خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

چگونه بدون ورزش وزن کم کنیم؟

چکیده محتوا

چگونه بدون ورزش وزن کم کنیم؟

از ابتدا این تصور وجود داشت که، جهت کاهش وزن و لاغری فرد بایستی ورزش کند؛ اما پژوهش های علمی ثابت شده که، تنها به وسیله ورزش کردن، نمی توان به کاهش وزن مورد نظر رسید. چگونه بدون ورزش وزن کم کنیم؟ همراه ما باشید تا، به پاسخ این سوال دست پیدا کنید.

مسئله کاهش وزن از دیر باز یکی از دغدغه های بانوان و حتی آقایان بوده است. کاهش وزن از دو دیدگاه به فرد کمک شایانی می کند. علاوه بر وجهه زیبایی و تناسب اندام، کاهش وزن باعث پیشگیری از بسیاری از بیماری ها و پیدایش زمینه ابتلا به آن ها جلوگیری می نماید.

 

آیا رژیم بدون ورزش به لاغری می انجامد؟

در ابتدای مبحث چگونه بدون ورزش وزن کم کنیم؟ در نظر داریم که، یک سوال بسیار مهم را، بررسی نماییم تا، به پاسخ مناسبی برای آن دست پیدا کنیم. بسیاری از افراد مراجعه کننده به مطب ها و کلینیک های سلامت با این سوال روبرو می شوند که، آیا بدون ورزش می توان لاغر شد و لاغر ماند؟

در همین ابتدا باید ذکر نمود که، کاهش وزن به وسیله ورزش تنها حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد امکان پذیر است. به عبارتی دیگر به وسیله ورزش شما تنها قادر به سوزاندن کالری ۲۰ الی ۳۰ درصدی از مواد غذایی مصرفی خود می باشید.

حتماً تاکنون این جمله را، شنیده اید که بدن سالم در آشپزخانه ساخته می شود. این به معنی تاثیر فوق العاده زیاد تغذیه بر روی کاهش وزن و تناسب اندام است. با رعایت برخی از راهکارها در تغذیه، می توان به کاهش وزن مورد نظر رسید. در ادامه مبحث چگونه بدون ورزش وزن کم کنیم؟ با برخی از این روش ها آشنا می شویم.

 

تقسیم وعده های غذایی

در اولین بخش از مبحث چگونه بدون ورزش وزن کم کنیم؟ با اولین راه کار به شروع مبحث می پردازیم. سعی کنید هر وعده غذایی که، قبل از این مصرف می کردید را، از این پس به دو قسمت تقسیم نمایید. ابتدا قسمت اول را، میل کنید و مدتی صبر کنید. پس از مدت زمان کوتاهی شروع به میل نمودن بخش دوم نمایید.

این کار به شما کمک می کند تا، به مرور زمان زودتر به حس سیری دست پیدا کنید و از پرخوری کاذب جلوگیری به عمل آورد. این روش به شما کمک می نماید تا، به مرور زمان بتوانید وعده های غذایی خود را، از حجم زیاد به وعده های کم حجم کوچک تبدیل نمایید.

به مرور زمان و با کاهش حجم وعده های غذایی شاهد کاهش حجم در معده خود و افزایش قدرت هضم خود نیز خواهید بود.به وسیله کاهش در حجم معده، شما قادر خواهید بود تا زودتر احساس سیری کنید و از پرخوری کاذب جلوگیری به عمل آید.

 

نوشیدن آب فراوان

در ادامه مبحث چگونه بدون ورزش وزن کم کنیم؟ به شرح موضوع آب و تاثیر آن بر کاهش وزن می پردازیم. حتما اطلاع دارید که، کالری آب صفر است و در واقع آب تنها ماده غذایی بدون کالری به شمار می رود. به همین دلیل نوشیدن آب قبل و بعد از غذا به شما کمک می نماید تا، حجم بیشتر معده خود را به وسیله آب پر کنید.

هنگامی که، حجم بیشتر معده توسط آب اشغال شود؛ فرد زودتر احساس سیری خواهد نمود. به همین ترتیب هنگام پر شدن حجم بیشتر معده فرد قادر به دریافت غذای بیشتری نخواهد بود و با یک وعده کوچک و غنی از ویتامین و فیبر احساس سیری زودرس خواهد نمود.

بیشتر بخوانید: آموزش تزریق بوتاکس

استفاده از رژیم غذایی کم کربوهیدرات

با ادامه مبحث چگونه بدون ورزش وزن کم کنیم؟ در خدمت شما هستیم. کربوهیدرات یک مواد آلی مسبب افزایش وزن به شمار می رود. به همین دلیل مصرف غذاهای دارای کربوهیدرات زیاد باعث چاقی و افزایش وزن فرد می گردد.

در رژیم های غذایی متخصصان پیشنهاد می کنند تا، میزان کربوهیدرات موجود در مواد غذایی را به مرور کاهش دهید و بدن خود کمک نمایید تا، وزن اضافی خود را از دست بدهد. هرچند این کار اغلب دشوار می باشد ولیکن، به شما در کاهش وزن بسیار کمک خواهد نمود.

گرفتن لقمه های کوچک

در این بخش از مطلب چگونه بدون ورزش وزن کم کنیم؟ راهکار عالی دیگری را، به شما آموزش می دهیم تا، بتوانید به پروسه کاهش وزن خود کمک نمایید. از ساده ترین روش های کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل برداشتن لقمه های کوچک و کم حجم است.

مرحله ارسال سیگنال های سیری به مغز چندین دقیقه طول می کشد. بنابراین، با برداشتن لقمه های کوچک می توان به مغز کمک کرد تا، روند ارسال سیگنال سیری را، زودتر دریافت نماید. پس از دریافت سیگنال سیری به وسیله مغز فرد قادر خواهد بود تا وعده غذایی خود را به اتمام برساند.

به همین دلیل کم نمودن وعده های غذایی و برداشتن لقمه های کوچک تر می توان روند لاغری خود را سریعتر به نتیجه رساند. با ادامه مطلب چگونه بدون ورزش وزن کم کنیم؟ همراه ما باشید تا، با روش های دیگر لاغری بدون ورزش را، بررسی نماییم.

 

گرفتن لقمه های کوچک

مصرف شکلات تلخ

در ادامه مطلب چگونه بدون ورزش وزن کم کنیم؟ به بررسی مصرف شکلات تلخ بر روی روند لاغری خواهیم پرداخت. تلخ به واسطه مواد غنی و سرشار خود تواند به شما در روند لاغری بدون ورزش کمک نماید. شکلات تلخ بدون شیر و شکر تولید می شود.

به هر میزان درصد شکلات تلخ بیشتر باشد؛ به همان اندازه نیز به خونسازی و لاغری شما کمک شایانی می کند. به همین دلیل حتماً متخصصان تغذیه این ماده غذایی را، درون رژیم های لاغری و کاهش وزن می گنجانند. به یاد داشته باشید مصرف شکلات تلخ نیز حد و اندازه به خصوصی دارد.

در مصرف شکلات تلخ به هنگام داشتن رژیم غذایی لاغری زیاده روی نکنید و تنها به اندازه یک بند انگشت شست از این ماده غذایی بهره مند شوید.

 

داشتن خواب کافی

اگر برای شما نیز سوال است که، چگونه بدون ورزش وزن کم کنیم؟ نباید از خواب کافی غافل شوید. داشتن خواب کافی و به مدت ۷ ساعت از شبانه روز یکی از شرایط کاهش وزن بدون ورزش می باشد. بنابراین بدون استثنا هر شبانه روز شما باید مدت زمان خاصی را برای خواب اختصاص دهید.

از شب بیداری های طولانی و تا دیر وقت جداً بپرهیزید. در غیر این صورت نوعی هورمون چاقی درون بدن شما شروع به ترشح خواهد نمود. لازم به ذکر است که، کیفیت خواب شما بایستی بسیار بالا باشد. در غیر این صورت و با داشتن خواب بدون کیفیت بر روی روند لاغری بدون ورزش خود تاثیر سلبی خواهید گذاشت.

 

مصرف وعده غذایی شام

یکی از پاسخ های سوال چگونه بدون ورزش وزن کم کنیم؟ مصرف وعده غذایی شام است. لاغری به هیچ عنوان شما نبایستی وعده شام را حذف نمایید. بلکه باید آن را، سبک و مفید و همچنین در ساعت مناسب مصرف کنید تا، قادر به کاهش وزن بدون ورزش شوید.

یکی از دلایلی که، گفته می شود شام را قبل از ساعت ۸ شب میل نمایید؛ به علت هضم شدن وعده شام است. هورمون های تجزیه مواد غذایی و هضم آن ها در شب به مقدار خیلی کمتری از بدن ترشح می شوند. به همین دلیل کالری دریافت شده در شب در بدن ذخیره می گردد.

مصرف وعده غذایی شام

کلام پایانی

در این روش با راه کارهایی برای سوال چگونه بدون ورزش وزن کم کنیم؟ دست یافتیم. به طور کلی روند کاهش وزن و لاغری بدون ورزش ممکن است طولانی و زمان بر باشد. ولیکن، با کمک از یک متخصص خبره و دارای دانش کافی در این حوزه می توان به راحتی به این مهم دست یافت.

کلینیک درسا با بهره مندی از متخصصان تغذیه و دانش کافی در حوزه طراحی رژیم های تغذیه متناسب با بدن و عضلات افراد، قادر به کمک شما در روند کاهش وزن می باشند. کلیه برنامه های رژیمی این کلینیک کاملا متناسب با بدن و وضعیت جسمی فرد طراحی و ارائه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »