خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

تزریق بوتاکس برای افتادگی پلک

چکیده محتوا

تزریق بوتاکس برای افتادگی پلک

افتادگی پلک نوعی عارضه پوستی است که علاوه بر تأثیر منفی گذاشتن بر روی زیبایی فرد در موارد پیشرفته میتواند در بینایی فرد نیز اختلال ایجاد کند. تزریق بوتاکس بزای افتادگی پلک یک درمان عالی با حداقل عوارض برای  این عارضه است.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس نوعی داروی تزریقی است که علاوه بر مصارف زیبایی برای درمان برخی بیماری ها و ضایعات پوستی نیز استفاده میشود. که این ماده منشأ آن میکروب بوتولیسم است متشکل شده و باعث فلجی موقت عضلات مورد نظر میشود. این ماده را سم بوتولینوم مینامند که شایان ذکر است تزریق این سم عوارضی که مصرف آن دارد را در پی نخواهد داشت.

درمان افتادگی پلک با استفاده از بوتاکس

افتادگی پلک نوعی اختلال در عملکرد پلک است که علاوه بر تأثیر گذاری بر زیبایی احتمال دارد بینایی فرد را با مشکل رو برو کند، این عارضه ممکن است یک یا هردو چشم را درگیر کند.

یکی از چندین روش درمان این عارضه تزریق بوتاکس است که با چند مرحله تزریق باعث استحکام عضلات و لیفت پلک خواهد شد. تزریق بوتاکس اگرچه نسبت به دیگر روش های درمانی عوارض کمتری دارد اما توجه داشته باشید اگر تزریق توسط افراد غیرمتخصص و یا کم تجربه انجام گیرد ممکن است سلامتی شما را با خطر مواجه کند.

مزایای رفع افتادگی پلک با استفاده از بوتاکس

از آنجا که این روش درمانی به شکل تزریق بوتاکس میباشد و نیاز به جراحی ندارد از جمله مزایای آن میتوان به مواردی چون عدم نیاز به بیهوشی، عدم نیاز به تیغ جراحی، عدم نیاز به بستری، دوره نقاهت کوتاه، تأثیر گذاری کوتاه مدت بر زیبایی(۲۴ تا ۴۸ ساعت)، عوارض بسیار کم، موقتی بودن نتیجه حاصل از تزریق اشاره کرد. همچنین در صورت مراجعه به پزشک متخصص و با تجربه این روش عوارض خطرناک به همراه نخواهد داشت.

چه زمانی باید بوتاکس تزریق کرد؟

هنگامی که شما متوجه افتادگی ناگهانی پلک خود در مدت زمان کوتاه، افتادگی پلک همراه با ضعف عضلات صورت و یا افتادگی پلک در اثر کهولت یا افزایش سن میشوید زمانی است که میتوانید به پزشک مراجعه کنید.

با تزریق بوتاکس برای رفع افتادگی پلک در این مواقع شما علاوه بر بازیابی زیبایی خود میتوانید ضعف دید ناشی از افتادگی پلک را نیز برطرف کنید.در برخی موارد تزریق بوتاکس میتواند اختلالات مادرزادی که سبب عدم تقارن پلک یا چشم و یا افتادگی پلک شده است را نیز برطرف کند و ظاهری زیبا را برای شما به ارمغان بیاورد.

مراقبت های قبل از بوتاکس برای رفع افتادگی پلک

۲ تا ۳ روز از قبل از تزریق بوتاکس از مصرف الکل و داروهایی که باعث رقیق شدن خون یا افزایش سطح پلاکت خون میشود پرهیز کنید. ۳ تا ۴ روز قبل از تزریق بوتاکس از مصرف داروهای حاوی بروفن، داروهای بیماران قلبی، آسپرین، ویتامین E و مواد غذایی نظیر زرشک، عناب، سیر و مواد حاوی جنسینگ خودداری کنید. همچنین توجه داشته باشید هنگام تزریق پوست صورت باید کاملا تمیز باشد.

مراقبت های بعد از بوتاکس برای رفع افتادگی پلک

بعد از تزریق بوتاکس برای رفع افتادگی پلک به مدت ۱ تا ۲ روز از ماساژ دادن یا مالیدن محل تزریق خودداری کنید. تا ۸ ساعت بعد از تزریق دراز نکشید و یا به جلو خم نشوید همچنین بهتر است تا چند شب به پشت بخوابید. بعد از تزریق به مدت یک روز میتوانید با آب سرد و با ملایمت صورت خود را بشویید و از استحمام یا شستشو با آب گرم پرهیز کنید. به مدت ۱ تا ۲ روز از فعالیت های شدید بدنی، ورزش و کار سنگین دوری کنید.

ماندگاری بوتاکس و تأثیر آن بر روی پلک

تزریق بوتاکس برای رفع افتادگی پلک روشی موقتی است و با توجه به شرایط بدنی و ژنتیکی افراد حدود ۶ ماه اثر بخش خواهد بود و بعد این مدت باید دوباره تزریق انجام گیرد.شایان ذکر است که مراقبت های بعد از تزریق نیز بر مدت زمان تأثیر گذاری بوتاکس مؤثر است.همچنین بیماری های زمینه ای، دارو هایی که مصرف میکنید و حساسیت ها از دیگر عوامل مؤثر بر تأثیر گذاری بوتاکس است.

بعد از چند مدت باید دوباره برای افتادگی پلک تزریق کرد؟

تزریق بوتاکس برای افتادگی پلک درمان موقت است و پس از از بین رفتن تأثیر آن باید دوباره تزریق انجام گیرد. همانطور که در بخش قبل گفته شد تاثیر بوتاکس بسته به عوامل مختلف از جمله شرایط بدنی و نحوه نگهداری حدود ۴ تا ۶ ماه ماندگار است. فاصله تزریق ها نیز به همین ماندگاری بستگی دارد، در برخی افراد این فاصله کم و در برخی افراد این فاصله زیاد است.

عوارض بوتاکس برای رفع افتادگی پلک

ممکن است بعد از تزریق بوتاکس برای رفع افتادگی پلک با عوارضی همچون کبودی در محل سوزن ها به علت حساسیت پوست، قرمزی یا تورم، سردرد، بیحسی موقت و یا درد سطحی مواجه شوید. این عوارض موقتی و خفیف بوده و با گذشت زمان کوتاه یا با مصرف مسکن از بین میروند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعداد جلسات اندولیفت

تعداد جلسات اندولیفت

شاید بعد زمانی کوتاه در تعداد جلسات اندولیفت موجب شود که هر فردی این روش را تجربه کند. اندولیفت نوعی شیوه نوین به سبب برانگیختن

مشاهده »