خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

رفع عوارض بوتاکس

چکیده محتوا

رفع عوارض بوتاکس

پیش از هر عمل زیبایی مهم است که از عوارض احتمالی آن آگاه شوید تا بتوانید آگاهانه عمل را انجام دهید. امروزه تزریق بوتاکس یکی از پر استفاده ترین عمل های زیبایی است، اگر قصد تزریق بوتاکس دارید بهتر است از عوارض و هچنین چگونگی رفع عوارض بوتاکس آگاه شوید تا با خیالی آسوده تزریق بوتاکس را انجام دهید.

عوارض بوتاکس چیست؟

بطور کلی بوتاکس عوارض بسیار بسیار کمی دارد و بیشتر عوارض ناشی از بوتاکس به علت مراجعه به مراکز غیر معتبر و یا مراجعه به افراد کم تجربه میباشد. در صورت عدم مراجعه به پزشک آموزش دیده دارای مدرک و مجوز و با تجربه احتمال بروز عوارض جانبی و شایع و یا خطرات بوتاکس بالا است.

عوارض جانبی و شایع بوتاکس

. درد، تورم یا کبودی موقت و خفیف در محل تزیق

سردرد

تب

لرز

عوارض خطرناک بوتاکس

علاوه بر خطرات بالا به علت مراجعه به مراکز غیر معتبر و افراد کم تجربه عوارض جانبی به محل تزریق نیز بستگی دارد. بیشتر این عوارض موقت هستند و پس از مدتی رفع میگردند اما برخی عوارض ادامه دار بوده و سلامتی فرد را به خطر می اندازد. مراجعه به پزشک معتبر این خطرات را از بین میبرد و یا به حداقل میرساند.

چگونگی رفع عوارض بوتاکس

در صورت عدم تزریق بوتاکس توسط پزشک ماهر  ممکن است عوارض جانبی همچون درد خفیف، تورم، التهاب، عفونت و یا کبودی ایجاد شود که چگونگی رفع این عوارض در ادامه گفته خواهد شد. در بعضی از افراد ممکن است عوارض نادری دیده شود که در این صورت باید به پزشک مراجعه شود. برخی از این عوارض نادر شامل آسم، خس خس سینه، خارش، راش پوستی، دانه های قرمز، گیجی، غش کردن و مشکلات تنفسی میباشد

رفع عوارض عمومی بوتاکس

رفع درد خفیف، تورم یا کبودی

. استفاده از کمپرس یخ به صورت متناوب

عدم صرف الکل یک روز قبل و پس از تزریق

در صورت امکان عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون

دوری از فعالیت های شدید بدنی در ۲ تا ۳ روز پس از تزریق

رفع سردرد

امکان دارد برخی از افراد پس از تزریق بوتاکس به پیشانی دچار سر درد شوند. از دلایل آن میتوان به برخورد تصادفی به استخوان فرونتال پیشانی، ناخالصی احتمالی در ویال بوتاکس و یا انقباض بیش از حد برخی عضلات صورت اشاره کرد. در صورت بروز سر درد با مصرف مسکن این عارضه برطرف میگردد.

رفع خشکی دهان

امکان دارد برخی از افراد پس از تزریق دچار خشکی دهان شوند که این عارضه غیر معمول نیست. نشانه های خشکی دهان عبارتند از احساس خشکی یا چسبندگی دهان ، غلظت یا سفتی بزاق دهان، احساس خشکی و گرفتگی گلو که پس از چند روز برطرف میشوند

رفع افتادگی پلک

گاهی اوقات امکان دارد پس از تزریق بوتاکس در پیشانی مقداری از آن به پلک بالایی رسیده و آن را فلج کند. افتادگی پلک بین ۴ تا ۶ هفته برطرف میشوند همچنین قطره چشمی آپراکلونیدین میتواند به رفع این عارضه کمک کند.

عوارض بوتاکس در محل تزریق

این عوارض عموماً به علت منتشر شدن بوتاکس به عضلات مجاور و تأثیر گذاری بر ماهیچه هایی که مد نظر ما نیستند پدید می آیند. زمانی درصد پدید آمدن این عوارض بالا میرود که ما برای تزریق بوتاکس به پزشکان غیر متخصص یا کم تجربه مراجعه کنیم. با وجود تکنیک های بهینه شده عوارض تزریق در یک سوم بالایی صورت بسیار کم است و به علت کم بودن تکنیک ها برای تزریق در یک سوم میانی  و پایین صورت باید تزریق در این مناطق با احتیاط بیشتری صورت گیرد. برخی عوارض بوتاکس در محل تزریق عبارتند از:

عوارض تزریق بوتاکس در پیشانی و ابروها و پلک:

افتادگی پلک

تورم بافت لنفاوی ابرو و پلک مجاور

افزایش خطوط کنار بینی

افتادگی ابرو

بی احساس شدن چهره

بالا رفتن بخش میانی یا انتهای ابرو

شل شدن پلک پایین

عوارض تزریق بوتاکس اطراف دهان،لب و گردن:

افتادگی لب در موارد نادر

عمیق شدن خطوط گونه در موارد نادر

دشواری در لبخند زدن

عدم تقارن

فلج عضلات لب و ناتوانی در تکلم

دشواری در حرکت دادن گردن

کاهش بزاق دهان

عوارض جانبی خطرناک بوتاکس چیست؟

چنانچه پس از تزریق بوتاکس دچار عوارض شدید باید به پزشک مراجعه  کنید. عوارض خطرناک بوتاکس عبارتند از:

زخم قرنیه هنگام تزریق برای بلفارو اسپاسم

پخش شدن تأثیر سم

حساسیت های پوستی

اخلال در تنفس

تنگی نفس

غش کردن

رفع عوارض پخش شدن بوتاکس

ممکن است در برخی موارد بعد از تزریق بوتاکس پخش شود و موجب ایجاد یک بیماری جدی به نام بوتولیسم گردد. بوتولیسم ممکن روزها یا هفته ها بعد از تزریق شروع شود. ضعف گسترده عضلانی، دوبینی، خستگی، افتادگی پلک، بی اختیاری در ادرار، گرفتگی صدا، مشکل در تکلم و ایجاد مشکل در بلعیدن غذا از نشانه های بوتولیسم هستند.پخش شدن سم یک عارضه نادر است.

پس از تزریق برای جلوگیری از پخش شدن بوتاکس تا چند روز از مالیدن و ماساژ دادن محل تزریق پرهیز کنید. در صورت مشاهده علایم بوتولیسم حتما به پزشک مراجعه کنید

رفع حساسیت به تزریق بوتاکس

بوتاکس نیز همانند دیگر داروها ممکن است ایجاد حساسیت کند. این حساسیت ها ممکن است خفیف یا شدید باشند که از نشانه های آن میتوان به جوش های پوستی،تب موقتی، قرمزی یا تغییر رنگ پوست، تورم زیر پوست در زیر پلک، لب، دست و یا پا، تورم زبان، دهان یا گلو که تنفس را سخت میکند اشاره کرد. اگر علایم خفیف باشند با نظر پزشک میتوان از آنتی هیستامین خوراکی یا کرم موضعی هیدروکورتیزون استفاده کرد. در صورت شدید بودن علایم حتما به پزشک مراجعه کنید.

عوارض تزریق بوتاکس در کودکان و رفع آن

در بعضی موارد خاص برای کودکان بوتاکس تزریق میشود از جمله :

درمان بلفارواپاسم

. درمان استرابیسم

درمان اسپاسم عضلانی

درمان پیش فعالی مثانه

بنابر مطالعات عوارض جانبی ناشی از تزریق بوتاکس در کودکان مبتلا به بلفارواپاسم یا استرابیسم همانند بزرگسالان است که ازین روش برای درمان استفاده کرده اند که شایعترین آن افتادگی پلک است. عوارض جانبی تزریق بوتاکس برای درمان مثانه پیش فعال کمی با بزرگسالان متفاوت است. برای مثال عفونت دستگاه تنفسی در کودکان شایع تر است. شایع ترین عوارض جانبی در کودکان که برای اختلالات مثانه تزریق بوتاکس داشتند عفونت دستگاه ادراری است.

عوارض بوتاکس در دوران بارداری و شیردهی

نمیتوان گفت که تزریق در دوران بارداری و شیر دهی بی خطر است به همین دلیل توصیه میشود در این دوران تزریق انجام نشود مگر به دلایل پزشکی و با مشورت با پزشک.در آزمایشاتی که بر روی نمونه های غیر انسانی انجام شده است ثابت شده که تزریق بوتاکس باعث اختلال در رشد نوزادان میشود. با این وجود نمیتوان با اطمینان گفت که این موضوع بر روی نوزاد انسان هم صدق میکند اگر قصد انجام تزریق بوتاکس در این دوران را دارید از پزشک مشورت بگیرید.

رفع عوارض بوتاکس برای میگرن

طبق مطالعات انجام گرفته بوتاکس میتواند تعداد دفعات و شدت سر دردهای میگرینی را کاهش دهد. معمولا تزریق بوتاکس در بالای پل بینی، پیشانی، شقیقه ها، گردن یا پشت سر انجام میگیرد. عوارض ناشی از این تزریق بسیار نادر است و معمولا پس از چند روز به خودی خود خوب میشوند. از جمله این عوارض میتوان به گردن درد، سفتی محل تزریق، ضعف عضلانی موقت یا سر درد اشاره کرد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »