با مهارت می توان از نتایج عالی مزوتراپی بهره مند گشت . درسا کلینیک با داشتن پزشکان با تجربه و نتایج عالی در مزوتراپی از معتبرترین کلینیک های زیبایی به شمار می رود .

بیشتر بخوانید: لیفت صورت یا بوتاکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »