خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

۱۲ ماده غذایی که باعث سلامت پوست می‌شود چیست؟

چکیده محتوا

۱۲ ماده غذایی که باعث سلامت پوست می‌شود چیست؟

شاید با نگاه به عنوان این مبحث یعنی ۱۲ ماده غذایی که باعث سلامت پوست می‌شود چیست؟ متعجب گشته باشید و به خودتان بگویید در دنیای امروز که محصولات مراقبت از پوست به بهترین کارآیی و کیفیت از برندهای مطرح دنیا در اختیارمان قرار دارد، چرا، شیوه‌ی طولانی مدت چون داشتن رژیم غذایی خاصی را به جهت تجربه داشتن پوستی سالم، انتخاب نماییم.

اگر گمان می‌برید که مراقبت از پوست و روتین آن، تنها با تکیه بر استفاده از چند محصول آرایشی و بهداشتی، تحقق میابد، سخت در اشتباه هستید و خواهید بود. غذاها نقش اساسی را در ارتقاء زیبایی و سلامت پوست خواهند داشت. البته زمانی که سلامت پوست با تکیه بر مواد غذایی سالم مدیریت می‌گردد، تاثیرات طولانی مدتی را به دنبال خواهد داشت.

حتما شما بی‌صبرانه منتظر هستید تا پاسخ این سوال که ۱۲ ماده غذایی که باعث سلامت پوست می‌شود چیست؟ را دریافت نمایید.

وظیفه پوست چیست؟

اجازه بدهید پیش از آنکه برای پاسخ به ابهام ۱۲ ماده غذایی که باعث سلامت پوست می‌شود چیست؟ دستبکار شویم. بیشتر با پوست بدن و صورتمان و وظایف مهم آن، آشناییت یابیم. پروردگار مهربان، نعمت‌های بسیاری را بر ما ارزانی داشته است که مهمترین آن سلامت جسمانی ماست.

عناصر متعددی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا هر کدام با عمل به وظایف خود سلامت ما را به جریان بیندازند. و اما پوست هم از این مورد عاری نیست وظایف متعددی را داراست. پوست علاوه‌بر آنکه از ما در مقابل میکروب‌ها محافظت می‌کند، سبب حفظ تعادل آب موجود در بدن خواهد گشت.

اثرات قرار اشعه ماوراء بنفش یا UV برای انسان بسیار خطرآفرین است و تنها پوست است که می‌تواند هر احتمال خطرزایی از سوی این اشعه را به حداقل و صفر برساند.

بدون شک که بهترین مکان به جهت آغاز یک روال سلامت پوست از درون بدن می‌باشد. حال زمان آن فرا رسیده تا ۱۲ ماده غذایی بی‌نظیر را به جهت تشریح پاسخ، سوال ۱۲ ماده غذایی که باعث سلامت پوست می‌شود چیست؟ معرف حضورتان باشیم.

بیشتر بخوانید

وظیفه پوست چیست؟

چه مواد غذایی برای پوست صورت مفید است؟

بدون شک برنامه غذایی روزانه ما، به طور مستقیم پوست را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. به همین سبب موظف هستیم در این باب حساسیت بیشتری به خرج داده و مواد غذایی را مصرف کنیم که هر روزه بیشتر از سابق، بر سلامت و زیبایی پوست صورت ما بیفزاید. این گروه از مواد غذایی به شرح زیر هستند:

چه مواد غذایی برای پوست صورت مفید است؟

·         ماهی چرب

این جانور آبزی بی‌نظیر چون سالمون، که دارای گوشت چرب‌تری نسبت به دیگر ماهی‌ها می‌باشد، یک تغدیه مطلوب به جهت ارمغان آوردن سلامت پوست فرد، محسوب می‌شود.

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در این موجودات لذید آبزی، به طرز معجزه‌آسایی سبب ارتقا انعطاف پذیری و افزایش رطوبت پوست می‌گردد. از طرف دیگر باید اذعان داشت که کمبود امگا ۳، یک عامل مهم در بروز خشکی پوست می‌گردد.

اصلی‌ترین آنتی اکسیدان برای رفع نیاز پوست، تامین ویتامین E است که به میزان قابل توجهی در گوشت ماهی چرب یافت می‌شود باید بیان داریم، یکی از دلایلی که ایجاد التهابات پوستی و به تأخیر افتادن، پروسه بهبود زخم‌ها را به دنبال دارد، عدم وجود روی مورد نیاز و کافی در بدن است.ماهی چرب را می‌توان یک ماده مملو از روی خواند.

·         آووکادو

حال به سراغ دومین ماده غذایی جادویی در تکمیل پاسخ سوال ۱۲ ماده غذایی که باعث سلامت پوست می‌شود چیست؟ برویم. چربی‌های سالم تشکیل دهنده قسمت اعظمی از میوه آووکادو می باشد. زمانی که بدن موفق گردد، این میزان از چربی‌های سالم را دريافت نماید، تبعات مثبتش چون افزایش انعطاف پذیری و بر افزایش رطوبت در پوست، را به نمایش می‌گذارد.

وابسته به ترکیبات حاکم در این میوه بی‌نظیر، فرد در صورت استفاده، پوست خود را در مقابل هر میزان از آسیب‌های خورشید محافظت می‌نماید.

·         گردو

اسید‌های چرب موجود، به هیچ وجه به طور طبیعی در بدن وجود نداشته و ساخته نمی‌شود. البته که اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ در قیاس با سایر عناصر آجیل‌ها قابل قیاس نبوده و گاهی تنها راه به سبب کاهش التهابات ایجاد گشته در پوست می‌باشد.

مضاعف بر مزیت‌های مغز گردو، باید به وجود میزان قابل توجه روی، ویتامین E و سلنیوم که سعی در ارتقا سلامت پوست دارد نیز اشاره نماییم.

·         شکلات تلخ

نه تنها خوراکی‌های بیان شده، بلکه خوراکی محبوب و پرطرفدار شکلات تلخ، یک اعتراف به جهت تکامل پاسخ به سوال ۱۲ ماده غذایی که باعث سلامت پوست می‌شود چیست؟ محسوب می‌گردد. وابسته به اطلاعات تمام و کمالی که در دست است، مصرف شکلات تلخ و تاثیرات مثبت بر پوست به شرح زیر است:

  • افزایش قابل توجه میزان رطوبت و استحکام در پوست با مصرف ۶ تا ۱۲ شکلات تلخ در روز
  • کاهش میزان زبری و حساسیت‌های ایجاد شده پوستی به هر علتی کاهش حساسیت‌های پوستی وابسته به تابش اشعه نور خورشید
  • افزایش جریان خون
  • مصرف روزانه ۲۰ گرم شکلات تلخ با میزان آنتی‌اکسیدان بالا، از سوختن پوست در مقابل اشعه‌های فرابنفش خورشید ممانعت می‌کند
  • بهبود ظاهری پوست و کاهش چین‌وچروک به سبب افزایش سن

·         تخمه آفتابگردان

در مجموع باید بیان داریم که خانواده آجیل و دانه‌ها، دارای مواد مغذی کافی به جهت پاسخ به نیازهای پوست می‌باشند که تخمه افتابگردان در صدر آن‌ها قرار می‌گیرد.

·         سیب زمینی شیرین

و اما سیب زمینی شیرین به سبب دارا بودن، بتاکاروتن به عنوان پرو ویتامین A، قسمت مهم دیگری از پاسخ به سوال ۱۲ ماده غذایی که باعث سلامت پوست می‌شود چیست؟ به حساب می‌آید‌. این ماده همچون یک ضدآفتاب قوی عمل می‌کند که در مواد خوراکی اعم از پرتقال، هویج، اسفناج نیز یافت می‌گردد.

·         فلفل دلمه ای قرمز یا زرد

فلفل دلمه منبع عنی از بتاکاروتن است که بعد از ورود به بدن شما و مبدل گشتن به ویتامین A و همراه شدنش با ویتامین C؛ شروع به ایجاد کلاژن در پوست و در نهایت افزایش استحکام در آن می‌گردد.

 

    فلفل دلمه ای قرمز یا زرد

·         کلم بروکلی

کلم بروکلی را می‌توان منبع غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز به جهت ارتقا سلامت بدن خواند. مضاعف بر روی، مقادیر قابل توجهی ویتامین A، لوتئین، و همینطور ویتامین C، ترکیب ویژه‌ای به نام سولفورافان را در دل خود جای داده است.

این ماده علاوه بر آنکه به شکل شگفت‌انگیزی برای حفظ کلاژن پوست تلاش می‌کند، می‌تواند بسیاری از علائم ایجاد و گسترش سرطان در پوست را خنثی سازد.

·         گوجه فرنگی

این صیفی‌جات قرمز رنگ و خوش طعم، منبع اصلی‌ ویتامین C محسوب می‌گردد. این خوارکی جذاب به سبب دارا بودن تمامی کاروتنوئیدهای اصلی اعم، پاسخمان را بعد از معرفی گرینه‌های سابق، جهت رفع ابهام ۱۲ ماده غذایی که باعث سلامت پوست می‌شود چیست؟ تکامل می‌بخشد.

·         چای سبز

تر‌کیبات موجود در چای سبز به کاتچین شهرت بافته است و از چند بعد متعدد پوست صورت را به جهت ارتقا سلامت و بهبود چین و چروک‌ها و افزایش خاصیت ارتجاعی مورد لطف خود قرار می‌دهد.

·         انگور قرمز

آری انگور قرمز پاسخ دیگری برای رفع پاسخ ۱۲ ماده غذایی که باعث سلامت پوست می‌شود چیست؟ می باشد. و اما نگور قرمز به سبب دارا بودن رسوراترول و کاهش پیری پوست، به شهرت رسیده است. این ماده خوراکی خوش طعم، علاوه‌بر کاهش تولید رادیکال‌های آزاد تضرر بخش و مانع از آسیب پذیری سلول‌های پوستی خواهد گشت.

·         آب

حتما تا پیش از رسیدن به این مورد در جواب به سوال ۱۲ ماده غذایی که باعث سلامت پوست می‌شود چیست ؟ متعجب بودید که چرا نامی از آب به عنوان یه مایع نشاط بخش به پوست نبرده‌ایم.

البته به سبب آنکه، انعطاف و نرمی پوست به قوت خود حفظ گردد. وجود آب کافی در بدن هر چند به میزان اندک، سبب خشکی، خستگی و تغییر به رنگ مایل به خاکستری در پوست می‌شود‌.

شاید از آب در آخرین و به عنوان حسن ختام این دوازده مورد در شرح پاسخ ۱۲ ماده غذایی که باعث سلامت پوست می‌شود چیست؟ نام بردیم و بدان مهمترین جایگاه را در قیاس نسبت به سایرین می‌بخشیم.

کلام پایانی

در این مبحث سعیمان را بر آن داشتیم تا یک پاسخ تمام و کمال به سوال ۱۲ ماده غذایی که باعث سلامت پوست می‌شود چیست؟ بدهیم‌. با معرفی این ۱۲ ماده غذایی سعیمان بر آن بود تا با ارتقا سلامت پوستتان با تکیه‌بر شیوه‌های طبیعی، تاثیراتی با ماندگاری هر چه طولانی‌تر را رقم بزنیم.

البته که ممکن است با افزایش سن، و آشکار گشتن چین‌و چروک‌ها، پیش از هر زمان دیگری، شما نیاز پیدا کنید تا در کنار تغذیه سالم، دست به دامان شیوه‌های دیگری به جهت جوانسازی پوست گردید.

درسا کلینیک سال‌هاست که به پاس همراهی همه جانبه شما و اعلام رضایت از تمام خدمات دريافتی، به ارائه خدماتی چون تزریق ژل و …… سبب دوباره نقش بستن لبخند رضایتتان با نگاه در آینه می‌گردد.

امیدواریم بتوانیم علاوه بر پاسخ به ابهام ۱۲ ماده غذایی که باعث سلامت پوست می‌شود چیست؟ و معرفی یک کلینیک مطرح در این حوزه، حال خوب پوست شما را رقم زده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »