خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

نسخه درمان فوری جوش های صورت

چکیده محتوا

نسخه درمان فوری جوش های صورت

زمانی‌که سخن از مشکلاتِ پوستی به میانه‌ها می‌آید، شاید یکی از بدترینِ آن‌ها جوش باشد که بیشتر افراد در دورانی از زندگی خود با آن روبه‌رو می‌شوند. آکنه در تمامی نواحی بدن نمایان می‌شود. براساس مطالعاتی که در این حیطه صورت گرفته است، تقریباً هشتاد درصد از نوجوانان، سه درصد از مردانِ بزرگسال، دوازده درصد از زنان در طول زندگی خود با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. ما در این قسمتِ از مطلبِ کلینیک درسا شما را با تمامی علل و نسخه درمان فوری جوش های صورت آشنا خواهیم ساخت. لطفاً با ما در ادامهٔ این مطلبِ از خود همراه باشید.

جوش چیست !

در واقع جوش یک بیماری است که غُدد چربی پوست را به خود درگیر می‌کند. منافذ کوچک موجود برروی پوستِ شما در قسمتِ زیرین پوست با غُدد چربی در ارتباط است. این غُدد ماده‌ای روغنی به اسم سبوم تولید می‌کند. منافذ به واسطهٔ کانال‌هایی به اسم فولیکول با غُدد در ارتباط می‌باشند. درون فولیکول‌ها این مواد روغنی سلول مُرده پوست را به سطح پوست منتقل می‌نماید.

زمانی‌که فولیکولِ یک غُده پوستی مسدود می‌شود یک جوش رشد خواهد کرد. غالباً جوش‌ها برروی صورت، گردن، کمر، سینه و گاهی اوقات شانه‌ها به چَشم می‌خورد. جوش‌ها یک مشکل بسیار جدی تهدیدکننده حیات آدمی نیست! ولی می‌تواند زخم‌هایی را ایجاد کند.

بیشتر بدانید: آموزش مزوتراپی مو

 

معمولاً جوش های صورت به سطح زیرین پوست نفوذ می‌نمایند و به ضایعاتِ نیمه خونی مبدل می‌گردند. بیشتر افراد در معرضِ جوش و آکنه برروی صورت خود هستند، لذا نواحی چون؛ سینه، گردن، شانه‌ها و بالای کمر مستعد پذیرش جوش برروی خود می‌باشند.

چنین برآورد شده است که حدوداً سی درصد از نوجوانان از آکنه شدید آزرده خاطر هستند و برای بعضی از افراد ژنتیک دلیل اصلی این ماجراست و خارج از کنترل است. اگر که شما جوش های صورت خود را درمان نکنید، تبدیل به زخم خواهد شد و احتمالاً پوست شما متورم، دردآور و قرمز شود. آکنه‌ها اغلب در سه سطح؛ خفیف، متوسط و عمیق جای می‌گیرند.

بعضی از افراد چنین عاداتی دارند که جوش و آکنه‌های خود را به روش‌های مختلف بِکَنند، این کار آکنه را تشدید می‌کند. چرا که منجر به التهاب و ایجاد زخم برروی پوست خواهد شد! پس توصیه ما به شما این است طی کوتاه‌ترین زمان ممکن به پزشک معالج مراجعه بنمایید.

دلیل وجود جوش و آکنه برروی پوست چیست!

جهتِ کنترل جوش به گونه‌ای مؤثر مهم خواهد بود که آن‌ها را تشخیص دهید و بدانید آن‌ها چگونه ایجاد می‌شوند و چه عواملی منجر به بروز آن‌ها می‌شود! حیاتی‌ترین موضوعی که لازم است درباره جوش به یاد داشته باشید، شکل‌گیری جوش تقصیر شما نیست. برخلاف باورهای عموم مردم، جوش ناشی از عوامل خارجی چون مواد غذایی که می‌خورید، نمی‌باشد. به عبارتی جوش‌ها ترکیبی از عوامل فیزیولوژیکی می‌باشند که در زیر سطح پوست نقش می‌بندد.

هنگامی‌که سخن از جوش های صورت و آکنه به میانه‌ها می‌آید، تنها یک عامل مؤثر نخواهد بود. در این بینابین عوامل بسیاری اثرگذار هستند چون؛ میزانِ سبومی که برروی پوست تولید می‌شود که معمولاً برروی خانم‌ها اثرگذار است. ژنتیک هم می‌‌تواند نقش بسیار پررنگی داشته باشد.

دلیل وجود جوش و آکنه برروی پوست چیست!

  • هورمون؛

به عبارتی آکنه یک بیماری هورمونی محسوب می‌شود. زیرا نخستین بار در دوران بلوغ ظاهر می‌شود‌. آکنه در جوانان همزمان با افزایش هورمون مردانه بروز پیدا می‌کند. افزایش میزانِ هورمون رشد و IGF-1 امکان دارد بر آکنه اثرگذار باشد. افزایش سطحِ هورمون تستوسترون عامل ایجاد کننده جوش محسوب می‌شود.

در پسران یکی از مهم‌ترین علل جوش های صورت افزایش هورمون بلوغ می‌باشد. البته هورمون‌های زنانه هم می‌توانند منجر به جوش هورمونی شوند. یکی از مهم‌ترین اقدامات در درمانِ جوش صورت در بانوان ارزیابی تست‌های هورمونی می‌باشد‌.

  • سبوم؛

سبوم به واسطهٔ غُدد آندروژن تحریک می‌گردد و روغن اضافی سبوم را تولید می‌نماید. این سیکل کاملاً طبیعی است، ولی هنگامی‌که با باکتری سلول‌های مُرده پوست ادغام می‌شود منجر به ایجاد آکنه و جوش می‌شود‌.

  • باکتری؛

باکتری‌ها در انواعِ متنوع پوستِ صورت حضور دارد ولی زمانی‌که به یک فولیکول وصل می‌گردد به سرعتِ فزاینده موجبِ افزایش آکنه و جوش می‌شود.

  • پوسیدگی فولیکول؛

سلول مُرده پوست در فولیکول‌ها غالباً به گونه‌ای پیوسته روغن سطح پوست را تخلیه می‌نمایند. حال در افرادی که غُدد بزاقی بیش از اندازه فعال می‌باشند، سلول‌ها سریع‌تر این فرآیند را انجام می‌دهند. به هنگام بروز چنین رُخدادی سلول مُرده پوست با روغن بیش از اندازه مخلوط خواهد شد و از این طریق از فرآیند ترمیم طبیعی پوست پیش‌گیری می‌نمایند‌.

  • التهاب پوست؛

زمانی‌که بدن آدمی به گونه‌ای ناخواسته با بعضی از باکتری‌ها ارتباط برقرار می‌کند، بعضی از گلبول‌های سفیدِ خون جهتِ حمله بدان‌ها ارسال می‌شوند. این روند به خود واکنش التهابی نام می‌گیرد و پاسخِ آن‌ها منجر به ایجاد جوش و ورَم قرمز رنگ می‌شود و برای هریک از ما این فرآیند می‌تواند متفاوت باشد!

بیشتر بدانید: آموزش تزریق بوتاکس

 

نسخه درمان فوری جوش های صورت!

  • سرکه سیب؛

بعد از تمیز نمودن پوستِ صورتِ خود، از یک حوله تمیز جهتِ خُشک کردن آن استفاده کنید. پس از آن سرکه سیب را با مقدار یک به سه آب ترکیب کنید. اکنون باید یک تکه پنبه را به مخلوط تهیه شده آغشته کرده و برروی قسمت‌های آسیب دیده پوستِ خود قرار دهید‌. پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه پوستِ خود را شستشوی داده و از تونر مناسب پوست خود استفاده کنید. شما باید این روش درمان را دو الی سه بار در روز انجام دهید!

  • عسل و دارچین؛

دو قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای‌خوری دارچین را با هم‌دیگر مخلوط کنید. پس از برهم زدن عسل و دارچین به خوبی، برروی پوست صورت خود اعمال کنید. سپس با گذشت پانزده دقیقه، پوست‌تان را بِشویید و با یک حوله تمیز و نرم، پوست خود را خُشک نمایید‌. شما باید این روش درمان را دو الی سه بار در هفته انجام دهید.

عسل و دارچین؛

  • تکه‌هایی از یخ؛

یک قطعه یخ را به حوله بپیچانید و آن را برروی نواحی آسیب دیده پوستِ خود جای دهید. پس از گذشت چند دقیقه می‌توانید حوله آغشته به آب سرد را بردارید! یخ را چندین مرتبه در طولِ روز برروی پوست خود قرار دهید تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

  • خمیر دندان

از یک تکه پنبه استفاده کنید‌. خمیر دندان را برروی پنبه گذاشته و قسمت‌های آسیب دیده را نشانه گذاری کنید. شما می‌توانید پس از سی دقیقه پوست صورت را شستشوی بدهید. باید این روش درمان را دو الی سه بار در روز انجام بدهید.

  • عسل

خاصیت ضدعفونی کننده آن، مشهور است و به سرعت می‌تواند میکروب بدن را از میان ببرد. شما می‌توانید تنها با یک تکه پنبهٔ کوچک عسل را به مناطق آسیب دیده پوستِ خود اعمال بنمایید و پس از بیست دقیقه با آب گرم شستشوی دهید.

  • روغن درختِ چای

شما می‌توانید روغن درختِ چای را با روغن نارگیل به خوبی مخلوط کنید. ترکیبِ تهیه شده را برروی صورت، بینی و چانه خود قرار بدهید و پس از گذشتِ بیست الی سی دقیقه بشویید.  همچنین شما می‌توانید از ژل آلوئه ورا به جای روغن نارگیل استفاده بنمایید و یک ماسکِ خانگی تهیه کنید. یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با چند قطره روغن درختِ چای ترکیب نمایید و پس از آن برروی جوش‌هایتان قرار داده و ماساژ بدهید و بعد از بیست دقیقه با آب بشویید.

روغن درختِ چای؛

  • آب‌لیمو؛

شیوهٔ اوّل؛

بعد از تمیز نمودن پوستِ خود با آب و پاک‌کننده‌های ملایم، لیموی تازه را برش دهید و آب آن را داخل یک کاسه بریزید. با بهره‌گیری از یک تکه پنبه آغشته به آب‌لیمو پوستِ خود ماساژ بدهید و بعد از گذشتِ ده الی پانزده دقیقه با آب سرد شستشوی بدهید. در ابتدا امکان دارد اندکی احساسِ سوزش و ناراحتی نمایید ولی به زودی از میان خواهد رفت. شما می‌توانید برای دریافتِ نتیجه مطلوب این کار را دو بار در روز انجام بدهید.

بیشتر بدانید: آموزش لیفت نخ در تهران

 

شیوهٔ دوّم

گلاب دارای خاصیتِ ضد باکتریایی است و به عنوان یک تونر پوستی قوی عمل می‌نماید‌ که می‌تواند ویژگی اسیدی آب‌لیمو را خنثی نماید. پوستِ خود را با آب و پاک‌کننده ملایم به خوبی تمیز کنید. با استفاده از یک حوله نرم پوست خود را خُشک کنید. گلاب و آب‌لیمو را به صورتِ برابر با یک‌دیگر مخلوط بنمایید و با استفاده از تکه‌ای پنبه برروی نواحی آسیب دیده اعمال کنید. پس از گذشتِ پانزده الی بیست دقیقه صورتِ خود را با آب سرد شستشوی بدهید. شما می‌توانید برای خُشک کردن از حوله نرم بهره گیرید.

به نکاتِ زیر توجه داشته باشید

  • از برخورد آب‌لیمو با چَشمان خود اجتناب ورزید.
  • به هنگام استفاده از آب‌لیمو در برابر آفتاب قرار نگیرید یا از کرمِ ضدآفتاب استفاده نکنید.
  • جهتِ پیش‌گیری از بروز هرگونه مشکلی، ابتدا آب‌لیمو را برروی یک ناحیه کوچک از پوستِ خود چِک بنمایید و سپس برروی تمامی نواحی پوست خود قرار دهید.

آب‌لیمو؛

  • ماسکِ گوجه فرنگی؛

شیوهٔ اوّل؛

یک عدد گوجه فرنگی را رنده بنمایید و آن‌ها را برروی پوستِ خود قرار بدهید و پس از پانزده دقیقه با آب سرد بشویید. سپس یک تمیزکننده‌ را با استفاده از پَد ملایم برروی پوست خود بکشید تا تمیز شده و خُشک شود.‌ علاوه بر این‌ها شما می‌توانید یک گوجه فرنگی را بُرش داده و قطعه‌هایی که بُرش زده‌اید برروی پوست خود قرار بدهید و در پایان شستشوی دهید. شما می‌توانید این درمان را هر روز تکرار بنمایید.

شیوهٔ دوّم؛

جو دوسر می‌تواند به سَم زدایی پوست کمک شایانی کند و مواد سمی که منجر به آکنه می‌شود را از میان ببرد. آب‌لیمو هم می‌تواند باکتری‌ها را از میان ببرد. نصفِ فنجان دوسَر را داخلِ مخلوط کُن بریزید. یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو و گوجه فرنگی را بدان بی‌افزایید‌. پس از آن ماسک تهیه شده را برروی پوستِ تمیز خود بمالید و پس از بیست دقیقه با آب گرم شستشوی بدهید پس از آن خُشک کنید. اگر که شما می‌خواهید جوش‌ها زودتر از میان برود، نعنا را برای کاهشِ التهاب به ترکیبِ تهیه شده بی‌افزایید‌. هر روز این کار را تکرار کنید.

شیوهٔ سوّم؛

یک عدد گوجه‌ فرنگی را به خوبی لِه کنید و بعد از آن پنج قطره روغن درختِ چای و یک قاشق چایخوری روغن جوجوبا را بدان بی‌افزایید‌. ترکیب را برروی پوست خود قرار بدهید و پس از گذشتِ پانزده دقیقه با آب گرم بشویید. شما باید هرروز این کار را تکرار کنید.

شیوهٔ چهارم؛

داخل یک قابلمه آب را به نقطهٔ جوش برسانید. بعد از آن آب را از روی حرارت بردارید. حوله را برروی سَر خود قرار دهید. شما باید به مدّت پانزده دقیقه بُخور کنید. سپس آووکادو و گوجه فرنگی را داخلِ مخلوط کُن بریزید و آن را برروی پوستِ خود بمالید و پس از سی دقیقه با آب شستشو دهید. این شیوه را چندین بار در روز تکرار کنید!

بیشتر بدانید: آموزش تزریق فیلر

 

جوش های صورت : ماسکِ گوجه فرنگی؛

  • بُخور؛

یک ظرف را با آب داغ پُر کنید و یک حوله برروی سَر خود قرار بدهید و از بُخور آن استشمام نمایید. بعد از گذشت چند دقیقه پوستِ خود را با آب ولرم بشویید.‌ بعد از خُشک شدن مقداری کِرم مرطوب کننده و یا روغن درمانی به پوستِ خودتان بزنید.

  • سیر؛

مقدارِ کمی سیر را پوست گرفته و رنده نمایید و آن را به نیمی از فنجان آب گرم بی‌افزایید‌. مخلوط تهیه شده را با استفاده از یک تکه پنبه برروی پوست خود بمالید بعد از آن با آب شستشوی بدهید سپس با استفاده از یک پاک‌کننده ملایم صورتِ خود را پاک کنید. امکان دارد که پس از استفاده از سیر، دچارِ التهاب پوستی گردید چنانچه پوستِ حساسی دارید پس توصیه می‌کنیم که در این موقعیت از آن اجتناب ورزید.

  • جوش شیرین؛

شیوهٔ اوّل؛

دو قاشق غذاخوری آب به همراه جوش شیرین را با هم‌دیگر ترکیب بنمایید و پس از شستشوی صورت و پاک نمودن آن، با یک پنبه تمیز برروی پوست خود بمالید. پس از پانزده دقیقه با آب پوستِ خود را شسته و سپس از مرطوب کننده استفاده نمایید. این شیوهٔ درمان را دو الی سه بار در هفته انجام بدهید.

شیوهٔ دوّم؛

آب‌لیمو همانطور که چندی پیش بیان گردید منجر می‌شود بسیار سریع از شَر جوش‌ها خلاص گردید و میزانِ تولیدِ روغن از منافذ پوست کنترل می‌شود‌. از این جهت باکتری‌ها را کُشته و موجبِ کاهش قرمزی پوست خواهد شد. برای تهیهٔ این نوع ماسک، جوش شیرین و آب و آب‌لیمو را به نسبت دو، دو و یک ترکیب بنمایید و بعد از آن برروی پوستِ تمیز خود بمالید و سپس بعد از پانزده دقیقه با آب بشویید و از یک مرطوب کننده استفاده بنمایید.

شیوهٔ سوّم؛

روغن نارگیل هم می‌تواند ترشح بیش از اندازه پوست را از میان ببرد. در یک ظرف میزانی روغن نارگیل و جوش شیرین را با هم‌دیگر ترکیب نمایید و بعد از آن با استفاده از یک پنبه برروی پوست خود بمالید و به آرامی پوست خود را ماساژ بدهید و پس از چند دقیقه با آبی ولرم شستشوی بدهید و در پایان با استفاده از یک پَد خُشک بنمایید و بعد از آن از مرطوب کننده استفاده کنید. شما می‌توانید از این شیوهٔ درمان دو الی سه بار در هفته استفاده کنید.

جوش های صورت جوش شیرین؛

  • خیار؛

خیار نه تنها آن‌که یک منبعی مملو از ویتامین A, C, E و پتاسیم است. بلکه می‌‌تواند منجر به نرمی و لطافت پوست هم بشود‌. یک الی دو عدد خیار تازه را خُرد بنمایید پس از آن برروی پوست خود قرار بدهید. نهایتاً پوست خود را با آبی ولرم شستشوی بدهید. شما می‌توانید یک عدد خیار را هم رنده نموده و آن را برروی پوست خود قرار بدهید و پس از پانزده دقیقه با آبی گرم شستشوی دهید‌. این کار می‌تواند باکتری و کثیفی‌های موجود برروی پوست شما را از بین ببرد.

  • نعنا؛

نعنا راه‌حلی مفید و ساده به منظور بسته گردیدن منافذ پوست و کاهش روغن می‌باشد. تنها کافی است به سادگی دو قاشق غذاخوری نعنا را به خوبی خُرد نموده و با مقداری کم ماست مخلوط کنید و برروی پوست خود قرار بدهید و پس از گذشت ده دقیقه با آب بشویید.

  • آسپرین؛

آسپرین دارای اسید سالیسیلیک می‌باشد که به منظور درمان آکنه و جوش بسیار مفید است. بهره‌گیری از آسپرین، جوش‌ها را خُشک خواهد کرد و التهاب را بسیار کاهش می‌دهد. شما برای این کار می‌توانید چهار عدد قرص آسپرین را با دو قاشق غذاخوری آب حل بنمایید. بعد ماسک را برروی پوست آسیب‌دیده خود بمالید و پس از پانزده الی بیست دقیقه بشویید.

  • بابونه؛

شیوهٔ اوّل؛

یک کاسه بزرگ را پُر از آب داغ بنمایید و چهار عدد چای کیسه‌ای بابونه را داخل آن قرار دهید. یک حوله را برروی سر خود قرار داده و از بُخور حاصل استشمام کنید. پس از آن پوست خود را با استفاده از یک حوله لطیف خُشک نمایید. این کار به گونه‌ای عمومی منجر می‌شود کثیفی‌ها و سموم از روی پوست شما رفع گردد.

شیوهٔ دوّم؛

یک قاشق غذاخوری از بابونه خُشک شده و عسل ارگانیک را همراه با یک قاشق چایخوری آب‌لیمو و یک عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید. بابونه را داخل آب گرم بجوشانید و اجازه بدهید به مدّت زمان بیست دقیقه بماند. سپس تمامی عناصر را بدان بی‌افزایید‌ و به خوبی مخلوط کنید.‌ بعد از آن ماسک را برروی پوست خود قرار داده و نهایتاً پس از گذشت پانزده دقیقه با آب سرد بشویید.

شیوهٔ سوّم؛

یک قاشق غذاخوری گل بابونه را خُرد کنید و بعد از آن با یک عدد زرده تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری نعنا ترکیب بنمایید. پس از آن برروی پوست تمیز و خُشک شده خود بمالید و بعد از گذشت پانزده دقیقه با آبی سرد بشویید.

  • فندق؛

شش قاشق غذاخوری از فندق خُرد شده را با دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ترکیب بنمایید و بعد از آن پنج الی ده قطره روغن درختِ چای یا اسطوخودوس را بدان بی‌افزایید‌. نهایتاً مخلوط تهیه شده را درون یک بطری اسپری بریزید و برروی پوست خود اسپری کنید که منجر به بسته شدن منافذ پوست خواهد شد. شما جهتِ اثربخشی باید این عملیات را هر روز تکرار نمایید.

  • غذاهای اسیدی؛

یکی دیگر از روش‌های رهایی یافتن از آکنه و جوش های صورت ، افزودن غذاهای اسیدی به رژیم غذایی روزانه خود است. غذاهایی چون؛ آب‌لیمو و سرکه می‌توانند منافذ پوست شما را ببندند. البته می‌‌توانید سرکه و آب‌لیمو را با استفاده از تکه‌ای پنبه برروی پوست خود زده و پس از گذشت بیست دقیقه بشویید.

  • اسید چرب امگا سه؛

جالب است بدانید که اسید چربِ امگا سه دارای خاصیت ضد التهابی می‌باشد و می‌تواند آکنه و جوش های صورت را بهبود ببخشد. شما دوستان عزیز می‌توانید با مصرفِ یک کپسول شامل روغن ماهی نیز از مزیت‌های آن بهره گیرید. دانهٔ کتان، ماهی سالمون، گردو را به رژیم غذایی روزانه خود بی‌افزایید.

  • سیب زمینی؛

سیب زمینی یک درمانِ طبیعی و مؤثر برای آکنه و جوش می‌باشد. شما می‌توانید یک قطعه سیب زمینی را برروی نواحی موردنظر اعمال بنمایید. این موضوع باعث می‌شود رنگ‌دانه‌ها و جوش‌ها از میان روند. علاوه بر تمامی این‌ها به پیش‌گیری از چین و چروک و شفاف‌تر پوست کمک می‌نماید.

  • پودر درخت صندل و گلاب؛

یک ترکیب بسیار جذاب و تأثیرگذار برروی پوستِ شما خواهد بود و به آسانی آن را از میان می‌برد. نه‌تنها آن‌که دارای خاصیت آنتی باکتریایی می‌باشد، بلکه می‌تواند پوست را سَم‌زدایی بنماید و منجر به روشن شدن آن گردد. دو قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را با اندکی گلاب درون یک کاسه مخلوط بنمایید. صورت خود را به آرامی با آن شستشوی بدهید تا خُشک بشود و پس از آن با آب سرد شستشوی بدهید. با بهره‌گیری از یک حوله نرم و تمیز صورت خود را خُشک بنمایید، شما برای تأثیر بیشتر می‌‌توانید چند قطره گلیسیرین را نیز بدان اضافه کنید.

جوش های صورت :پودر درخت صندل و گلاب

  • زردچوبه؛

چهار قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را داخل یک کاسه بریزید و پس از آن مقداری عسل و یک قاشق غذاخوری شیر را بدان اضافه کنید. به خوبی هم زده و پس از آن برروی پوست خود بمالید و به آرامی و به حالتِ دورانی ماساژ بدهید و صبح روز بعد با آب شستشوی دهید.

همچنین شما می‌توانید با ترکیب نصفِ قاشق چایخوری پودر زردچوبه و دو قاشق چایخوری ماست و میزان اندکی عسل، یک ماسک مناسب تهیه نمایید. پس از آن برروی پوست خود قرار داده و بعد از سی دقیقه به خوبی شستشوی دهید.

  • توت فرنگی‌؛

سه عدد توت فرنگی لِه شده را با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب بنمایید و یک خمیر غلیظ تهیه کنید. بعد از آن برروی پوست خود بمالید و پس از بیست دقیقه با آب گرم شستشوی بدهید.

صحبت آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از خود سعی نمودیم شما را با نسخه درمان فوری جوش های صورت آشنا بنماییم‌. بهتر است در پایان بگوییم که پیش از قراردادنِ هرگونه ماسک برروی پوست خود حتماً آلرژی پوستی خود نسبت به مواد داخل ماسک را در نظر بی‌انگارید‌. به گونه‌ای که پیش از استفاده از ماسک، مقداری از مواد را برروی پوست خود امتحان بنمایید‌. بعضی از افراد دارای پوست‌هایی حساس و نازک می‌باشند و پس از اعمال ماسک برروی پوست خود دچار سوزش، التهاب و قرمزی می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »