خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

رنگ کردن مو بعد از کاشت مو ضرر دارد؟

چکیده محتوا

رنگ کردن مو بعد از کاشت مو ضرر دارد؟

بسیاری از افرادی که عمل کاشت موی دائمی را انجام داده اند، برای جذابیت بیشتر به دنبال رنگ کردن مو بعد از کاشت مو می باشند، اما شاید به درستی ندانند که چه زمان می توانند موهای خود را پس از کاشت رنگ نمایند و یا اینکه آیا این کار می تواند به موهای جدید آسیبی وارد نماید یا خیر.

اگر شما به تازگی عمل کاشت مو را انجام داده اید و یا به دنبال انجام کاشت مو هستید برای افزایش آگاهی خود در زمینه رنگ کردن مو بعد از کاشت مو با ما همراه باشید.

حساس ترین زمان بعد از کاشت مو

حساس ترین زمان برای گرفت های تازه کاشته شده موها، هفته های اول پس از جراحی است. در این زمان باید با دقت کامل از فولیکول های موی کاشته شده به خوبی مراقبت نمایید، در غیر این صورت نتایج مطلوبی از کاشت مو را کسب نمی نمایید.

در این زمان هیچگونه فشاری نباید به گرفت ها وارد شود و باید به دقت، توصیه های پزشک را انجام دهید. از توصیه هایی که پزشکان معمولا در هفته های اول به بیماران خود سفارش می کنند می توان به نحوه خوابیدن، مصرف به موقع داروهای تجویز شده، عدم خم کردن سر، نحوه شستشو موهای تازه کاشته شده و … اشاره نمود.

 

حساس ترین زمان بعد از کاشت مو

رنگ کردن مو پس از کاشت مو

درست است که بیان کردیم دوره بسیار حساس پس از کاشت مو هفته های اول پس از جراحی است، اما در مورد رنگ کردن مو بعد از کاشت مو باید بدانید که تا ۶ ماه اول نباید موها را رنگ نمایید.

دلیل این موضوع این است که گرفت های تازه کاشت شده بسیار ظریف هستند و هر گونه ماده شیمیایی می تواند به آن ها آسیب جدی وارد نماید. در ادامه ما شما را با تمام نکات مهم در زمینه رنگ کردن مو بعد از کاشت مو آشنا می سازیم.

نکات مهم رنگ کردن مو پس از کاشت مو

در مورد رنگ کردن موها پس از کاشت فولیکول ها می توان به نکات کلیدی زیر اشاره نمود:

  • به دنبال کاشت مو، شما یک دوره مرحله ریزش مو را می گذرانید و پس از آن موها مجدد می رویند. زمانی که موها دوباره رویش کردند می توانید عمل رنگ کردن مو و یا استفاده از مواد شیمیایی را انجام دهید، چرا که در این زمان پیاز موها دیگر حساس نمی باشد.
  • باید در نظر داشته باشید که این زمان می تواند در بین افراد مختلف متغیر باشد، اما به طور میانگین این زمان را می توان ۶ ماه در نظر گرفت.
  • نکته دیگری که در زمینه رنگ کردن مو بعد از کاشت مو باید بیان کنیم این است که حتما پس از کاشت مو از رنگ موهای مرغوب استفاده نمایید و از انجام آن توسط افراد غیر حرفه ای خودداری کنید.

افراد حرفه ای می توانند مطابق با خواسته های شما بدون ایجاد واکنش های آلرژیک موهای شما را به درستی رنگ نمایند.

چگونگی رنگ کردن مو پس از کاشت

پیشنهاد ما به شما در مورد رنگ کردن مو بعد از کاشت مو این است که قبل از انجام این کار مقداری از رنگ را بر روی ناحیه کوچکی از مو ها امتحان کنید، در صورتی که واکنش آلرژیکی وجود نداشت رنگ مو را انجام دهید.

بیشتر بخوانید

همچنین سعی نمایید محصولی را که انتخاب می کنید، محصول اصلی و دارای پروانه بهداشت باشد و منقضی نشده باشد. به علاوه به دستورالعمل موجود بر روی رنگ نیز دقت نمایید تا از بروز هر گونه واکنش آلرژیکی جلوگیری نمایید.

چگونگی دکلره کردن موها پس از کاشت مو

در ادامه موضوع رنگ کردن مو بعد از کاشت مو، به دکلره مو نیز می پردازیم چرا که بسیاری از افراد تمایل دارند این کار را انجام دهند. بهتر است تا حد امکان از انجام دکلره خودداری نمایید و تا زمانی که پوست سر شما بهبود نیافته است این کار را انجام ندهید.

دلیل این موضوع این است که دکلره ها ترکیبات شیمیایی هستند که موجب تحریک پوست سر و فولیکول های مو می شوند و می توانند نتایج کاشت مو را در زمانی که هنوز بهبودی کامل نشده است، تحت تاثیر قرار دهند.

چه زمانی می توان پس از کاشت مو رنگ کرد؟

همانطور که پیشتر به آن اشاره شد، رنگ کردن مو بعد از کاشت مو باید زمانی انجام شود که موهایی که دچار ریزش شده اند مجددا رشد نمایند، این زمان در میان افراد مختلف متغیر است اما به طور میانگین می توان ۶ ماه را برای این زمان تخمین زد.

بنابراین بر اساس مشاهدات موجود تقریبا ۶ ماه زمان لازم است که موها فرم طبیعی و نرمال خود را به دست بیاورند و پوست سر بهبود یابد. پس سعی کنید برای داشتن موهای زیبا، طبیعی و پر پشت صبور باشید و مراقبت های لازم را انجام دهید.

آیا می توان موها را قبل از کاشت، رنگ کرد؟

سوال دیگری که برای بسیاری از زیباجویان عزیز ما در کلینیک درسا پیش می آید این است که آیا می توان قبل از کاشت مو آن ها را رنگ نمود.

در این زمینه نیز باید به توصیه پزشکان گوش دهیم، پزشکان توصیه می کنند که حداقل یک ماه پیش از انجام عمل کاشت مو از رنگ کردن خودداری نمایید، چرا که می تواند موجب تحریک پوست سر و فولیکول های موی شما شود و روند، نتایج و بهبودی کاشت مو را تحت تاثیر قرار دهد.

اما اگر اصرار بر این کار دارید و پزشک به شما اجازه این کار را می دهد، سعی کنید از رنگ موهای طبیعی و حداقل آسیب استفاده نمایید.

عوارض احتمالی رنگ کردن پس از کاشت مو

از عوارض رنگ کردن مو بعد از کاشت مو می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تحریک فولیکول های موی تازه پیوند شده و پوست سر
  • ایجاد واکنش های آلرژیک
  • رشد کم و افزایش ریزش موها
  • ایجاد عفونت در پوست سر و محل زخم ها
  • تغییر ماهیت مو

عوارض احتمالی رنگ کردن پس از کاشت مو

آیا می توان از رنگ های گیاهی بعد از کاشت مو استفاده کرد؟

همانطور که گفته شد نباید قبل از بهبود پوست سر از هیچگونه موادی که موجب تحریک و ایجاد واکنش آلرژی می شود استفاده نمود. اما پس از گذشت این زمان و اقدام به رنگ کردن مو بعد از کاشت مو بهتر است از مواد طبیعی استفاده نمود تا کمترین آسیب به پوست سر و فولیکول های مو وارد شود.

کلام پایانی

با توجه به اینکه تمامی موها، حتی موهایی که کاشت می شوند با افزایش سن به دلیل کاهش ملانین می توانند سفید شوند، موضوع رنگ کردن مو بعد از کاشت مو از اهمیت بالایی برخوردار است.

همانطور که در متن نیز بیان شد به طور میانگین بهتر است ۶ ماه برای این کار صبر نمایید تا نتایج حاصل از پیوند تحت تاثیر قرار نگیرد. در صورت داشت سوالات بیشتر می توانید به وب سایت کلینیک درسا مراجعه نموده و سوالات خود را با ما در میان گذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعداد جلسات اندولیفت

تعداد جلسات اندولیفت

شاید بعد زمانی کوتاه در تعداد جلسات اندولیفت موجب شود که هر فردی این روش را تجربه کند. اندولیفت نوعی شیوه نوین به سبب برانگیختن

مشاهده »
تزریق پروفایلو

تزریق پروفایلو

تزریق پروفایلو چیست و به چه دردی می خورد! آیا می دانید؟ چندی است، که روش هایی بسیار برای جوانسازی پوستِ تک به تک شما

مشاهده »