خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

۸ راه برای جوانسازی ناحیه اطراف چشم بدون جراحی

چکیده محتوا

۸ راه برای جوانسازی ناحیه اطراف چشم بدون جراحی

در دوران پیری ، ناحیه اطراف چشم به عنوان یکی از ناحیه‌هایی از صورت که اولین نشانه‌های پیری را نشان می‌دهد ، در بین زنان و مردان بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد .برخی از علل این پیری شامل کاهش کلاژن ، چین و چروک، بی‌خوابی و یا استفاده بیش از حد از اینترنت و دیگر فناوری‌های دیجیتالی است . اما ، خوشبختانه روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانند به جوانسازی ناحیه اطراف چشم بدون جراحی کمک کنند . هدف از این مقاله ، معرفی ۸ راه برای جوانسازی ناحیه اطراف چشم بدون نیاز به جراحی است .

بیشتر بخوانید: لیفت صورت یا بوتاکس

دلایل بروز چین و چروک و شل شدگی پوست

پیری و روند پیری ، فرآیندی طبیعی است که تحت تاثیر عوامل ژنتیکی ، شیمیایی و زیستی قرار می‌گیرد . اما ، چین و چروک و شل شدگی پوست ناشی از برخی عوامل دیگر نیز می‌توانند در هر سنی اتفاق بیفتند . در زیر به برخی از این عوامل اشاره می‌شود :

۱. کاهش کلاژن : کلاژن یک پروتئین است که در پوست وجود دارد و برای حفظ سفتی و الاستیسیته پوست اساسی است . با پیر شدن ، تولید کلاژن کاهش می‌یابد و این موضوع باعث شل شدگی و چین و چروک شدید‌تر پوست می‌شود .

۲. خوردگی سلول‌ها : خوردگی سلول‌های پوست نیز از دلایل این عارضه است . این خوردگی می‌تواند در اثر عواملی مانند آفتاب ، آلودگی ، سیگار ، مواد شیمیایی و… ایجاد شود .

۳. خشکی پوست : خشکی پوست نیز می‌تواند باعث شل شدگی و چین و چروک شدید‌تر پوست شود . این خشکی می‌تواند در اثر عواملی مانند آب و هوای خشک ، استفاده از صابون و محصولات پوستی قوی ، عوامل خارجی و… ایجاد شود .

۴. استفاده بیش از حد از فناوری‌های دیجیتالی : استفاده بیش از حد از فناوری‌های دیجیتالی مانند تلفن همراه ، کامپیوتر و تلویزیون ، می‌تواند باعث شل شدگی چروکیدگی پوست شود . نور آبی که توسط این دستگاه‌ها ایجاد می‌شود ، می‌تواند باعث آسیب به پوست شود و در نتیجه باعث این مشکل شود .

۵. بی‌خوابی : بی‌خوابی می‌تواند یکی از دلایل این مشکل شود . در طول خواب ، بدن به تولید هورمون رشد می‌پردازد که برای حفظ سفتی و الاستیسیته پوست ضروری است .

۶. استفاده از الکل و سیگار : استفاده از الکل و سیگار نیز می‌تواند باعث شل شدگی و چین و چروک شدید‌تر پوست شود . برخی مواد موجود در سیگار و الکل می‌تواند باعث ایجاد خوردگی سلول‌های پوست شده و این معضل شوند .

در کل ، برای پیشگیری و کاهش شل شدگی و چین و چروک پوست ، باید سعی کرد که از عوامل نامبرده بالا اجتناب کرد و بهداشت پوست خود را حفظ کرد . نیز مصرف مواد مرطوب کننده و محصولات ضد آفتاب مناسب نیز می‌تواند به حفظ سلامت پوست و جوانسازی ناحیه اطراف چشم بدون جراحی کمک کند .

دلایل بروز چین و چروک و شل شدگی پوست

جوانسازی ناحیه اطراف چشم بدون جراحی

در ادامه ۸ راه برای جوانسازی ناحیه اطراف چشم بدون جراحی را به صورت کامل توضیح می‌دهیم :

·         تغذیه سالم

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از پیری ناحیه اطراف چشم و جوانسازی آن ، تغذیه سالم است . مصرف مواد غذاییی که در ویتامین C ، E و A ، امگا ۳ و آنتی‌اکسیدان‌های دیگر غنی هستند ، بهبود قابل توجهی در ناحیه اطراف چشم به همراه دارد .

·         ماساژ

ماساژ ناحیه اطراف چشم می‌تواند به کاهش چین و چروک و تحریک پوست برای ترشح کلاژن کمک کند . انجام ماساژ با استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن‌های گیاهی و ویتامین E ، بهبود قابل توجهی در ناحیه اطراف چشم را به همراه دارد .

·         محصولات ضد چین و چروک

استفاده از محصولات ضد چین و چروک می‌تواند به کاهش ظاهر چین و چروک و زیبا سازی ناحیه اطراف چشم بدون جراحی کمک کند . برخی از محصولات شامل کرم‌های ضد چروک ، سرم‌های جوانسازی و کرم‌های ضد تیرگی هستند .

 

محصولات ضد چین و چروک

·         استفاده از عوامل طبیعی

استفاده از خیار و چای سبز از جمله روش‌های جوانسازی ناحیه اطراف چشم بدون جراحی می‌تواند به کاهش التهاب و تیرگی ناحیه اطراف چشم کمک کند . استفاده از بافت مرطوب‌کننده مانند پوشش چای سبز یا قرص خیار ، ناحیه اطراف چشم را نرم و لطیف نگه می‌دارد .

·         تمرینات چشم

تمرینات چشم می‌تواند به بهبود چشم‌ها و جلوگیری از پیری و زیبا سازی ناحیه اطراف چشم بدون جراحی کمک کند . برخی از تمرینات شامل تمرینات ریزش ، چرخش چشم و نگاه به بالا و پایین هستند .

·         استفاده از کرم‌های نوروتوکسین

کرم‌های نوروتوکسین می‌توانند به کاهش چین و چروک در ناحیه اطراف چشم کمک کنند . این کرم‌ها با برداشتن فشار از عضلات ، باعث کاهش چین و چروک می‌شوند .

·         لیفتینگ ناحیه اطراف چشم با نخ

لیفتینگ ناحیه اطراف چشم با نخ یک روش جوانسازی ناحیه اطراف چشم بدون جراحی است که با استفاده از نخ‌هایی که به پوست متصل می‌شوند ، باعث کشیدن و تنش پوست می‌شوند . این روش می‌تواند به کاهش چین و چروک در ناحیه اطراف چشم کمک کند .

  لیفتینگ ناحیه اطراف چشم با نخ

·         روش‌های الکتریکی

استفاده از روش‌های الکتریکی مانند رادیوفرکانس و لیزر می‌تواند به بهبود ناحیه اطراف چشم و کاهش چین و چروک کمک کند .

استفاده از هر یک از این روش‌ها به تنهایی یا در ترکیب با یکدیگر ، می‌تواند به جوانسازی ناحیه اطراف چشم بدون نیاز به جراحی کمک کند . با انجام این روش‌ها به منظور جوانسازی ناحیه اطراف چشم بدون جراحی ، می‌توان بهبود قابل توجهی در ظاهر پوست و جلوگیری از پیری آن را تجربه کرد .

برای جوانسازی ناحیه اطراف چشم ، معمولا از روش‌های جراحی و غیرجراحی استفاده می‌شود . در درسا کلینیک ، روش‌های غیرجراحی در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرند . این روش‌ها شامل حالات متنوعی می‌شوند .

 

جوانسازی ناحیه اطراف چشم بدون جراحی

نتیجه گیری

در نتیجه ، جوانسازی ناحیه اطراف چشم بدون جراحی امری مهم و ممکن است برای بسیاری از افراد بسیار کارآمد باشد . تغییر در رژیم غذایی ، استفاده از محصولات بهداشتی ، انجام تمرینات چشم و استفاده از روش‌های مختلف مانند ماساژ و لیفتینگ ناحیه اطراف چشم ، می‌تواند بهبود قابل توجهی در ناحیه اطراف چشم باعث شود .

با انجام این روش‌ها و رعایت نکات مفید ، می‌توان از دید بیماران به خود و اعتماد به نفس آنان بهبود بخشید .

بیشتر بخوانید: مزوتراپی مو چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »