خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

کاشت مو با سلولهای بنیادی

چکیده محتوا

کاشت مو با سلولهای بنیادی

همه ما مطلع هستیم و یا تجربه نمودیم که با گذشت زمان، افزایش سن و پا گذاشتن در دوره کهنسالی؛ رشد مو روبه کاهش می‌رود. گاهی هم وابسته به دلایل متعدد ژنتیکی و یا ریشه داشتن در شرایط محیطی موهای سر شخص، ریزش شدیدی را تجربه می‌نماید.

مو به سبب آنکه مهمترین عنصر زیبایی هر فرد محسوب می‌گردد و گرایش آن به سوی ریزش و یا تغییر رنگ می‌تواند سبب تجربه‌ احساساتی چون نا‌امیدی، افسردگی، کاهش اعتماد به نفس و در مجموع نارضایتی فرد شود؛ امکان ادامه دار شدن این پروسه، یعنی کاسته شدن از روند رشد مو یا ریزش آن، وضعیت فرد را بحرانی‌تر خواهد ساخت.

به همین سبب از کاشت مو با سلولهای بنیادی به عنوان یک شیوه بزرگ و کارآمد در چند دهه اخیر مطرح می‌گردد. اگر در این باب چیزی نمی‌دانید، باید بگوییم که، با تکیه بر این روش، روند رشد موهای طبیعی فرد از طریق سلول‌های بنیادی بدن ترغیب خواهند گشت.

این شیوه کاملا متفاوت از جابه‌جایی فولیکول‌های مو برای بهبود رشد تارهای مو عمل کرده، و با زمینه‌ای کاملا طبیعی، سعی در بازگشت روند رشد فولیکول‌های طبیعی درون مو با هدف ماندگاری طولانی مدت انجام می‌پذیرد.

روش کاشت مو با سلول های بنیادی

شاید هر یک از شرایطی که در کلینیک‌های متعدد، و گاه به دور از تاییدیه پزشکی و علمی، به جهت افزایش رشد مو به کمک سلول‌های بنیادی، روند متفاوتی از یکدیگر را طی نمایند؛ اما باید بیان داریم که پروسه کلی کاشت مو با سلولهای بنیادی موارد به شرح زیر است:

برداشت سلول های بنیادی

در گام ابتدایی برای کاشت مو با این روش نمونه‌ای اندک از پوست، به واسطه بیوپسی پانچ از فرد بیمار یا به بیانی زیباتر، فرد زیباجو گرفته خواهد شد. در این نمونه گرفته شده، تعداد قابل توجهی فولیکول مو موجود است که برای جداسازی سلول‌های بنیادی صورت می‌پذیرد.

تکثیر سلول های بنیادی

زمانی که برای کاشت مو با سلولهای بنیادی، سلول‌ها استخراج می‌گردند، برای تشویق به تکثیر به یک محیط آزمایشگاهی ورود پیدا می‌کنند. این روند به سبب بکارگیری از تجهیزات و تکنیک‌های تخصصی با هدف انجام پیوند موفق، شیوه پیچیده و متخصصانه محسوب می‌گردد.

کاشت سلول های بنیادی

در پایان، سلول‌های بنیادی که تکثیر گشته‌اند، مجداً روی سطح پوست سر بیمار در مناطقی دارای ریزش، روند سریعی را طی می‌کند، کاشته می‌شوند. این سلول‌ها صاحب قدرت بالایی در بازسازی فولیکول‌های مو دارند و تلاششان در پایان به رشد مو در قسمت اهداکننده و گیرنده می‌انجامد.

مزیت‌های پیوند مو با سلول های بنیادی

شیوه کاشت مو با سلولهای بنیادی، مزیت‌های متعددی را در قیاس با روش‌های سنتی در دل خود جای داده‌اند، به همین سبب است، که افراد بسیاری در چند دهه اخیر با اطمینان بیشتری؛ این شیوه را به جهت پیوند برگزیده‌اند. مزیت‌های برجسته و حاکم در این روش به شرح زیر است:

مزیت‌های پیوند مو با سلول های بنیادی

·         شیوه کم تهاجمی:

متناقض با شیوه‌های سنتی، که در طی آن مقادیر قابل توجهی از مو برای کاشت حذف می‌گردد؛ در کاشت مو باسلولهای بنیادی، فقط و فقط به یک نمونه اندک از پوست احتیاج می‌باشد‌. این پروسه سبب می‌گردد تا در رده شیوه‌های کم تهاجمی قرار گیرد و شما مشقت کمتری را تجربه نمایید.

·         بازسازی فولیکول های مو:

با کمک گرفتن از سلولهای بنیادی خود فرد، که دارای قدرت بازسازی فولیکول‌های تار مو می‌باشد، در قسمت اهدا کننده و گیرنده رشد قابل توجهی از تارهای مو رخ می‌دهد.

·         کاربرد وسیع‌تر:

امکان می‌رود که کاشت مو با سلولهای بنیادی، بتواند گزینه‌های مطلوبی را به جهت برآورد انتظار افرادی باشد که کاندیدای مناسبی به جهت درمان موجود ریزش مو نیستند، ارائه گرداند.

·         کاهش اسکار:

وابسته به اینکه این روش شامل بیوپسی کوچکتر و عاری از پیوند بزرگ باشد، در قیاس با شیوه‌های سنتی برای پیوند تار مو، خطر اندک‌تری را به سبب بروز جای زخم در پی دارد.

آیا در ایران از روش کاشت مو با سلولهای بنیادی استفاده می‌شود؟

بی شک که کاشت مو با سلولهای بنیادی، دارای مزیت‌های قابل توجهی می‌باشد و از بعد زمانی محدودی به جهت ریکاوری برخوردار است، ولی باید بیان داریم که این شیوه درمانی هنوز هم که هنوز است در حال، روند تحقیق و توسعه را می‌پیماید‌.

احتمال می‌رود که، با کلینیک‌های جراحی زیبایی متعددی آشنا گردید که در حوزه ارائه خدمات با تکیه بر این شیوه متخصص و مجرب می‌باشند، ولی این روش در حال حاضر هم، به واسطه‌ی سازمان غذا و داروی آمریکا و همچنین سازمان بهداشت ایران تاییدیه دریافت نکرده است.

معایب کاشت مو به روش سلول های بنیادی

در روند کاشت مو با سلولهای بنیادی، وابسته به شرایطی که بیمار داراست، احتمال دارد به سبب ادغام نگشتن تارهای مو جدید با پوست سر، در قسمت انجام پیوند، التهاب بوجود آید. امکان دارد که موهای کاشته شده، پروسه رشد خوبی را پشت‌سر گزارند یا در ارتفاع کوتاه متوقف گردند.

بیشتر بخوانید

بدین ترتیب، با گذشت بعد زمانی چند ساله، نیاز به پیوند مجدد خواهد بود. این انتظار هست که بدن در مواجهه کاشت مو با این روش، امتناع از خود نشان دهد. از طرف دیگر احتمال می‌رود که در پوست‌سر فیبروز ایجاد گردد و از روند موفقیت کاشت مو کاسته می‌شود.

هزینه کاشت مو به روش سلول های بنیادی چقدر است؟

هزینه کاشت مو با سلولهای بنیادی، همچنان در مراحل تحقیقاتی می‌باشند. وابسته به آنکه، همه‌ی درمان‌های بیان گشته در این شیوه از سوی FDA پذیرفته نگشته‌اند، در گستره درمان تحقیقاتی یا آزمایش‌های بالینی در نظر گرفته خواهند شد.

در مجموع باید بیان داریم که برآورده هزینه در کاشت مو با سلولهای بنیادی، وابسته به نوع و همچنان مقدار ریزش موی تحت درمان انجام می‌پذیرد. در نهایت، بهترین شیوه برای اطلاع از تمام جزئیات مرتبط با میزان هزینه، دریافت اطلاعات از مشاوران مجموعاً مدنظر است.

کاندید مناسب کاشت مو سلول بنیادی چه افرادی هستند؟

امید بر آن است که کاشت مو با سلولهای بنیادی، مرحله فاز تحقیقاتی را به طور کامل پشت‌سر گذارد و در همین سال آتی، مورد استفاده تمامی افراد گرفتند. بدون شک، این روش گزینه‌ای بی‌نظیر برای آن دسته از اشخاصی هست که موفق به دریافت نتیجه از دیگر شیوه‌های درمانی ریزش مو نگشته‌اند.

  • در مجموع گروهی از افراد امکان برخورداری از این شیوه‌ را دارا هستند که:
  • فاقد بانک موی مطلوب و البته کافی در سر و بدن خود نمی‌باشند
  • افرادی که به سبب تحت درمان قرار گرفتن، شیوه شیمی درمانی، از قسمت اعظمی از تارهای موهای خود محروم گشته‌اند
  • افرادی که با بیماری‌هایی همانند آلوپسی دست و پنجه نرم می‌کنند
  • اشخاصی که به سبب داشتن آستانه تحمل پایین، نمی‌توانند دوره نقاهت متدهای سنتی را پشت‌سر بگذارند
  • افرادی که به سبب دچار گشتن به بیماری ایدز، به چالش کشیده شده‌اند، اما این افراد نیز، می‌توانند در شرایط ایمن نیز از کاشت مو با سلولهای بنیادی برخوردار گردند

کاندید مناسب کاشت مو سلول بنیادی چه افرادی هستند؟

 

کلام پایانی

انتخاب یک کلینیک مطرح و دارای پرسنل پزشکی مجرب و بروز در حوزه کاشت مو با سلولهای بنیادی به جهت دستیابی به نتایج مطلوب و مورد انتظار، بسیار حائز اهمیت است.

تلاش خود را بر آن دارید که، برای انجام این پروسه کلینیکی را برگزینید که دارای سابقه درخشانی باشند و از همه مهمتر به واسطه نهادهای نظارتی چون FDA تاییدیه دریافت نموده باشند. بسیار حائز اهمیت است که برای انجام کاشت مو با این سلول ها، از متخصص مرتبط مشاوره دریافت نموده و شرایط و انتظارات فردیتان، را مطرح نمایید.

سال‌های مدیدی است که درسا کلینیک در این حوزه بیش از هر زمانی دیگری در تلاش برای برآورد تمامی انتظارات شما، با وجود تمامی محدودیت‌هایی که دارید، می‌باشد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »