خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

مراقبت های بعد از فیشیال صورت

چکیده محتوا

مراقبت های بعد از فیشیال صورت

برای آنکه بتوانید پوستی شاداب و درخشان داشته باشید، باید هر چند وقت یکبار با توجه به نوع پوستتان به انجام فیشیال صورت در کلینیک های معتبر بپردازید. هنگامی که شما فیشیال صورت انجام می دهید، در واقع اقدام به درمان و جلوگیری از مشکلات پوستی خود می کنید.

بسیاری از افراد گمان می کنند که فیشیال صورت آن ها به منظور پاکسازی پوست است، اما باید بگوییم این تصور کاملاً اشتباه می باشد. چرا که به هنگام فیشیال اقداماتی همچون پاکسازی، لایه برداری و همچنین ماساژ انجام می شود. ماساژ صورت باعث می شود تا جریان خون در آن قسمت افزایش یافته و از چین و چروک ها جلوگیری گردد.

اما باید توجه داشته باشید که فیشیال صورت نیاز به مراقبت های خاصی دارد. اگر می خواهید با مراقبت های بعد از فیشیال صورت آشنا شوید به شما توصیه می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه بمانید و مطالب را با دقت مورد بررسی و مطالعه تان قرار دهید.

چرا مراقبت بعد از فیشیال صورت مهم است؟

ممکن است عده ای از افراد با خود بپرسند چرا مراقبت های بعد از فیشیال صورت مهم است؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم هنگامی که اقدام به فیشیال برای صورت خود می کنید، اقدامات متنوعی بر روی پوست تان توسط تکنسین های کلینیک انجام می شود که هر یک از آن ها برای آنکه بتواند نتیجه فوق العاده ای را برای شما داشته باشد، نیاز به مراقبت خواهند داشت.

به طور کلی اگر شما مراقبت های بعد از فیشیال صورت را حائز اهمیتتان قرار ندهید، قطعاً نتیجه دلخواه را شاهد نخواهید بود. برای دستیابی به نتیجه های بهتر به شما پیشنهاد می دهیم تا در ادامه با ما همراه بمانید و از مراقبت های بعد از پاکسازی پوست آگاه گردید.

مهم ترین مراقبت های بعد از فیشیال

مهم ترین مراقبت های بعد از فیشیال

عدم آرایش کردن

همه ما می دانیم به هنگام فیشیال پوست صورت لایه های شاخی با دقت از روی پوست برداشته می شود. ممکن است عده ای از افراد ندانند لایه شاخی چیست؟ برای همین منظور باید بگوییم لایه های شاخی بر روی سطح پوست صورت واقع شده اند و با عبارت هایی همچون سلول های مرده نیز یاد می شود.

هنگامی که لایه ها و سلول های مرده پوست برداشته می شود، قطعاً لکه های قرمز بر روی پوست شما تا چندین روز قابل مشاهده خواهد بود. بعضی از افراد برای اینکه این قرمزی ها را بپوشانند، به استفاده از لوازم آرایشی همچون کانسیلر می پردازند که این موضوع باعث می شود نتیجه خوبی را از فیشیال صورت خود دریافت نکنید.

به شما پیشنهاد می دهیم برای اینکه پوست صورتتان بتواند ترمیم سازی را زودتر از حد ممکن انجام دهد، حداقل تا ۲۴ ساعت به استفاده از لوازم های آرایشی نپردازید. توجه داشته باشید که تنها لوازم آرایشی مد نظر ما نیستند، بلکه لوازم های مراقبتی پوستی بسیار قوی تا چندین روز بعد از فیشیال صورت نباید مورد استفاده مشتری قرار گیرد. چرا که قطعاً عواقب جبران ناپذیری را با خود به همراه خواهد داشت.

حال که از مراقبت های بعد از فیشیال صورت آگاه شده اید باید بدانید که پس از گذشت ۲ الی ۳ روز اگر تمایل به استفاده از لوازم آرایشی داشتید، باید حتماً از محصولات تمیز و شسته شده برای آرایش تان استفاده کنید. لذا خواهشمندیم تمامی پد ها و اپلیکاتور های مورد نیاز در میکاپ تان را تعویض کرده یا اگر قادر به انجام این کار نیستید به دقت به شستشوی آن ها بپردازید و سپس آن ها را مورد استفاده تان قرار دهید.

استفاده از مواد شستشوی مناسب برای صورت

از دیگر مراقبت های بعد از فیشیال صورت می توان به استفاده از مواد شستشوی مناسب برای پوست صورت اشاره کرد. همانگونه که می دانید هنگامی که فیشیال انجام می شود بعضی از لایه های محافظتی پوست صورت از بین می روند و همین موضوع باعث می شود تا پوست در حساس ترین حالت ممکن خود قرار گیرد.

به همین خاطر برای اینکه بتوانید از آن مراقبت بیشتری انجام دهید باید حتماً از مواد شوینده ملایم و بهداشتی استفاده کنید. ترجیحتان این باشد شوینده ای که استفاده می کنید قابلیت آبرسانی به پوست را تا حد زیادی داشته باشد. در بسیاری از کلینیک ها توصیه می شود تا بعد از فیشیال صورت از شامپوهای بدن استفاده شود؛ چرا که این شامپوها مناسب تمیز کردن پوست صورت هستند و همچنین از ترکیبات ملایمی برخوردار می باشند و می توانند به راحتی پوست شما را آبرسانی کنند.

اگر شامپو بدن را در دسترس ندارید، می توانید از شوینده های صورت برای پوست های حساس استفاده کنید. این شوینده ها گزینه بسیار مناسبی برای بعد از فیشیال صورت محسوب می شوند که باید آن ها را مد نظرتان قرار دهید.

عدم استفاده از تونر ها

یکی از محصولاتی که امروزه در روتین پوستی اکثر افراد وجود دارد تونرها می باشند. تونر معمولاً بر پایه آب است و می تواند پاک کنندگی بسیار قوی داشته باشد. به همین خاطر برای مراقبت های بعد از فیشیال صورت به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

به شما پیشنهاد می دهیم حداقل تا دو روز به استفاده از هیچ نوع تونر نپردازید؛ چرا که در این صورت لایه های محافظی پوست شما به طور کامل از بین می رود و مشکلات متعددی برایتان به وجود خواهد آمد. در بسیاری از مواقع مشتری هایی که بعد از فیشیال پوست خود از تونرها استفاده کرده اند دچار خشکی و تحریک بیش از اندازه پوست صورتشان شده اند که این موضوع برایشان بسیار دردناک و غیر قابل تحمل بوده است.

عدم استفاده از استخر، سونا و جکوزی

یکی از مهمترین مراقبت های بعد از فیشیال صورت که باید آن را حائز اهمیتتان قرار دهید، عدم استفاده از استخر سونا و جکوزی است. مشتری های محترم همواره باید توجه داشته باشند که قرار گرفتن در محیط های گرم پس از انجام فیشیال ممکن است پوست آن ها را مورد آسیب قرار دهد و به همین خاطر باید از چنین مکان هایی به شدت دوری نمایند.

بسیاری از افراد گمان می کنند که سونای بخار برای بعد از فیشیال گزینه مناسبی است، اما باید بگوییم این تصور کاملاً اشتباه و نادرست تلقی می شود. چرا که کاری که سونای بخار با پوست شما می کند ما در فیشیال صورت آن را برای شما با دقت انجام می دهیم و اگر این مرحله مجدداً تکرار شود ممکن است مویرگ های پوست صورت شما مورد آسیب قرار گرفته و رنگ پوستتان کبود شود. در واقع می توان گفت مراقبت های بعد از فیشیال صورت بسیار اسان هستند، اگر آن ها را مورد توجه خود قرار دهید.

به شما پیشنهاد می دهیم ۳ الی ۴ روز پس از انجام فیشیال صورت اصلاً به استفاده از سونا استخر و جکوزی نپردازید تا بتوانید بهترین نتیجه را از فیشیال صورت خود داشته باشید.

عدم ماساژ صورت

یکی از اقداماتی که همواره بعد از فیشیال صورت مورد توجه مشتری ها قرار می گیرد، ماساژ صورت است. اما باید بگوییم یکی از مراقبت های بعد از فیشیال صورت عدم ماساژ پوست است. به شما پیشنهاد می دهیم تا یک الی دو روز پس از انجام فیشیال به مراکز ماساژ صورت مراجعه نکنید.

هنگامی که ماساژ صورت پس از فیشیال انجام می شود، پوست صورت شما تحریک خواهد شد و احتمال عفونت پوستی تا حد بسیار زیادی افزایش می یابد.

عدم ورزش سبک و سنگین

یکی از مراقبت های بعد از فیشیال صورت که باید آن را مورد توجهتان قرار دهید، عدم ورزش سبک و سنگین است. هرگونه فعالیت بدنی که باعث شود پوست صورت شما عرق کند و دمای بدن افزایش یابد، باعث تحریک بیش از اندازه پوست خواهد شد.

به همین خاطر پیشنهاد می دهیم یک الی دو روز پس از فیشیال صورت از هرگونه ورزش سبک و سنگین خودداری نمایید. اگر تمرینات ورزشی را به صورت حرفه ای انجام می دهید، می توانید جلسه ورزش خود را قبل از فیشیال صورت برگزار کنید که بعد از فیشیال مجبور به انجام ورزش های سنگین و سبک نباشید.

عدم ورزش سبک و سنگین

عدم ارتباط مستقیم پوست با افتاب

از دیگر مراقبت های بعد از فیشیال صورت عدم ارتباط مستقیم پوست با آفتاب است. پس از انجام فیشیال، پوست به هیچ عنوان نباید در معرض اشعه های آفتاب قرار گیرد. اگر مجبور به قرار گرفتن آفتاب هستید به شما پیشنهاد می دهیم تا از کلاه های حصیری نسبتا بزرگ استفاده کنید. چرا که لبه های این کلاه باعث می شوند اشعه آفتاب با پوست شما برخورد نکرده و مشکلی را برایتان به وجود نیاورد.

همچنین توجه داشته باشید که پس از انجام فیشیال شما باید به طور مداوم به استفاده از ضد آفتاب های مناسب بپردازید تا پوست صورتتان در برابر هر اشعه آفتاب به طور کامل محافظت شود. ضد آفتاب های خود را از مراکز فروش معتبر تهیه کنید و از استفاده از ضد آفتاب های فیک جدا خودداری نمایید. مراقبت های بعد از فیشیال صورت را همواره جدی بگیرید تا بهترین پوست را داشته باشید.

عدم لیزر و وکس صورت

از دیگر مراقبت های بعد از فیشیال صورت می توان به عدم لیزر و وکس اشاره کرد‌ به شما پیشنهاد می دهیم تا حد امکان تا یک هفته برای انجام این دو کار صبر کنید. در صورتی که به انجام وکس صورت بپردازید، تمامی پوست صورت شما پوسته پوسته خواهد شد و جلوه بسیار ناخوشایندی را برایتان به وجود خواهد آورد.

بیشتر بخوانید

برای اینکه بتوانید از این مشکل جلوگیری کنید می توانید دو الی سه روز قبل از انجام فیشیال پوست صورتتان را با روش های دلخواه اصلاح نمایید تا پس از انجام فیشیال مجبور به اصلاح نباشید.

سخن پایانی

همانطور که تا به این قسمت از مقاله متوجه شده اید فیشیال صورت یکی از اقداماتی است که تمامی بانوان و آقایان باید به انجام آن بپردازند تا در گذر زمان پوست صورت شان مورد آسیب و چین و چروک قرار نگیرد. به همین خاطر در این قسمت سعی کردیم تا شما را به طور کامل و جامع با مراقبت های بعد از فیشیال صورت آشنا کنیم.

امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سوالات و ابهامات ذهن خود را نسبت به این موضوع برطرف کرده و در صورت تمایل به درسا کلینیک برای انجام اقدامات زیبایی مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »