خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

چگونه چاق شویم؟

چکیده محتوا

چگونه چاق شویم؟

در این میان برخی از افراد هستند که، از لاغری مفرط رنج می برند و برای رسیدن به تناسب اندام نیاز دارند تا، مقداری وزن خود را، افزایش دهند. اولین سوالی که، این افراد در مواجه با متخصص تغذیه می پرسند این است که، چگونه چاق شویم؟

تناسب اندام یکی از مسائل بسیار مهم و حائز اهمیت در سلامت جسمی و حتی روان افراد می باشد. امروزه شاهد تلاش افراد زیادی جهت کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستیم. در این راه از طرق مختلفی همچون ورزش، رژیم لاغری و مصرف داروهای خاص زیر نظر پزشک استفاده می نمایند.

 

افزایش وزن سالم

در اولین بخش از مبحث چگونه چاق شویم؟ به ذکر نکاتی در رابطه با افزایش وزن سالم خواهیم پرداخت. برخلاف افراد چاق و دارای اضافه وزن افراد لاغر به سختی می توانند خود را، به وزنی بالاتر و چاقی مورد نظر برسانند. زیرا، همواره افزایش وزن بر خلاف تصور عموم کاری ساده نمی باشد.

افرادی که، دارای کمبود وزن زیادی هستند و همواره اضافه وزن سالم یکی از دغدغه های آنان در طی زندگی می باشد؛ معمولاً به سختی می توانند وزن خود را، افزایش دهند. بسیاری از افرادی که، به دنبال کاهش وزن هستند این تصور اشتباه را دارند که، افزایش وزن بسیار راحت تر است.

باید به شما بگوییم این دیدگاه و تصور کاملاً اشتباه بوده و افزایش وزن اصولی و سالم کار بی نهایت شاق و سختی می باشد. بسیاری از افرادی که، دارای کمبود شدید وزن هستند؛ به سختی می توانند یک الی دو کیلو را، در مدت زمان زیادی اضافه نمایند.

البته ناگفته نماند که، اضافه وزن و چاق شدن اصولی و در محدوده وزن سالم مد نظر می باشد. این کار بسیار سخت می باشد. زیرا، این افراد بایستی طی اصول تغذیه بتواند به تدریج وزن خود را، به طور اصولی اضافه نمایند. در ادامه مبحث چگونه چاق شویم؟ راه های اضافه وزن اصولی را، مرور می نماییم.

 

روش های اصولی افزایش وزن سالم

در این بخش از مبحث چگونه چاق شویم؟ در نظر داریم به بررسی راه کارها و روش های اصولی و صحیح افزایش وزن و یا چاقی مناسب بپردازیم. مسأله حائز اهمیت در افزایش وزن استفاده از روش های صحیح و تلفیق ورزش و تغذیه مناسب می باشد.

طبق نظر اکثر متخصصان سلامت و زیبایی اندام جهت دست یابی به چاقی و افزایش وزن سالم بایستی از تغذیه صحیح بهره گرفت. در واقع تغذیه اولین و مهم ترین گام در افزایش وزن اصولی می باشد. به همین دلیل، در این مبحث به معرفی چند ماده غذایی مهم و مناسب جهت افزایش وزن اشاره می نماییم.

 

برنج

اگر برای شما سوال است که، چگونه چاق شویم؟ در میان مواد غذایی بایستی برنج را، به شما معرفی کنیم. برنج یک ماده غذایی سرشار از فیبر، کربوهیدرات و چربی است که، حدود ١٩۶ کالری در هر فنجان از این ماده غذایی یافت می شود.

در صورتی که، قصد دارید در مدت زمانی بسیار اندک وزن قابل توجهی به دست آورید، پیشنهاد می شود برنج را، جزو مواد غذایی ثابت در وعده های روزانه خود بگنجانید. به یاد داشته باشید برنج را، به خوبی بشویید تا، آرسنیک موجود در آن نیز از بین برود.

شیر

در این بخش از مبحث چگونه چاق شویم؟ یک ماده سرشار از ویتامین و مواد غذایی اولیه را، به حضور شما معرفی می کنیم. از قدیم الایام گفته می شد که، شیر بنوشید تا، قوی بمانید! این سخن چندان دور از واقعیت نیست! شیر سرشار و غنی از کربوهیدرات، پروتئین و درصدی چربی می باشد.

برای افرادی که، خواهان افزایش وزن در عضلات خود هستند، شیر یک ماده غذایی کاملا غنی و مفید است. پیشنهاد می شود در شبانه روز حتما از فواید این ماده غذایی بهره مند شوید. نوشیدن یک لیوان شیر در بین ورزش می تواند به راحتی حجم عضلات شما را، بازسازی و پرورش دهد.

بیشتر بخوانید: آموزش تزریق بوتاکس

گوشت قرمز

در ادامه مبحث چگونه چاق شویم؟ شما را، با یک ماده غذایی دیگر جهت افزایش وزن مفید و سالم آشنا می نماییم. برای این که، بدن قادر به تحریک عضله سازی باشد؛ نیازمند یک نوع آمینو اسید به نام لوسین است. آمینو اسید لوسین را، می توان به وفور در گوشت قرمز یافت.

کراتین خوراکی منبع بسیار عالی جهت تقویت فرآیند عضله سازی و سنتز پروتئین است. این کراتین به طور قابل توجهی در گوشت قرمز وجود دارد. جهت کمک به فرآیند اضافه وزن و چاقی سالم سعی کنید؛ از بخش های پر چربی گوشت قرمز استفاده کنید.

هر چند که، به طور کلی گوشت قرمز یک منبع بسیار عالی جهت افزایش وزن و به ویژه افزایش وزن عضلانی است؛ پیشنهاد می شود که، از استیک های چرب گوشت استفاده نمایید. به این ترتیب میزان کالری وارد شده به بدن شما بیشتر خواهد بود و در نتیجه سریع تر به افزایش وزن مورد نظر خواهید رسید.

 

نشاسته

در رابطه با سوال چگونه چاق شویم؟ می توان گفت که، نشاسته و سیب زمینی غنی از گلیکوژن می باشد و به بیشتر شدن سطح گلیکوژن در عضلات کمک شایانی می کنند. به هنگام ورزش و فعالیت های روز مره شما نیاز به گلیکوژن خواهید داشت.

این ماده و سایر کربوهیدرات ها فیبر مورد نیاز بدن را، تامین می نمایند. سیب زمینی یک ماده غذایی بسیار ارزان و مقرون به صرفه جهت تامین گلیکوژن و افزایش سالم وزن بدن و عضلات می باشد. این ماده غنی را، می توانید از طریق مواد غذایی زیر به راحتی به دست آورید؛

 

  • سیب زمینی و سیب زمینی شیرین
  • کدو حلوایی
  • گندم
  • ذرت
  • بلغور جو
  • گندم سیاه
  • کلیه انواع لوبیا
  • کلیه حبوبات

 

علاوه بر موارد فوق که، در این قسمت از مبحث چگونه چاق شویم؟ اشاره شد؛ راه کارهای دیگری نیز جهت افزایش وزن و چاقی سالم وجود دارند. بهتر است به منظور حفظ سلامت کلی بدن افزایش و یا کاهش وزن زیر نظر متخصص خبره صورت گیرد.

نشاسته

 

تخم مرغ

بر خلاف اکثر افراد که، خواهان لاغری هستند؛ برخی از افراد نیز وجود دارند که، به دنبال یافتن جوابی برای این که، چگونه چاق شویم؟ هستند! می توان به این افراد پیشنهاد داد که، حتماً تخم مرغ را در صبحانه و برنامه غذایی خود بگنجانند.

حتماً شما نیز در برنامه های غذایی و رژیمی متوجه شده اید که، اکثر متخصصان تغذیه مصرف تخم مرغ را پیشنهاد می دهند. علت این امر سرشار از مواد غذایی و پروتئین بودن تخم مرغ است. مصرف تخم مرغ در صبحانه به مدت دو یا سه روز در هفته می تواند ساعات طولانی شما را، سیر نگه دارد.

به این ترتیب می توانید به دو هدف اصلی دست پیدا کنید. اولین هدف تامین پروتئین مورد نیاز بدن خود می باشد. هدف دوم نیز پرهیز از ریزه خواری های مکرر در طی ساعات شبانه روز است. ریزه خواری های مکرر و بدون برنامه می تواند در افزایش بافت چربی شما موثر باشند.

تخم مرغ غنی از کالری، ویتامین ب ١٢ و پروتئین می باشد. با افزایش پروتئین در بدن به افزایش وزن سالم و ایده آل کمک می نماید. در ادامه مبحث چگونه چاق شویم؟ با یک ماده مفید و خوشمزه دیگر جهت کمک به افزایش وزن سالم آشنا می شوید.

 

میوه های خشک

در این بخش از مقاله چگونه چاق شویم؟ به بررسی کالری و مواد مغذی میوه خشک می پردازیم. میوه های خشک را می توان منبع اصلی آنتی اکسیدان دانست. و مواد مغذی میوه ها پس از خشک شدن چندین برابر می شود. به همین دلیل گزینه مناسبی جهت افزایش وزن می باشند.

به منظور افزایش بهره وری از میوه های خشک می توانید آن ها را، با یک ماده غذایی دیگر مانند پروتئین وی و یا ماست ترکیب نمایید. حاصل این ترکیب سرشار از پروتئین ویتامین و فیبر می باشد. به این ترتیب شما به راحتی قادر به افزایش وزن و چاق شدن اصولی خواهید بود.

همچنین، به منظور دریافت حداکثر بهره مندی از این میوه های خشک می توانید آن ها را، با گوشت قرمز ترکیب کرده و در قالب سالاد گوشت و یا خوراک گوشت و میوه خشک استفاده نمایید.

 

میوه های خشک

کلام پایانی

در مبحث چگونه چاق شویم؟ سعی بر آن بود تا، به طور خلاصه با راهکارها و روش های افزایش وزن و چاقی سالم آشنا شویم. لازم به ذکر است که، افزایش و کاهش وزن نیازمند متدهایی هستند که، کاملاً باید اصولی و طبق برنامه متخصص پیش برده شوند تا، به نتیجه ایده آل رسید.

درسا کلینیک به وسیله داشتن متخصصان تغذیه و ورزش می تواند به شما در کاهش و یا افزایش وزن اصولی کمک شایانی نماید. در صورتی که، قصد داشته باشید وزن خود را، در محدوده سالم اضافه نمایید و جهت پیشگیری از ایجاد هر گونه آسیب، پیشنهاد می شود به کلینیک درسا مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »