خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

۱۰ ماسک صورت خانگی برای روشن شدن پوست و رفع جوش

چکیده محتوا

۱۰ ماسک صورت خانگی برای روشن شدن پوست و رفع جوش

یکی از بهترین راه ها برای داشتن پوستی شفاف و روشن و عاری از جوش استفاده از ماسک های خانگی است و ما در اینجا جهت کمک به شما برای داشتن پوستی درخشان و زیبا ۱۰ ماسک صورت خانگی معرفی می نماییم.

این ماسک ها می توانند با از بین بردن سلول های مرده و به اصطلاح لایه برداری، به پوست شما طراوت و زیبایی را برگردانند. لذا از این ماسک ها می توان برای پاکسازی، روشن کننده، ضد جوش و جوان کننده استفاده نمود. برای آشنایی با آن ها، این مطلب را مطالعه نمایید.

چرا از ماسک استفاده کنم؟

همه افراد آرزوی داشتن پوستی شفاف، عاری از جوش و روشن را دارند، این روزها با وجود استرس های مختلف و آلودگی ها داشتن چنین پوستی بدون مراقبت های لازم امکان پذیر نیست. ترکیبات شیمیایی زیادی وجود دارند که سازنده های مدعی تاثیرات مناسب آن ها بر روی پوست می باشند. اما تا ترکیبات طبیعی هست چرا از ترکیبات مصنوعی استفاده کنیم؟

یکی از مهمترین ویژگی های استفاده از ترکیبات طبیعی، اثرات ماندگار و عمیقی است که می تواند برای سلامت پوست شما ایجاد نماید. در ادامه می توانید با ۱۰ ماسک صورت خانگی مفید، با مواد قابل دسترس آشنا شوید.

۱۰ ماسک صورت خانگی و مناسب برای داشتن پوستی روشن و بدون جوش

  1. ماسک لیمو و زردچوبه: خواص فوق العاده زردچوبه برای روشن سازی پوست از دیرباز شناخته شده است که ترکیب آن با آب لیمو، آن را به یک اسکراپ روشن ساز و ضد جوش طبیعی تبدیل نموده است.

برای ساخت این ترکیب خاص و اعجاب انگیز، چند قطعه از لیمو ترش طبیعی را به یک قاشق غذاخوری زرچوبه اضافه نموده و ترکیب نمایید، سپس خمیر حاصله را بر روی پوست مالیده و پس از خشک شدن آن را آبکشی نمایید.

ماسک صورت خانگی و مناسب برای داشتن پوستی روشن و بدون جوش

  1. ماسک موز و عسل: یکی از ۱۰ ماسک صورت خانگی مفید که در اینجا می خواهیم معرفی نمائیم ماسک موز و عسل است. از خواص میوه موز می توان به لایه بردار بودن آن و از بین بردن سلول های مرده پوست اشاره نمود. می توانید با ترکیب موز و عسل ماسکی با ویژگی های لایه برداری و ضد جوشی بسازید.

برای ساخت آن، یک موز را له و یک قاشق عسل را به آن اضافه نمایید. این ترکیب فوق العاده را بر روی پوست قرار داده و پس از خشک شدن آن را آبکشی کنید.

  1. ماسک عسل، آووکادو و لیمو: در ادامه معرفی ۱۰ ماسک صورت خانگی مفید، با ترکیب شگفت انگیز سه ماده طبیعی ماسک خانگی مناسب بسازید. این ترکیبات می توانند خواص ضد جوشی به واسطه عسل، بازسازی کننده به واسطه آووکادو و روشن کننده به واسطه لیمو را ارائه دهند.

برای ساخت این ماسک یک آووکادوی رسیده را له نموده و یک قاشق غذاخوری عسل و چند قطره لیمو تازه را به آن اضافه نمایید. این ماسک را به پوست مالیده و پس از ۱۰ دقیقه آن را بشویید.

  1. ماسک لیمو، عسل و ماست: همانطور که پیشتر در موضوع ۱۰ ماسک صورت خانگی مفید، با خواص عسل و لیمو آشنا شدید، وجود این ترکیبات در ماسک می تواند خواص ضد جوش داشته باشند. ماست موجود در این ماسک نیز به عنوان شفاف کننده پوست و از بین برنده لکه های پوست مورد استفاده قرار گیرد.

3. ماسک عسل، آووکادو و لیمو

برای ساخت آن می توان یک قاشق غذاخوری عسل و ماست را به همراه چند قطره لیموی تازه ترکیب نمود و سپس بر روی پوست گذاشت، و پس از گذشت ۱۰ دقیقه صورت خود را آبکشی نمایید.

  1. ماسک معجزه آسای آب برنج: بله درست متوجه شدید، در این قسمت از محتوای ۱۰ ماسک صورت خانگی مفید، ما از این ترکیب طبیعی به عنوان ماسک معجزه آسا یاد کردیم. آب برنج به واسطه دارا بودن ویتامین های گروه B، A و C ترکیبی فوق العاده است که می تواند موجب روشن سازی، از بین برنده جای لک و جوانسازی استفاده گردد.

برای ساخت این ترکیب آنتی اکسیدان، تنها کافی است آب برنجی که هیچ ترکیبی جز برنج در آن وجود ندارد را پس از خنک شدن بر روی پوست خود بمالید. پس از گذشت ۱۰ دقیقه می توانید آن را آبکشی نمایید.

  1. ماسک گلاب و آرد نخودچی: یکی دیگر از ترکیبات مناسب برا استفاده در ساخت ۱۰ ماسک صورت خانگی مفید، گلاب است. این ماده طبیعی، دارای خواص روشن کنندگی و لایه برداری می باشد. آرد نخودچی نیز با تحریک کلاژن سازی موجب احیای پوست می گردد.

برای ساخت این ماسک مفید خانگی، ۲ قاشق غذاخوری گلاب را با ۱ قاشق غذاخوری آرد نخودچی ترکیب و خمیر حاصله را بر روی پوست خود قرار دهید. پس از گذشت ۱۰ دقیقه آن را آبکشی نمایید.

  1. ماسک خاک رس و سرکه سیب: در ادامه معرفی ۱۰ ماسک صورت خانگی مفید، با یک ماسک دیگر آشنا می شویم. در این ماسک سرکه سیب می تواند همزمان هم منافذ پوست را کوچک نماید و هم می تواند عمل لایه برداری را نیز انجام دهد.

خاک رس موجود در این ماسک نیز می تواند ناخالصی های موجود در منافذ و همچنین سلول های مرده را از بین ببرد. بنابراین با استفاده از این ماسک از داشتن پوستی عاری از آکنه و شفاف و درخشان لذت می برید.

برای ساخت آن ۱ قاشق غذاخوری خاک رس را با ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب ترکیب و آن را به پوست بگذارید. پس از گذشت زمان ۱۵ دقیقه می توانید پوستتان را آبکشی نمایید.

بیشتر بخوانید: آموزش تزریق بوتاکس

ماسک خاک رس و سرکه سیب

  1. ماسک شیر و سیر: ماسک سیر و شیر نیز یکی دیگر از ۱۰ ماسک صورت خانگی مفید است که به شما نشان می دهیم. سیر یکی از ترکیبات فوق العاده برای از بین بردن باکتری ها و کاهنده التهاب است و با استفاده از آن می توان بروز جوش و آکنه را کاهش داد. اما استفاده از آن به تنهایی ممکن است با ایجاد سوزش برای شما آزار دهنده باشد. برای حل این مشکل ما روغن جوجوبا را به شما پیشنهاد می کنیم.

شیر نیز به واسطه داشتن اسید لاکتیک پوست را لایه برداری نموده و به واسطه داشتن چربی های مفید، لطافت را به پوست شما برمی گرداند.

برای ساخت این ماسک معجزه آسا و روشن کننده، یک حبه سیر را با یک قاشق چایخوری روغن ترکیب و سپس با ۲ قاشق غذاخوری شیر ترکیب نمایید. این ماسک را به مدت ده دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و سپس بشویید.

  1. ماسک گوجه و آرد نخودچی: با خواص آرد نخودچی برای پوست در ماسک های گفته شده در موضوع ۱۰ ماسک صورت خانگی مفید، آشنا شدید. گوجه فرنگی نیز یک ترکیب عالی برای پوست است که خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد و می تواند پوست شما را درخشان و شفاف نماید.

برای ساخت این ماسک یک گوجه فرنگی را پوره نموده و یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی به آن اضافه نمایید. پس از اینکه این ماسک ده دقیقه بر روی پوست شما باقی ماند آن را بشویید.

  1. ماسک ماست و خیار: در انتهای بررسی ۱۰ ماسک صورت خانگی، ماسک ماست و خیار را به شما معرفی می نماییم. خیار موجود در ماست کاهنده التهاب است و به واسطه داشتن ویتامین E و پتاسیم به کاهش آکنه کمک می نماید. همچنین خیار خواص روشن کنندگی و آبرسانی قوی دارد.

برای ساخت این ماسک، نصف خیار متوسط را پوره و با ۲ قاشق غذاخوری ماست معمولی ترکیب نمایید. مخلوط حاصل را به روی پوست بمالید و پس از گذشت ۱۵ دقیقه آن را بشویید.

کلام پایانی

برای داشتن پوستی شفاف و درخشان و عاری از لک و جوش، یکی از موثرترین کارها استفاده ترکیات طبیعی و ماسک های خانگی است. ما در اینجا شما را با ۱۰ ماسک صورت خانگی، آشنا ساختیم.

تمامی این ترکیبات طبیعی و قابل دسترس می باشند و با استفاده از آن ها می توان برای مدت زمان طولانی از داشتن پوستی شفاف، درخشان و صاف لذت برد.

در صورت داشتن سوالات بیشتر، می توانید با مراجعه به سایت کلینیک درسا اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »