خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

مزونیدلینگ جهت درمان جای جوش و لک

چکیده محتوا

مزونیدلینگ جهت درمان جای جوش و لک

این روزها پوست و مو به علّت نحوه ی تغذیه و مواد خوراکی ، قرار گرفتن افراد در معرض رادیکال مخرب و زیانبار ، افزایش مقدار استرس ، تغییر در جهات گوناگونِ زندگی ، بیش از چندی پیش در معرض صدمه است . بنابراین با وجود این عوامل و با پیشروی علم و سطح رفاه آدمیان ، افراد اهمیت بسیاری را به پوست و موی خود به عنوان دو عنصر مهم در زیبایی چهره می دهند . یکی از به روزترین شیوه های جوانسازی پوست امروزه استفاده از شیوه ی مزونیدلینگ است . این شیوه ترکیبی از دو روش مستقل درمانی میکرونیدلینگ و مزوتراپی می باشد . در روش مزونیدلینگ جهت درمان جای جوش و لک به هدف تولید کلاژن و الاستین توجه می شود . به گونه ای کلّی هدف از انجام مزونیدلینگ بازگردانی و حفظ زیبایی پوست با حذف نمودن جای جوش ، حذف لکه ها و… است .

تعریفی از مزونیدلینگ جهت درمان جای جوش !

مزونیدلینگ یکی از شیوه های جوانسازی پوست محسوب می شود که علاوه بر شادابی و طراوت پوست منجر به از بین رفتن جای جوش ها و لک ، یا… می شود . مزونیدلینگ فناوری پیشرفته ای می باشد که با به کارگیری چندین شیوه ی درمانی در یک روش ، برای جوانسازی پوست صورت ، گردن ، مو ، و… بهره گیری می شود . مزونیدلینگ از دو شیوه رایج جوانسازی پوست به اسم های مزوتراپی و میکرونیدلینگ ایجاد شده است . به این معنی که در شیوه مزونیدلینگ داروها و موارد مخصوص سازگار با پوست افراد به واسطه ی سوزن بسیار ریز و ظریف وارد بدن می گردد . به بیانی ساده تر می توان چنین بیان کرد که در این شیوه از کوکتل مزوتراپی از شیوه میکرونیدلینگ بهره گیری می شود . به همین علّت مقدار اثربخشی شیوه مزونیدلینگ به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند .

به دلیل آن که در این شیوه عمق نفوذ سوزن ها با سایر شیوه ها متفاوت می باشد لایه مزودرم پوست به روش بهتری مورد هدف قرار می گیرد . از سویی تحریک کلاژن سازی بیشتر است و نهایتاً بافت های آسیب دیده چون جای جوش بدن بهتر درمان می گردد . به همین دلیل است که از مزونیدلینگ جهت درمان جای جوش استفاده می کنند .

چگونگی انجام مزونیدلینگ جهت درمان جای لک !

چون شیوه مزوتراپی انجام مزونیدلینگ با میزانی درد همراه خواهد بود . البته که میزان آن در روش مزونیدلینگ بسیار کمتر از روش مزوتراپی خواهد بود . از این جهت برای پیش گیری از درد در این روش از بیحسی موضعی استفاده خواهد شد . آن گاه در این شیوه کوکتل های مخصوص درون یک سیستم سوزنی دیجیتالی واقع شده و درمان جای جوش بدن و… آغاز خواهد شد .

به این مسئله توجه داشته باشید که منظور از سیستم سوزنی دیجیتالی ، سیستمی است که از تعداد بسیاری سوزن ایجاد شده است و عمق نفوذ و مدّت زمان ماندن آن داخل پوست به واسطه ی اپراتور معین خواهد شد . در ضمن به این موضوع توجه داشته باشید که فضاهایی که برای عمل تزریق در داخل ناحیه درم و اپی درم پوست به وجود می آید که آن را میکرو پانچ نام گذاری می نمایند . این فضاها مسیری را جهت ورود و اثر دارو ایجاد می نمایند و تحریک کلاژن پوست به واسطه ی میکرو پانچ ها انجام می شود .

چگونگی انجام مزونیدلینگ جهت درمان جای لک !

 

بعضی از موارد استفاده از مزونیدلینگ ؛

ادله بسیاری در راستای بهره گیری از شیوه ی مزونیدلینگ وجود دارد . ولی به گونه ای عمومی بسیاری از افراد بیشتر بنابر دلایل ذیل از شیوه ی مزونیدلینگ جهت بهبود وضعیت پوست خود بهره می گیرند ؛

  • مزونیدلینگ جهت درمان جای جوش
  • مزونیدلینگ جهـــت درمان جای لـک
  • مزونیدلینگ برای پیری و خشکی پوست
  • مزونیدلینگ برای التیام بخشی آفتاب سوختگی
  • مزونیدلینگ جهـــت بهبود ترک های پوستـــی

به این نکته توجه داشته باشید که در مواردی چون شُل شدگی و افزایش آثار پیری می توان از شیوه هایی چون هایفوتراپی و جوانسازی بهره گرفت . بنابراین انتخاب هریک از این روش ها بنابر ایده آل های فرد و پیشنهاد پزشک معالج خواهد بود .

مزونیدلینگ جهت درمان جای جوش بدن ؛

مزونیدلینگ جهت درمان جای جوش بدن یکی از علل عمده و اصلی استفاده از این شیوه در بینابین افراد است . با بهره گیری از مزونیدلینگ علاوه بر از میان بردن جای جوش بدن ، ترمیم و جوانسازی پوست هم انجام خواهد شد . افزون بر موارد نام برده شده در قسمت فوقانی متن در این شیوه منافذ پوست بسته تر شده و نهایتاً جوش های سر سیاه به گونه ای مؤثر درمان خواهد شد .

مزونیدلینگ جهت درمان جای جوش بدن ؛

مهم ترین مزایای مزونیدلینگ جهت درمان جای لک ؛

مزایای شیوه مزونیدلینگ منجر شده است تا این شیوه درمانی از محبوبیت بسیاری میان افراد که به سلامت پوست و موی خود اهمیت می دهند ، برخوردار بشود . از جمله مهم ترین مزیت های مزونیدلینگ جهت درمان جای لک عبارت است از ؛

  • غیرتهاجمی بودن شیوه مزونیدلینگ
  • مقدار اثرات بالا در جوانسازی و شادابی پوست
  • امکان استفاده از این شیوه درمانی مزونیدلینگ برای جای جوش
  • بهره گیری جهت از بین بردن ترک بارداری و ترک حاصل از کاهش وزن سریع

به این نکته توجه داشته باشید که در این شیوه به هیچ عنوان امکان ورود آسیب به اعصاب وجود نخواهد داشت . زیرا در این شیوه سوزن ها به لایه ی سطحی پوست نفوذ می نمایند و به اعصاب نمی رسد ، بنابراین در این مورد جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد . همچنین جالب است به این مسئله توجه داشته باشید که مزونیدلینگ یکی از شیوه های دائمی جوانسازی پوست است به شرط آن که دستورات پزشک را به خوبی رعایت نمایید . به این نکته توجه داشته باشید که نوع پوست، ژنتیک و ویژگی وراثتی و نیز شدت صدمه پوستی برروی ماندگاری نتایج مزونیدلینگ اثرگذار است .

اشکالات مزونیدلینگ جهت درمان جای جوش ؛

هر شیوه درمانی در کنار تمامی مزیت هایی که با خود به همراه دارد ، با برخی از معایب هم همراه است . شیوه ی مزونیدلینگ افزون بر مزیت های بسیاری که دارد با عوارض جانبی هم همراه است که شاید بتوان آن ها را از جمله معایب این شیوه به شمار آورد . این معایب در مقایسه با فواید و مزیت های مزونیدلینگ بسیار ناچیز خواهد بود که در ادامه بدان ها اشاره خواهیم کرد ؛

  • پوسته پوسته شدن پوست
  • ایجاد قرمزی و ورم برروی پوست
  • ملتهب گردیدن پوست در نواحی درمانی
  • دیده شدن کهیر ، خارش و احساس سوزش در آن ناحیه

لازم به ذکر است که اگر شما در مزونیدلینگ جهت درمان جای جوش مراقبت ها و توصیه های پس و پیش از فرآیند درمان را انجام بدهید و به درستی رعایت بنمایید با این عوارض روبه‌رو نخواهید شد .

نکات مراقبتی پیش از انجام مزونیدلینگ جهت درمان جای جوش ؛

بهتر است قبل از به کارگیری شیوه مزونیدلینگ برای از میان بردن جای جوش ، لک ها و اثرات پیری یا… مواردی را مورد توجه قرار بدهید . ما در ادامه به بعضی از مهم‌ ترین این موارد در قسمت ذیل اشاره خواهیم کرد ؛

  • قبل از انجام مزونیدلینگ جهت درمان جای جوش پزشک را در جریان بیماری و یا داروهای مصرفی خود بگذارید .
  • طی جلسات مشاوره با پزشک معالج خود تعارف نکنید و پرسش ها و انتظارات خود را جهت انجام مزونیدلینگ جهت درمان جای لـک بیان نمایید .
  • به هنگام انجام فرآیند مزونیدلینگ از هیچ گونه کرمی استفاده نکرده و پوست خود را با استفاده از مواد شوینده به خوبی پاکیزه کنید .
  • دست کم انجام عملیات مزونیدلینگ را به دو هفته بعد از عمل تزریق بوتاکس ، ژل و یا چربی موکول بنمایید ‌‌.
  • دست کم یک هفته پیش از انجام مزونیدلینگ برای موارد موردنظر چون از بین بردن جای جوش … بهره گیری از داروی رقیق کننده خون را قطع بنمایید .

توجه داشته باشید که با رعایت موارد یاد شده در قسمت فوقانی با نتایج مطلوب تر و رضایت بخش تری روبه‌رو خواهید شد .

 

نکات مراقبتی پیش از انجام مزونیدلینگ جهت درمان جای جوش ؛

نکات مراقبتی پس از انجام مزونیدلینگ جهت درمان جای جوش ؛

برای این که شیوه درمانی مزونیدلینگ بتواند به بهترین حالت ممکن و با کمترین میزان اثرات جانبی ممکن همراه باشد بهتر است بعد از انجام آن به موارد بیان شده توجه بیشتری داشته باشید ؛

  • به دستورات پزشک معالج خود برای دستیابی به نتیجه ای بهتر توجه داشته باشید .
  • از رفتن به حمام ، استخر ، سونا یا جکوزی در چند روز اوّل بعد از مزونیدلینگ جهت درمان جای جوش اجتناب ورزید .
  • از انجام فعالیت فیزیکی بسیار سنگین و ورزش دست کم در بیست و چهار ساعت اوّل بعد از عمل مزونیدلینگ جهت درمان جای جوش امتناع ورزید .
  • به نواحی که عمل مزونیدلینگ جهت درمان جای لک در آن انجام شده دست نزنید و جای آن ها را به هیچ عنوان دست کاری ننمایید .
  • اگر که به بیماری خاصی مبتلا هستید یا داروی خاصی مصرف می کنید حتماً به پزشک معالج خود گفته و وی را در جریان بگذارید .

صحبت آخر

دوستان عزیز ما در این نوشتار از خود به تجزیه و تحلیل مزونیدلینگ جهت درمان جای جوش پرداختیم . قطعاً شما با این مطلب از ما به دانستنی بسیار دست پیدا کردید . البته می توانید در صورت وجود سؤالات بیشتر در این زمینه با مشاوران ما در کلینیک درسا تماس حاصل فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »