خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

چرا قبل از کاشت مو نباید سیگار کشید؟

چکیده محتوا

چرا قبل از کاشت مو نباید سیگار کشید؟

چرا قبل از کاشت مو نباید سیگار کشید؟ این سوالی است که ممکن است برای شما به دنبال تصمیمتان برای کاشت مو، ایجاد شود.

از آنجایی که موهای کاشته شده در ابتدا ضعیف هستند و برای زنده ماندن نیاز به اکسیژن از طریق خونرسانی مناسب دارند، استفاده از سیگار می تواند در روند خونرسانی اختلال ایجاد کرده و در نهایت اکسیژن رسانی مناسب به فولیکول های تازه کاشته شده را با مشکل رو به رو سازد. لذا یکی از مراقبت های مهم پس از پیوند کاشت مو، نکشیدن سیگار است.

در ادامه شما را بیشتر با موضوع چرا قبل از کاشت مو نباید سیگار کشید، آشنا می سازیم و هر آنچه در مورد این روش محبوب لازم است بدانید را به شما خواهیم گفت، با ما همراه باشید.

کاشت مو

در ابتدای موضوع چرا قبل از کاشت مو نباید سیگار کشید، با خود پیوند کاشت مو آشنا می شویم. کاشت و پیوند مو تکنیکی است که می تواند به افزایش اعتماد به نفس افراد به میزان بالایی کمک نماید. در این روش پر طرفدار، پزشک متخصص از یکی از روش های FUT و یا FUE برای برداشت فولیکول مو از محل بانک مو که معمولا در پشت سر قرار دارد، استفاده می نماید.

فولیکول استخراج شده، به نواحی از قبل مشخص شده انتقال می یابد. امروزه با پیشرفت علم پزشکی، متخصصین از روش های جدید کاشت مو برای کسب نتایج بهتر و عوارض کمتر بهره می گیرند. همچنین می توان در حین کاشت مو از PRP خود بیمار و یا فاکتورهای رشد او، در محل کاشت استفاده نمود و نتایج فوق العاده ای را از این روش کسب نمود.

چرا نباید قبل از پیوند مو سیگار کشید؟

در اینجا به بررسی اینکه چرا قبل از کاشت مو نباید سیگار کشید، می پردازیم. به طور کلی استعمال دخانیات برای بدن مضر است اما در دوران حساس نقاهت کاشت مو، این ضرر می تواند بیشتر باشد، چرا که می تواند روند جراحی را به طور کامل تحت تاثیر قرار دهد. عوارض کشیدن سیگار به دنبال کاشت مو شامل موارد زیر است:

  • کاهش خونرسانی به فولیکول های کاشته شده: یکی از مهمترین نکات در ارتباط به کاشت مو و موفقیت پیوند، زنده ماندن فولیکول های تازه کاشت شده است. این فولیکول ها برای بقا نیاز به اکسیژن و مواد غذایی دارند و در صورت نبود اکسیژن و مواد مغذی از بین خواهند رفت.

بنابراین مهمترین پاسخ به سوال چرا قبل از کاشت مو نباید سیگار کشید، می تواند عدم اکسیژن رسانی به فولیکول های موی کاشته شده به دنبال مصرف سیگار باشد. در واقع استعمال دخانیات و سیگار با انقباض عروق خونی، روند خونرسانی و انتقال اکسیژن را مختل می نماید.

  • ایجاد عفونت در پوست سر: یکی دیگر از دلایلی که باید در مورد اینکه چرا قبل از کاشت مو نباید سیگار کشید، بدانید، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و به دنبال آن ایجاد عفونت است. استعمال دخانیات سیستم ایمنی بدن را ضعیف می نماید و این برای افراد پس از کاشت مو بسیار خطرناک است.

با ضعیف شدن سیستم ایمنی، احتمال ایجاد غفونت در نواحی که مو از آن ها استخراج شده و مو کاشته شده بسیار بالاست و همین امر موجب از بین رفتن تمامی فولیکول های کاشته شده می گردد. لذا باید پس از کاشت مو به سلامت بدن خود برای افزایش موفقیت پیوند مو کمک نمایید و با مصرف مواد مغذی و سالم و عدم استعمال دخانیات این دوران را با موفقیت سپری نمایید.

  • تاخیر در روند بهبودی: یکی از توصیه های مهمی که پس از کاشت مو به شما می شود، استفاده از مواد غذایی سالم و عدم استعمال دخانیات است. شاید برخی از افراد بگویند چرا قبل از کاشت مو نباید سیگار کشید، پاسخ دیگر به این افراد این است که کشیدن سیگار می تواند روند بهبودی را به تاخیر بیاندازد و ایجاد عفونت نماید.

کشیدن سیگار حتی می تواند روند کاشت مو را با شکست مواجه نماید و موجب از بین رفتن فولیکول های مو کاشته شده گردد.

 

چرا نباید قبل از پیوند مو سیگار کشید؟

سیگار کشیدن قبل از کاشت مو

به طور کلی پزشکان در امر کاشت مو به بیماران توصیه می کنند که ۱۴ روز قبل و ۱۴ روز بعد از کاشت مو از مصرف دخانیات خودداری نمایند، اما در پاسخ به اینکه چرا قبل از کاشت مو نباید سیگار کشید، می توان گفت، مهمترین دلیل آن شکست موفقیت کاشت مو به دلیل عفونت و ریزش موهای کاشته شده است.

کشیدن سیگار می تواند در تمامی افراد منجر به ریزش موها گردد و در افرادی که پیوند مو داشته اند این روند بیشتر مشکل ساز می گردد. شاید برای کسی که عادت به کشیدن سیگار دارد ترک یکباره آن سخت باشد، برای این افراد پیشنهاد می شود، زمانی که اقدام به کاشت مو کردند سیگار را ترک نمایند تا در دوران نقاهت و پیش از آن بتوانند سیگار را کنار بگذارند.

 

سیگار کشیدن قبل از کاشت مو

آیا سیگار کشیدن می تواند نتایج کاشت مو را تحت تاثیر قرار دهد؟

بله، سیگار کشیدن به طور کامل می تواند در روند کاشت مو اختلال ایجاد نموده و نتایج این پیوند را تحت تاثیر قرار دهد. برای پاسخ بهتر به سوال چرا قبل از کاشت مو نباید سیگار کشید، می توان گفت، ترکیبات موجود در سیگار علاوه بر مضراتی که برای بدن دارند، می تواند موفقیت کاشت مو را با شکست مواجه نمایند.

به طور کلی استعمال دخانیات ۱۴ روز قبل و بعد از کاشت مو می تواند موجب موارد زیر گردد:

  • کشیدن سیگار موجب می شود که فولیکول های تازه پیوند زده شده بریزند.
  • کشیدن سیگار منجر به اختلال در رشد موها می گردد.
  • کشیدن سیگار احتمال بروز عفونت را در زخم های نواحی کاشت و برداشت مو بالا می برد.
  • کشیدن سیگار احتمال ایجاد خونریزی را در زخم های ناشی از پیوند بالا می برد.
  • کشیدن سیگار با افزایش مونوکسید کربن در خون، اکسیژن رسانی را به نواحی کاشته شده کاهش می دهد.
  • کشیدن سیگار با انقباض عروق خونی، خون رسانی را به نواحی کاشت مو کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: آموزش مزوتراپی مو در تهران

عوارض سیگار کشیدن پس از کاشت مو

در ادامه موضوع چرا قبل از کاشت مو نباید سیگار کشید، به بررسی عوارض سیگار کشیدن پس از کاشت مو می پردازیم. همانطور که می دانید استعمال دخانیات موجب مصرف نیکوتین و تنباکو است که برای سلامت بدن بسیار مضر می باشد. این ترکیبات مشکلات مختلفی در زمینه جسمی (همچون ریزش موها، سرطان، مشکلات تنفسی) و روحی ایجاد می نمایند.

پزشکان اکیدا توصیه می نمایند که تا دو هفته پس از کاشت مو نیز سیگار نکشید. در صورت استعمال دخانیات در این زمان امکان بروز عوارض زیر بسیار زیاد است:

  • آسیب به ناحیه پوست سر: کشیدن سیگار پس از کاشت مو منجر به تحریک پوست سر خصوصا در ناحیه درمان شده که در نهایت می تواند سلول های این ناحیه را تخریب و از بین ببرد.
  • کاهش در روند رشد مو: در راستای موضوع چرا قبل از کاشت مو نباید سیگار کشید، مجدد بیان می کنیم که کشیدن سیگار موجب کاهش جریان خون شده و خونرسانی، اکسیژن رسانی و تغذیه فولیکول ها را با اختلال مواجه می سازد و در نتیجه رشد مو کاهش می یابد.
  • آسیب به ریشه مو: استعمال دخانیات می تواند به ریشه مو نیز آسیب رسانده و برای نتایج پیوند مو مخاطره آمیز باشد.
  • کاهش حجم مو: یکی دیگر از مشکلاتی که در موضوع چرا قبل از کاشت مو نباید سیگار کشید، مورد بررسی قرار می گیرد و ممکن است به دنبال مصرف سیگار پس از کاشت مو ایجاد شود، کاهش حجم مو می باشد چرا که ترکیبات موجود در سیگار منجر به ریزش مو و کاهش حجم موها می گردد.

عوارض سیگار کشیدن پس از کاشت مو

چه مدت پس از کاشت مو می توان سیگار کشید؟

برای افرادی که سیگاری هستند و می خواهند پیوند کاشت مو را انجام دهند ترک سیگار می تواند دشوار باشد، اما می توان این زمان را به عنوان تایم طلایی در نظر گرفت و از این فرصت یک ماهه برای ترک سیگار استفاده نمود و عوارض آن را از بین برد.

پزشکان برای افرادی که به دنبال کاشت مو هستند، همیشه توصیه می کنند که به مدت دو هفته قبل و دو هفته بعد از کاشت مو سیگار نکشند. ما در موضوع چرا قبل از کاشت مو نباید سیگار کشید، عوارض استفاده از سیگار را هم قبل از عمل و هم بعد عمل پیوند کاشت مو بیان نموده ایم، لذا در صورت مصرف سیگار در این بازه زمانی، موفقیت کاشت مو کاهش می یابد.

کلام پایانی

کاشت مو تکنیکی است که متقاضیان زیادی دارد و برای کسب نتایج ایده آل باید به توصیه های پزشک عمل نمایید. یکی از توصیه های مهم در ارتباط با کاشت مو، نکشیدن سیگار برای دو هفته قبل و بعد از کاشت مو است. اما چرا قبل از کاشت مو نباید سیگار کشید؟ ما در این محتوا به طور کامل دلایل آن را ذکر کردیم.

ایجاد عفونت، ریزش مو، کاهش خونرسانی و اکسیژن رسانی به فولیکول های مو از مهمترین عوارض ناشی از مصرف سیگار قبل از کاشت مو می باشد. در صورت داشتن سوالات بیشتر به وب سایت ما در کلینیک درسا مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »