خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

نکات قبل از لیزر موهای زائد

چکیده محتوا

نکات قبل از لیزر موهای زائد

با رعایت نکات قبل از لیزر موهای زائد کمترین عوارض را تجربه خواهید کرد و بهترین تاثیر را خواهید دید.‌ امروزه خلاصی از موهای زائد از طریق پرتوهای لیزر در میان بانوان و آقایان بسیار محبوب شده است؛ زیرا اثری طولانی مدت دارد.‌

اگر تصمیم به از بین بردن موهای زائد خود از طریق لیزر را دارید، در این مقاله از سایت درسا کلینیک با ما همراه شوید تا با نکات قبل از لیزر موهای زائد اشنا شوید.

انجام مشاوره اولیه قبل از لیزر موهای زائد

انجام مشاوره‌ های پزشکی اولیه از مهمترین نکات قبل از لیزر موهای زائد است‌. پیش از هر گونه اقدامی برای از بین بردن موهای زائد خود توسط لیزر، نخست باید نزد متخصص پوست و مو چکاپ شوید، تا اطمینان یابید، که این فرایند حذف موهای زائد برای شما کارآمد و بی‌ خطر است.

انجام مشاوره قبل از لیزر موهای زائد شامل مراحل زیر می‌شود؛

انجام مشاوره اولیه قبل از لیزر موهای زائد

·         یک قرار ملاقات با متخصص پوست بگیرید

لیزر موهای زائد یک روش درمانی رایج و محبوب در سراسر جهان است، که توسط برخی مراکز پزشکی، سالن ها و مراکز زیبایی ارائه می شود. با این حال، برای جلوگیری از خطرات و واکنش های نامطلوب، قبل از مراجعه به مرکز لیزر موهای زائد، بهتر است با یک پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

·         پزشک را از سابقه پزشکی خود مطلع کنید

یکی از نکات قبل از لیزر موهای زائد در میان گذاشتن سابقه پزشکی خود اعم از؛ آلرژی، مصرف دارو یا هر مورد خاص دیگری به پزشک متخصص است‌.

همچنین اگر روی پوست خود جای زخم دارید، به تازگی پوست خود را برنزه کرده اید، اگر تا به حال کلوئید داشته اید، اگر تبخال دارید یا اغلب به برفک دهان مبتلا می شوید، در صورتی که قبلا داروی ایزوترتینوئین مصرف کرده اید، را به پزشک خود اطلاع دهید.

·         در مورد عوارض لیزر سوال بپرسید

لیزر موهای زائد مانند هر روش پزشکی و زیبایی دیگری خطراتی را به همراه دارد. حتما درباره ی عوارض با متخصص پوست خود مشورت کنید، که آیا داشتن بدنی بدون مو ارزش پذیرفتن عوارض را دارد یا خیر!

·         تعداد جلسات مورد نیاز لیزر موهای زائد

از دیگر نکات قبل از لیزر موهای زائد و سوالاتی که باید از درمانگر خود بپرسید، تعداد جلسات مورد نیاز برای رسیدن با نتیجه مورد نظر است‌. به طور کلی، حذف موهای زائد به حدود شش تا ده جلسه نیاز دارد، اما همه اینها به بافت و ناحیه ای که باید اپیلاسیون شود، بستگی دارد.

·         در مورد هزینه قطعی لیزر موهای زائد صحبت کنید

در زمان مراجعه به پزشک یا نزد کلینیک زیبایی برای انجام لیزر موهای زائد، بدون هیچ گونه خجالتی از هزینه تمام جلسات یا هر جلسه سوال بپرسید.‌

همینطور از نحوه گرفتن هزینه نیز اطمینان یابید، برخی از کلینیک ها ممکن است، پیشاپیش هزینه تمام جلسات را یکجا بگیرند، اما تخفیف داشته باشند، در حالی که برخی دیگر هزینه را پیش از شروع هر جلسه دریافت می کنند.

انجام مشاوره اولیه قبل از لیزر موهای زائد
نکات مهم پیش از لیزر موهای زائد

پس از تصمیم گیری قطعی با رضایت پزشک برای انجام لیزر موهای زائد، نوبت به آماده شدن برای جلسات لیزر درمانی می رسد. اما پیش از این روش حذف موهای زائد باید از انجام برخی کارها اجتناب کنید. مهمترین نکات قبل از لیزر موهای زائد عبارتند از؛

  • دست کم شش هفته قبل از این روش برای سلامت پوست و خنثی کردن اثرات منفی لیزر بر بدن، از برنزه کردن بدن خودداری نمایید.‌ پوست در زمان لیزر موهای زائد باید بسیار شفاف باشد. اگر مجبورید زمان زیادی زیر نور آفتاب بگذرانید، از یک ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید.
  • در صورت توصیه پزشک پوست از پماد سفید کننده استفاده کنید. ممکن است پزشک قبل از اپیلاسیون برای پوست های برنزه شده، پماد روشن ‌کننده را برای رنگ‌ زدایی پوست تجویز کند. آن را فقط روی ناحیه ای مورد نظر بمالید و دستورالعمل های متخصص پوست را با دقت دنبال کنید. اگر متخصص پوست هیچ پماد سفید کننده ای برای شما تجویز نکرد، خود به خود از چیزی استفاده نکنید!
  • یکی دیگر از نکات قبل از لیزر موهای زائد این است که، شش هفته قبل از لیزر از برداشتن مو با موچین یا اپیلاسیون خودداری کنید؛ زیرا پوست تحریک می شود و موها به موقع برای حذف فولیکول ها رشد نمی کنند.
  • چند هفته پیش از لیزر موهای زائد از انجام هر گونه روش های درمانی که احتمال تحریک پوست را افزایش می دهند، مانند لایه برداری شیمیایی یا تزریق کلاژن اجتناب کنید.
  • یکی دیگر از نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد این است که، چند هفته پیش از حذف مدهای زائد خود را طریق لیزر مصرف داروهای رقیق کننده خون را قطع کنید. پزشک متخصص شما در صورت لزوم، چند روز قبل از اپیلاسیون با لیزر، عدم مصرف دارو را توصیه می کند. همچنین داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی یا آسپرین را مصرف نکنيد.

به یاد داشته باشید که در مورد تمام داروهایی که معمولا مصرف می کنید (مکمل یا ضروری) به پزشک خود اطلاع دهید.

  • یکی دیگر از نکات قبل از لیزر موهای زائد که درمانگر نیز حتما به شما یادآوری می کند، این است که یک روز قبل ناحیه مورد نظر را با تیغ جدید اصلاح کنید.
  • قبل از جلسه حتما دوش بگیرید. نواحی مورد نظر برای اپیلاسیون را با آب گرم و صابون بشویید. هدف از دوش گرفتن تمیزی بدن، حذف بقایای روغن و لوازم آرایشی روی پوست است. پس از حمام نیز از استعمال هرگونه کرم، عطر و دئودورانت روی محل موردنظر خودداری نمایید.‌

بیشتر بخوانید: آموزش تزریق بوتاکس در تهران و کرج

سخن پایانی

در این مقاله از متخصصین پوست و مو درسا کلینیک شما را با نکات قبل از لیزر موهای زائد آشنا نمودیم. مرکز زیبایی درسا کلینیک یکی از مراکز معتبر حذف موهای زائد با لیزر در تهران است. در این مرکز در یک محیط بهداشتی با تجهیزات پیشرفته زیر نظر متخصصین موهای زائد بدن شما به بهترین نحو و با کمترین عوارض از بین می روند.‌

اگر برای حذف موهای زائد نیاز به مشاوره و راهنمایی محرمانه یا آنلاین را دارید، کافی است به سایت درسا کلینیک مراجعه نمایید، برای تیم پشتیبانی ما پیام بگذارید، تا متخصصین درسا کلینیک در اسرع وقت، با صبر و حوصله به تمام پرسش های شما پاسخ دهند.‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »