خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

همه چیز راجع به pH پوست و آشنایی با PH پوست خود

چکیده محتوا

همه چیز راجع به pH پوست و آشنایی با PH پوست خود

پوست بیرونی ترین سد دفاعی بدن و چند وظیفه ای است که چندین نقش اساسی را در سلامت کلی ما ایفا می کند. از مهمترین نقش های آن حفاظت از بدن در مقابل عوامل بیرونی است که pH پوست نقش کلیدی در این حفاظت ایفا می کند.

پی اچ پوست مدام تحت تاثیر عوامل محیطی قرار می گیرد و برای حفظ سلامت خود باید از آن مراقبت نمایید. ما در این محتوا همه چیز در مورد پی اچ پوست را بیان می کنیم و شما را با آن آشنا می سازیم، با ما همراه باشید.

محافظت از پوست با محصولات مراقبت از پوست برتر به حفظ pH بهینه آن کمک می کند تا بتواند کار حیاتی خود را برای محافظت از ما انجام دهد.

PH پوست چیست؟

pH مخفف «هیدروژن بالقوه» است که در آن «پتانسیل» به معنای «قدرت» است. در واقع pH پوست به اندازه اسیدی پوست شما می پردازد و میزان دقیق آن در بین افراد مختلف متفاوت است. میزان pH بین اعداد ۰ تا ۱۴ است که عدد وسط این بازه PH خنثی (یعنی نه اسیدی است و نه بازی) را نشان می دهد. PH یک ماده هر چقدر در این بازه عددی از ۷ پایین تر باشد، اسیدی و هر چه از ۷ بالاتر باشد، بازی است. به بیان ساده:

  • PH زیر ۷ : اسیدی
  • PH 7 : خنثی است
  • PH بالاتر از ۷ : غیر اسیدی

تمامی عوامل محیطی از جمله رژیم غذایی، عادات بهداشتی یا محصولاتی که برای مراقبت از پوست خود انجام می دهید، می توانند pH پوست شما را تغییر دهند.

بهترین سطح pH برای پوست چیست؟

ممکن است فکر کنید که باید پی اچ پوستتان به طور دقیق ۷ باشد. کاملاً خنثی، درست است؟ این یک فرض منطقی است، اما در واقع فرضی درست نیست.

برای بزرگسالان، pH نرمال پوست ۵٫۵ است که کمی اسیدی است. این اسیدیته به نگهداری و بالانس روغن های طبیعی پوست و محافظت از آن در برابر باکتری های مضر کمک می کند.

پوست صورت و دست‌ های شما معمولاً قلیایی ‌تر از پوست قسمت‌ هایی از بدن است که اغلب در معرض محیط بیرون قرار نمی‌گیرند (پوست نواحی زیر بغل، کشاله ران و غیره).

بهترین سطح pH برای پوست چیست؟

اگر پوست شما خیلی اسیدی یا خیلی بازی باشد، چگونه به نظر می رسد؟

اگر pH پوست شما خیلی بالا یا خیلی کم شود، ریز محیط طبیعی پوست را مختل می کند، به این معنی که باکتری‌ های سالم و طبیعی شما به خوبی رشد نمی‌ کنند و سد پوستی نیز به خوبی کار نمی‌کند.

زمانی که پی اچ پوست شما خیلی اسیدی یا خیلی بازی می شود، می تواند مشکلات پوستی زیر را ایجاد نماید:

خشکی و پوسته پوسته شدن: اسید زیاد یا خیلی کم می تواند چربی طبیعی پوست را از بین ببرد و آن را خشک کند.

آکنه: اختلال در تعادل روغن های طبیعی پوست شما، باکتری ها را تشویق می کند تا رشد کنند، که می تواند منجر به جوش شود.

تحریک: PH نامتعادل می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند قرمزی، خارش و التهاب شود.

حساسیت: پوست شما ممکن است بیشتر مستعد تحریک باشد، به خصوص زمانی که در معرض عوامل محیطی مانند باد، سرما یا آفتاب قرار می گیرد.

اختلال pH پوست با بیماری های مزمن پوستی مانند بیماری های زیر می تواند همراه باشد:

  • آکنه
  • اگزما
  • پسوریازیس
  • آکنه روزاسه

آیا می توانید سطح pH پوست خود را آزمایش کنید؟

اگر مشکلات مداومی مانند آکنه، پوسته پوسته شدن، خشکی یا سوزش را، در پوست خود تجربه می کنید، باید به دنبال دلیل آن ها باشید و اولین کار بررسی پی اچ پوست می باشد. با این حال، یک روش واقعی برای آزمایش و سنجش سطح pH پوست شما وجود ندارد.

تنها یک شرکت مراقبت از پوست یک حسگر پوشیدنی ارائه می دهد که ادعا می کند می تواند پی اچ پوست شما را بسنجد و یک رژیم مراقبت از پوست جدید و سفارشی را برای شما پیشنهاد می کند.

بیشتر بخوانید

اما بهترین کار این است که همیشه به یک متخصص پوست مراجعه کنید، او دقیقاً می داند چه سوالاتی را برای کمک به تشخیص عدم تعادل pH پوست شما بپرسد.

ما در کلینیک درسا از بهترین و با تجربه ترین متخصصین برخورداریم. برای تشخیص مشکلات پوستی می توانید با متخصصین ما مشاوره داشته باشید.

زمانی که متخصصین در مورد عادات مراقبت از پوست شما، محیط شما و نحوه عملکرد پوست شما اطلاعات بیشتری کسب کردند، می توانند با اطلاع از سطح pH پوست شما، راهنمایی هایی را در مورد اینکه چه نوع محصولات و اقداماتی احتمالا برای شما بهترین هستند، همراه با مواردی که باید از آنها اجتناب کنید، بیان می کنند.

 

آیا می توانید سطح pH پوست خود را آزمایش کنید؟

چگونه تعادل pH پوست خود را بازیابی کنیم؟

هنگامی که محصولات مراقبت از پوست را انتخاب می کنید، دانستن اینکه آنها برای سطح pH پوست شما چه کاری انجام می دهند می تواند سخت باشد. اما چند سرنخ مفید و قوانین کلی وجود دارد:

به پاک کننده اعتماد کنید: صورت خود را با همان صابونی که روی بدن خود استفاده می کنید نشویید! صابون معمولاً دارای pH بالاتری نسبت به پاک کننده های صورت است، بنابراین می تواند روغن و باکتری های طبیعی پوست شما را از بین ببرد و تعادل ظریف pH را مختل کند. در عوض، برای کمک به حفظ pH سالم، از یک پاک کننده ملایم روی صورت خود استفاده کنید.

بروشورهای محصولات مراقبتی را بخوانید: برخی از بروشورهای محصولات، آنها را به عنوان “pH متعادل تبلیغ می کنند که همیشه یک شاخص مفید است. محصولاتی که به عنوان محصولات ملایم طبقه بندی می شوند یا برای پوست های حساس به بازار عرضه می شوند، PH متعادل تری نیز خواهند داشت.

به آنچه پوستتان به شما می گوید توجه کنید، همه به یک محصول ملایم نیاز ندارند. اگر پوست چرب دارید، ممکن است بتوانید محصولاتی را تحمل کنید یا حتی به محصولاتی نیاز داشته باشید که شستشوی خشن‌تری دارند.

از یک متخصص بپرسید: چرا این کار را به تنهایی انجام دهید؟ یک جلسه مشاوره با یک متخصص پوست بگیرید، که می تواند به شما کمک کند تا دقیقا بدانید پوست شما به چه چیزی نیاز دارد و چگونه به آن دست پیدا کنید.

چه چیزی می تواند بر PH پوست تاثیر بگذارد؟

عوامل مختلفی که می توانند خارجی یا داخلی باشند، بر pH پوست موثر هستند. همچنین اینکه پوست در کجای بدن قرار دارد نیز می تواند پی اچ آن را تغییر دهد. از سوی دیگر یکسری بیماری ها می توانند پی اچ پوست را تحت تاثیر قرار دهد.

عوامل خارجی موثر بر پی اچ پوست شامل موارد زیر است:

  • مواد شیمیایی
  • شستشوی مکرر با آبی که دمای خیلی بالایی دارد.
  • تغییرات دما و رطوبت
  • کثیفی و آلودگی
  • لوازم آرایشی قلیایی

عوامل داخلی موثر بر pH پوست نیز شامل موارد زیر است:

  • ژنتیک
  • سن بیولوژیکی
  • تعادل هورمون ها
  • جنسیت

چه چیزی می تواند بر PH پوست تاثیر بگذارد؟

pH پوست در بدن چه تفاوت هایی دارد؟

نکته جالب دیگری در ارتباط با pH پوست باید بدانید، مکان قرار گیری پوست است که بر روی پی اچ پوست موثر است. پی اچ پوست زمانی که به سمت اسیدی پیش برود، مستعد عفونت می باشد.

در بین اعضای بدن، پوست بعضی نواحی حساس تر و اسیدی است. یعنی پی اچ آن ها ۶٫۵ می باشد. این نواحی شامل دست ها، زیر بغل و نواحی تناسلی است:

  • پوست دست ها بیشتر اسیدی می شود و بیشتر تحت تاثیر محیط قرار می گیرد، بنابراین بهتر است از آن ها بیشتر مراقبت نمایید.
  • پوست زیر بغل نیز به دلیل مواجهه با مواد شیمیایی خشن چون دئودرانت ها، اسیدیته و حساس تر می باشد و نیازمند مراقبت های بیشتری می باشد.
  • پوست ناحیه تناسلی نیز به دلیل پی اچ پایین تر به مراقبت نیاز دارد و مستعد عفونت است.

کلام پایانی

در این محتوا به بررسی pH پوست پرداختیم و نقش آن را در سلامت پوست بیان کردیم. با رعایت نکات ذکر شده می توانید به خوبی از پوست خود مراقبت کنید و از ایجاد عفونت جلوگیری نمایید.

ما در کلینیک درسا بهترین و مجرب ترین متخصصان پوست را داریم که می توانید با مشاوره با آن ها و سنجش پی اچ پوست خود، بهترین درمان ها را دریافت نمایید. برای تعیین وقت مشاوره می توانید به وب سایت ما مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »