خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

کاشت مو برای زنان

چکیده محتوا

کاشت مو برای زنان

روند کاشت مو، از رایج‌ترین شیوه‌ها در میان آقایان زیبا دوست هست. ولی در حال حاضر برای بانوان هم در اولویت قرار گرفته و استقبال چشمگیری از آن می‌کنند.

این شیوه بی‌نظیر به جهت بازگرداندن زیبایی و اعتماد بنفس به فرد، در جایگاه یکی از تکنیک‌های بی‌نظیر در حیطه ارتقا و بهبود ظاهر، به زنان فرصتی خواهد بخشید که با افزایش اعتماد به نفس خود به سبب داشتن موهایی زیبا و پرپشت؛ رضایت مضاعفی را تجربه نمایند.

در این مبحث سعیمان بر آن است تا اصول و تکنولوژی‌های مرتبط با کاشت موی زنان را مورد بررسی تمام و کمال قرار دهیم و به تمامی سوالاتی که در این باب ذهنتان را مشغول کرده، پاسخ بدهیم.

دلایل ریزش مو در زنان

پیش از پرداختن به معقوله کاشت مو برای زنان، اجازه دهید تا با علت ریزش مو در آن‌ها و قراردادشان در شرایط کاشت آشناییت یابید. ریزش مو در خانم‌ها، ریشه در دلایل متعددی اعم از استرس، بیماری‌های زمینه‌ای متعدد، فعال گشتن غده تیروئید و … دارد. البته ما در ادامه سعیمان بر آن است که تنها دلایل شایع تر را برشمریم:

  • بالا رفتن سطح ترشح هورمون استروژن
  • بالا رفتن میزان هورمون ترشح هورمون آندروژن
  • آغاز و یا پایان دوره بارداری
  • دست و پنجه نرم کردن با تنش‌های روانی و استرس‌زا
  • داشتن بیماری‌های زمینه ای
  • دچار گشتن به فقر آهن
  • بروز کم خونی
  • کمبود ویتامین B در بدن
  • و اما عدم تعادل هورمون‌ها که همیشه و در طی مراحل متعدد، بانوان آن را چندین بار تجربه و اثرات مخربش، چون ریزش مو را پشت‌سر می‌گذارند.

در زمان بارداری به سبب مصرف مواد غذایی که دارای ویتامین بالا هستند یا به کلی برنامه غذایی استاندارد محسوب می‌گردد، سطح ترشح هورمون‌ها نمودار صعودی را طی خواهند کرد.

در این شرایط تارهای مو بهترین دوران رشد خود را طی می کنند. اما بعد از پایان دوران بارداری به سبب پشت‌سر گذاشتن رژیم غذایی یاد شده، هورمون ها از تعادل خارج و ریزش مو به میزان چشمگیری آغاز و تداوم میابد.

 

دلایل ریزش مو در زنان

کاشت مو برای زنان به چه صورت انجام می‌شود؟

کاشت موی برای زنان، نوعی فرآیند زیبایی با هدف بازیابی حجم موها نسب به سابق و پرپشت نمودن آن است. این شیوه سبب منتقل گشتن فولیکول‌های مو از از قسمتی از پوست سر(اهداکننده) به قسمتی دیگر (منطقه گیرنده) که بیشترین میزان ریزش را داشته، منتقل خواهد گشت.

بدین ترتیب حجمی از فولیکول‌ها که انتقال یافته‌اند، روند رشد طبیعی خود را در پی می‌‌گیرند و سبب رفع ریزش مو، دائمی و ماندگار می‌گردند.

در مواقع کاشت مو برای زنان به ۲ صورت انجام می‌پذیرد:

  • پیوند یافتن واحدهای فولیکولی (FUT)
  • استخراج نمودن واحد فولیکولی (FUE)

در روند شیوه FUT، پزشک اقدام به حذف یک نوار از روی پوست قسمت اهداکننده نموده و بعد از آن فولیکول‌های موی فردی تقسیم‌بندی و سپس و در ناحیه گیرنده پیونده زده می‌شوند.

این در حالی است که در طی شیوه FUE، تمامی فولیکول‌های مو از قسمت اهداکننده و به بخش گیرنده می‌رود انتقال آن‌ها به منطقه گیرنده است.

مضاعف بر آلوپسی آندروژنتیک، دلایل بسیار دیگری در اختیار هست که سبب استقبال زنان از کاشت مو می‌گردد. موارد بالا که از آن نام بردیم شامل این مورد می‌گردد. مضاعف بر زنانی که با موارد متعدد آلوپسی آندروژنتیک دست‌پنجه نرم می‌کنند. کاشت مو برای گروهی از خانم‌ها که به سبب آلوپسی کششی، یا بروز برخی آسیب‌ها و یا تصادف، تارهای موی خود را از دست داده و یا یک جراحی پلاستیک پشت سر گذاشتنه اند و تصمیم به بازیابی تارهای باارزش موهایشان دارند، به سوی شیوه کاشت مو برای زنان سوق داده می‌شوند.

 

کاشت مو برای زنان به چه صورت انجام می‌شود؟

کاندیدای مناسب برای کاشت مو در زنان چه کسانی هستند؟

کاشت مو برای زنان، تنها با تحت پوشش قرار دادن برخی از خانم‌ها به سبب شرایطی که وابسته به هر علتی تجربه نموده‌اند، بهترین کاندیدا محسوب می‌گردند که عبارتند از:

  • آن گروه از بانوانی که به سبب شرایط فیزیکی یا کشش مو و بدور از هر آسیب هورمونی، در شرایط تجربه ریزش شدید هستند
  • بانوانی که در بعد زمانی بلند و یا کوتاهی در گذشته، اقدام به جراحی زیبایی یا پلاستیک نموده و به سبب نابودی تارهای مو، در حوالی شکاف جراحی آزرده خاطر می‌باشند.
  • گروه بعدی خانم‌‌هایی با دارا بودن الگوی ریزش موی معین و شبیهالگوی ریزش موی مردانه هستند دارند. این احتمال می‌رود که این گروه به سبب عقب رفتگی خط، با نازک شدن تارها توام گردد و قسمت اهدا کننده مو روی پوست سرشات از ریزش موی آندروژنتیک تاثیر نپذیرفته باشد.
  • خانم‌هایی که به دلیل آسیب‌دیدگی، بروز سوختگی و یا تصادف و سوختگی شیمیایی، به یکباره با تارهای موی خود خداحافظی کرده‌اند.
  • همینطور افرادی که با چالش ریزش موی حاشیه‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند می‌توانند با گرایش به راه حل کاشت مو برای زنان، به کابوس نازیبای تار موهای خود پایان دهند.

مقاله پیشنهادی: مزوتراپی مو

دلایل کاشت مو در زنان

حتما این سوال در باب کاشت مو برای زنان در ذهنتان شکل گرفته است که آیا خانم‌ها باید پیش از پروسه کاشت به طور کامل کچل کنند؟ باید بیان داریم که این امکان وجود دارد که کاشت بدون نیاز به تراشیدن سر و وابسته به دلایل متعددی می‌تواند رخ دهد. دلایلی به جهت کاشت مو برای زنان به ترتیب زیر است:

انجام شیمی درمانی، به سبب دارا بودن ژنتیک متفاوت،ریزش موی غیر قابل کنترل و …. و از همه مهمتر:

·         الگوی مردانه:

در قسمت پیشین از آن نام بردیم و آن را رایج‌ترین دلیل ریزش مو در بانوان می‌شماریم.

·         خط رشد بالاتر از حد نرمال:

زمانی که خط رشد از حالت طبیعی گذر کرده باشد، سبب از دست دادن چهره زنانه در فرد می‌گردد.

·         ریزش مو وابسته به زخم ایجاد شده در سر:

کاشت مو برای زنان، همیشه راه‌حلی بدون بازگشت برای بانوانی است که به دلیل علت‌های متعدد از جمله انجام بخیه، شکستگی و …. مجبور به از دست دادن تارهای زیادی از موی خود شده‌اند. شاید شخص مقابل شما متوجه این نقص نگردد اما حتما در زمان شانه زدن و یا آراسته نمودن آن‌ها، خودتان دچار رنجش گشته‌اید.

ریزش مو وابسته به زخم ایجاد شده در سر:

·         کشیدن پوست:

خانم‌های زیبا جو برای کاهش چین و چروک تصمیم به کشیدن پوست شقیقه می‌گیرند و بعد از کشیدن پوست شقیقه، ناخواسته سبب ریزش مو در کنار سر خود می‌گردند. ابتدا می‌توان، مصرف ماینوکسیدیل را به عنوان درمان، بکار گرفت و در صورت عدم دریافت نتیجه ، در حوزه کاشت مو برای زنان وارد عمل شد.

·         ریزش مو کششی:

اکثر خانم‌ها به جهت بستن و آراسته نموندن موهایشان، سبب کشیدگی و فشار به تارهای مو گشته و به مرور سبب ریزش چشمگیر آن‌ها می‌شوند.

کلام پایانی

کاشت مو برای زنان، گاه می‌تواند همچون یک معجزه به رنجش خاطر مدت‌های مدیدی از افکار یک خانم پایان بدهد و اعتماد بنفس سابقش را به سبب به ارمغان آوردن مجدد زیباییش، به او بازگرداند.

چراکه مو اولین و مهمترین عنصر آفرینش زیبایی در یک خانم بشمار می‌رود. اما زمانی این اوصاف به حقیقت منتهی خواهد گشت که روند درمان به واسطه یک پزشک صاحب نام و مجرب در این حوزه انجام پذیرد.

درسا کلینیک نه تنها در این سال ها موفق به تحقق انتظارات شما زیباجویان عزیز گشته، بلکه به عنوان یک مشاور پیش از انجام هر اقدامی در کنار شماست تا با رفع ابهاماتتان در هر بابی، به ویژه کاشت مو برای زنان موجب یک تصمیم‌گیری صحیح و بی نقص از سوی شما گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »