خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

نکروز چربی بعد از تزریق چربی

چکیده محتوا

نکروز چربی بعد از تزریق چربی

نکروز چربی بعد از تزریق چربی، یکی از شایع ترین عوارض بعد از پیوند اتولوگ چربی است که به طور مستقیم بر میزان بقا و اثر جراحی تاثیر می گذارد. در سال‌های اخیر، محققان از طریق مطالعات بالینی به نتایج بسیار خوبی در مورد مکانیسم نکروز چربی دست یافته‌اند.

اگر به دنبال عمل پیوند چربی در درسا کلینیک هستید، برای تکمیل اطلاع از عارضه نکروز چربی با ما همراه باشید.

نکروز چربی چیست؟

به عبارت ساده، نکروز چربی بعد از تزریق چربی، شامل مجموعه ای از سلول های چربی مرده یا آسیب دیده است که سفت شده و به صورت برجستگی های محکم ظاهر می شوند.

هنگامی که بدن در نتیجه تزریق چربی، تشعشع یا ضربه، جریان اکسیژن را محدود می‌کند، سلول‌های چربی می ‌میرند و محتویات خود را آزاد می‌کنند تا جسم کوچکی از ماده مایع مانند تشکیل دهند. این مایع با گذشت زمان سخت می‌ شود.

نکروز چربی چیست؟

تفاوت نکروز چربی و کیست روغنی چیست؟

به طور کلی، نکروز چربی بعد از تزریق چربی یک فرآیند التهابی استریل در حضور عوامل آسیب‌ رسان، همراه با روان‌گرایی بافت چربی، فیبروز و کلسیفیکاسیون است.

چربی مایع (معروف به کیست های روغنی) نیز می تواند باعث ایجاد توده شود. کیست های روغنی کیسه های پر از مایعی هستند که در زیر پوست احساس می شوند و می توانند در طول زمان رشد کنند.

نکروز چربی بعد از تزریق چربی و کیست های روغنی متفاوت هستند، اگرچه هر دو نتیجه آسیب به بافت چربی هستند. همانطور که بافت تجزیه می شود، می تواند به بافت اسکار سخت تبدیل شود یا مایع بیشتری را حفظ نماید.

بیشتر بخوانید: دلایل ریزش ابرو ها بعد از کاشت چیست؟

تزریق چربی

انتقال اتولوگ چربی یک عمل زیبایی است که به طور فزاینده ای محبوب است و توسط جراحان پوست در سراسر جهان انجام می شود. از آنجایی که این روش به صورت بی حس موضعی انجام می‌شود، در عرصه جراحی زیبایی نسبتاً ایمن و بدون خطر در نظر گرفته می‌شود.

تزریق چربی به مهارت اپراتور و همچنین تمرین و دقت نیاز دارد. این روش پر کردن را از سایر فیلرهای داخل پوستی متمایز می کند زیرا مهارت بالایی در برداشت، آماده سازی و جایگزینی چربی دخیل است. عواملی که برای بهبود بقای پیوند و عدم نکروز چربی بعد از تزریق چربی گزارش شده اند عبارتند از:

  • آسپیراسیون چربی از طریق یک تکنیک فشار کم انجام شود.
  • شستشوی ماهرانه و تهیه چربی خالص
  • یک کانول با اندازه مناسب
  • استفاده از روش چند لایه برای جایگزینی چربی.
  • پر کردن بیش از حد نقص ممکن است بقای پیوند را نیز مختل کند.

مزایا و معایب تزریق چربی

در این قسمت از بحث نکروز چربی بعد از تزریق چربی، به بررسی مزایا و معایب آن می پردازیم. چربی اتولوگ مزایای متعددی دارد که آن را به یک پرکننده جایگزین ایده آل برای جراحی ترمیمی تبدیل می کند. این مزایا شامل موارد زیر است:

  • منابع غنی از چربی در بدن خود فرد
  • برداشت آسان چربی
  • بافت نرم
  • انعطاف پذیری
  • ایمنی زایی کم

اگرچه پیوند چربی اتولوگ به طور فزاینده ای محبوب است، اما پیامدهای نامطلوبی ایجاد می کند که جراحان و بیماران را آزار می دهد. این معایب شامل موارد زیر است:

  • نکروز چربی
  • نرخ بقای پایین
  • آمبولی چربی

علاوه بر نکروز چربی بعد از تزریق چربی، پاسخ تاخیری حساسیت به چربی تسفیه شده نیز می تواند دلیلی برای شکست پیوند باشد. اگر چربی به شکل خالص خود جایگزین نشود، یعنی پس از شستن، خون باقیمانده، با آن ترکیب شود، حساسیت به چربی ایجاد می شود. به همین دلیل سانتریفیوژ موثر چربی برداشت شده، ممکن است خطر ایمنی زایی را به حداقل برساند.

برخی از عوارض دیگر تزریق چربی عبارتند از:

  • جذب سریع چربی جایگزین شده، سلول های چربی آسیب دیده و تکنیک فشار بالا.
  • عفونتی که قبل، حین یا بعد از عمل ظاهر می شود و ممکن است بر بقای پیوند تأثیر بگذارد. عفونت های ویروسی یا رشد زگیل نیز در محل ورود کانولا گزارش شده است.
  • آمبولی چربی، به ویژه اگر به صورت داخل عروقی تزریق شود.
  • کاهش بینایی در صورتی که سوزن، عروق شبکیه را تحت فشار قرار دهد.
  • ایجاد کیست در صورتی که مقدار زیادی چربی منتقل می شود، شایع تر است.
  • کلسیفیکاسیون چربی پس از انتقال، به ویژه هنگامی که برای بزرگ کردن سینه استفاده شود و ممکن است به صورت توده هایی در سینه ظاهر شود.
  • نکروز پوست و تشکیل سینوس ممکن است علاوه بر نکروز چربی بعد از تزریق چربی، در اثر پر شدن بیش از حد یا افزایش بیش از حد محل مورد نظر ایجاد شود.

مزایا و معایب تزریق چربی

علت نکروز چربی پس از تزریق چربی چیست؟

برای کسانی که انتقال چربی اتولوگ یا بازسازی سینه داشته اند، نکروز چربی بعد از تزریق چربی یک خطر است. اما این عارضه یکی از مواردی است که قابل کنترل و در برخی موارد قابل پیشگیری است.

به طور کلی، مهمترین علت نکروز چربی عدم مهارت پزشک متخصص و تجهیزات مورد استفاده است. اما اگر جراح تجربه کامل داشته باشد، علت اصلی شکست پیوند یا نکروز چربی می تواند یک درماتوز التهابی زمینه‌ای باشد.

همچنین این احتمال وجود دارد که این یک واکنش حساسیت تاخیری به چربی اتولوگ آماده شده در طی عمل اولیه باشد و تشخیص زودهنگام و درمان این موارد، مهارت عمل پزشک را نشان می دهد.

علت نکروز چربی پس از تزریق چربی چیست؟

کلام پایانی

در حال حاضر، پیوند چربی اتولوگ، جراحی رایجی است که در بخش جراحی پلاستیک و زیبایی کلینیک درسا استفاده می شود. عوارض پس از پیوند چربی (مانند نکروز چربی، کلسیفیکاسیون و آمبولی چربی) از مشکلات موجود است. نکروز چربی بعد از تزریق چربی یکی از شایع ترین عوارض است که به طور مستقیم بر میزان بقا و اثر جراحی تاثیر می گذارد.

آگاهی یافتن از اطلاعات صحیح و کامل قبل از عمل، منجر به دستیابی به نتایج رضایت‌بخش خواهد بود. چربی یکی از اولین موادی است که جراحان پلاستیک از آن برای صاف کردن ناهنجاری های کانتور یا اضافه کردن حجم مورد نظر استفاده می کنند.

در نهایت، نتایج حاصل از پیوند چربی، زمانی که بر روی بیمار مناسب، توسط جراح مناسب، در ناحیه مناسب و با مقدار مناسب انجام شود، می تواند نتایج بسیار خوب و بسیار طبیعی داشته باشد. با مراجعه به وب سایت درسا کلینیک وقت مشاوره خود را رزرو نمایید.

بیشتر بخوانید: فیشال پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »