خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

کاربردهای مزوتراپی چیست ؟

چکیده محتوا

کاربردهای مزوتراپی چیست ؟

روزانه افراد بسیاری با مشکل ریزش مو روبرو هستند . روش های درمانی متفاوتی جهت رفع این دغدغه ، در علم پزشکی کشف شده است . یکی از این روش های نوین ، مزوتراپی است . مزوتراپی در زمینه های زیبایی موارد کاربردی فراوان و گسترده ای دارد . کاربردهای مزوتراپی چیست ؟ مزوتراپی در دو مقوله پوست و مو کاربرد دارد . به دلیل اهمیت مزوتراپی در صنعت زیبایی ، در نظر داریم تا ، در این مطلب به این سوال کاربردی پاسخ دهیم . جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با موارد کاربردی مزوتراپی تا ، انتهای مطلب همراه ما بمانید .

بیشتر بخوانید: عوارض هایفو برای دندان

روند مزوتراپی چگونه است ؟

 

برای دریافت پاسخی به این سوال کاربردهای مزوتراپی چیست ؟ بهتر است ، ابتدا به بیان مختصری از روند مزوتراپی بپردازیم . مزوتراپی عبارت است از تزریق مواد مغذی مانند مواد آلی و نوعی مواد معدنی به لایه میانی پوست ، جهت تقویت و تحریک رشد فولیکول مو می‌ باشد .

برای انجام مزوتراپی ، پزشک متخصص این مواد مغذی را ، به وسیله سرنگ‌ هایی با ضخامت ۲ الی ۴ میلی‌ متر به درون پوست فرد بیمار تزریق می‌ نماید . پس از این مرحله مواد مزوتراپی فعالیت خود را ، شروع می کند . فولیکول های مو شروع به تحریک جهت ورود به فاز رشد ، می کنند .

مزوتراپی با افزایش ایجاد رگ های کف پوست سر به افزایش خون رسانی کمک می کند . طبیعتاً با بیشتر شدن خون رسانی در پوست و بافت زیرین سر ، فولیکول های مو رشد بهتری را ، تجربه خواهند کرد . در ادامه مبحث کاربردهای مزوتراپی چیست ؟ به بررسی مزیت های این متد درمانی خواهیم پرداخت .

 

مزایای مزوتراپی مو چیست ؟

 

در این بخش از مطلب کاربردهای مزوتراپی چیست ؟ به معرفی و بیان برخی از مزیت های این متد درمانی و زیبایی مو خواهیم پرداخت . اولین و اصلی ترین مزیت مزوتراپی مو بر ریزش موی فرد می باشد . به وسیله مزوتراپی مو می توان ریزش موی فرد را ، کاهش داد و حتی در مواردی از ایجاد ریزش مو پیشگیری نمود .

از جمله مزایای انجام عمل مزوتراپی می‌ توان به افزایش اکسیژن رسانی و خونرسانی به پوست کف سر و همچنین بافت‌ های زیرین پوست سر اشاره نمود . مزوتراپی از طریق افزایش رگ‌ های خونی درون سر به تحریک رشد فولیکول مو کمک می‌کند و این امر به نوبه خود منجر به رشد موهای فرد می‌ گردد .

زمان انجام مزوتراپی کوتاه است و این روش ، نیازی به دوران نقاهت ندارد . پس از انجام مزوتراپی فرد به راحتی قادر به انجام کارهای روزمره می‌ باشد . در این روش می‌ توان موهایی که ، در فاز استراحت قرار دارند را ، فعال نمود . در بخش بعدی از کاربردهای مزوتراپی چیست ؟ به بررسی کاربردهای مزوتراپی می پردازیم .

 

موارد کاربرد و استفاده مزوتراپی چیست ؟

 

در این بخش به پاسخ این سوال کاربردهای مزوتراپی چیست ؟ خواهیم پرداخت . موارد کاربرد و استفاده از مزوتراپی محدود به مو نمی‌ باشد بلکه ، از این متد نوین درمانی برای رفع مشکلات پوست نیز استفاده می‌ شود . برخی از موارد کاربرد مزوتراپی به شرح زیر هستند ؛

 

  • رفع ریزش مو
  • پیشگیری از ریزش مو
  • جوانسازی پوست صورت و گردن
  • رفع لکه های پوستی صورت و بدن
  • از بین بردن ورم پلک
  • افزایش خون رسانی به پوست سر
  • افزایش اکسیژن رسانی به رگ ها و موی سر
  • تقویت و افزایش رشد مو بعد از کاشت مو
  • درمان آلوپسی
  • درمان ترک های پوستی یا استریا

 

در ادامه مطلب کاربردهای مزوتراپی چیست ؟ انواع مزوتراپی را ، معرفی خواهیم نمود . همانطور که ، قبلاً نیز گفته شد مزوتراپی و کاربردهای آن تنها مختص مو نمی باشد . انواع متفاوت مزوتراپی وجود دارد و هر نوع روش و کاربرد مخصوص به خود را ، دارا است .

موارد کاربرد و استفاده مزوتراپی چیست ؟

 

انواع مزوتراپی کدامند ؟

 

در این بخش از مبحث کاربردهای مزوتراپی چیست ؟ به بررسی انواع و روش های متفاوت این متد درمانی و نوین می پردازیم . مزوتراپی دارای چند نوع متفاوت است . از جمله این روش های مزوتراپی می توان به مزوتراپی مو ، مزوتراپی پوست ، مزوتراپی دور چشم و غیره اشاره کرد ؛

 

  • مزوتراپی پوست : پوست بدن و به ویژه پوست صورت در اثر افزایش سن ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و یا گذر زمان دچار لکه‌ های پوستی و تیرگی شده و شادابی خود را ، از دست می دهد . تمامی این مشکلات مربوط به پوست را ، می‌ توان با مزوتراپی پوست از بین برد .
  • مزوتراپی اطراف چشم : گاهی اوقات اطراف چشم ممکن است در اثر پیری ، خستگی و سایر عوامل محیطی دچار چین و چروک و فرورفتگی شود . به وسیله مزوتراپی و تزریق مواد مغذی در اطراف چشم می‌ توان شادابی را ، به این ناحیه بازگرداند .
  • مزوتراپی لاغری : از مزوتراپی برای درمان چاقی و کمک به لاغری فرد نیز می‌ توان کمک گرفت . در این روش با تزریق موادی به زیر پوست سوخت و ساز بدن فرد را ، افزایش داده و در نتیجه به لاغری وی می‌ توان کمک نمود . پیشنهاد می‌شود در کنار این روش از رژیم غذایی و ورزش نیز استفاده کنید .
  • مزوتراپی مو : آخرین مورد در پاسخ به کاربردهای مزوتراپی چیست ؟ می توان به مزوتراپی مو اشاره کرد . از این روش برای افزایش اکسیژن و خونرسانی به پوست و بافت زیرین آن استفاده می شود . نتیجه این امر به تقویت فولیکول مو می انجامد .

مزو تراپی مو با کنترل فعالیت غدد چربی موجود در سر به بهبود وضعیت رشد مو و همچنین افزایش قدرت رشد فولیکول مو کمک می‌ کند . در ادامه مطلب کاربردهای مزوتراپی چیست ؟ به بررسی قیمت این روش درمانی و زیبایی خواهیم پرداخت .

بیشتر بخوانید: ۸ راه برای جوانسازی ناحیه اطراف چشم بدون جراحی

هزینه انجام عمل مزوتراپی مو چقدر است ؟

 

این بخش از مبحث کاربردهای مزوتراپی چیست ؟ را ، به بررسی قیمت مزوتراپی و عوامل موثر بر آن اختصاص داده ایم . هزینه مزوتراپی مو بسته به مشکل شخص ، از یک فرد به فرد دیگر کاملا متغیر است . همچنین میزان مهارت پزشک متخصص نیز ، در تعیین قیمت بسیار تاثیرگذار است .

عوامل دیگری مانند تعداد جلسه‌ های درمانی ، دستگاه‌ های کلینیک و میزان پیشرفته بودن آن ها ، وسعت منطقه مورد درمان قرار گرفته همگی بر افزایش و تعیین قیمت مزوتراپی مو موثر هستند . برخی از کلینیک‌ ها با دریافت مبلغی ناچیز عمل مزوتراپی مو را ، انجام می‌ دهند .

ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که ، مواد مورد استفاده در این کلینیک‌ هااز مرغوبیت مطلوب برخوردار نیست و چه بسا مشکلات بعدی را برای فرد مراجعه کننده ایجاد خواهد کرد . بنابراین ، همواره برای انجام عمل‌ های زیبایی و به خصوص مزوتراپی پوست و مو به کلینیک معتبر مراجعه نمایید .

هزینه انجام عمل مزوتراپی مو چقدر است ؟

کلام پایانی

 

در این مبحث به پاسخ کاملی به این سوال کاربردهای مزوتراپی چیست ؟ دست یافتیم و با روش‌ ها و کاربرد های مزوتراپی مو و پوست آشنا گشتیم . این نکته را ، همواره باید مد نظر داشته باشید که ، جهت انجام کلیه مراقبت‌ های زیبایی و به خصوص مزوتراپی باید به کلینیک معتبر مراجعه کرد .

درسا کلینیک از کلینیک‌ های بسیار معتبر و پیشرفته و همچنین ، مجهز در پایتخت به شمار می‌ رود . کلیه پزشکان این کلینیک ، دارای سابقه بسیار طولانی و حرفه ای در زمینه انجام کلیه عمل‌ های زیبایی و به خصوص مزوتراپی پوست و مو هستند .

درسا کلینیک علاوه بر ، تجهیزات پیشرفته و مدرن از محیطی صمیمی و کاملاً بهداشتی بهره می‌ برد . فاکتورهای بهداشت و تمیز بودن محیط و عدم آلودگی در کلینیک‌ های انجام عمل‌ های زیبایی از فاکتورها و موارد بسیار ضروری و مهم به شمار می‌ رود .

بیشتر بخوانید: آموزش تزریق بوتاکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »