خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

معرفی چندین رژیم لاغری موفق

چکیده محتوا

معرفی چندین رژیم لاغری موفق

در این مبحث قرار است تا با معرفی چندین رژیم لاغری موفق از بهترین و موثرترین شیوه‌های پیشنهادی، آرزوی دیرینه شما را برای کاهش وزن را به واقعیت مبدل سازیم. این روزها شاهد اضافه شدن به انواع شیوه‌های رژیم‌‌های لاغری نسبت به گذشته هستیم. اما بی شک هر یک تاثیرات متفاوتی را از لحاظ بعد زمانی و نوع کیفی به همراه خواهند داشت.

کافیست تا نگاهی اجمالی به نیاز همه ما به انواع رژیم‌‌های لاغری بندازیم تا متوجه شویم که نیازمندی ما بدان‌ها ریشه در بی‌تحرکی و همینطور وابستگی به زندگی ماشینی ما دارد و با بی توجهی بدان، سلامتمان را به مخاطره خواهیم انداخت.

آری همانطور که بیان داشتیم هر بار که در صفحات مجازی به جستجو بپردازیم و یا از شخص صاحب مهارت در این حوزه جویا شویم، متوجه لیستی طویل از انواع شیوه‌های پیشنهادی برای رسیدن به تناسب اندام خواهیم گشت.

چنانچه در جایگاه یک فرد دارای اضافه وزن ایستاده‌اید و در رویای رسیدن به تناسب اندام به سر می‌برید؛ باید بعد معرفی چندین رژیم لاغری موفق تصمیم خود را برای کاهش وزن با تکیه بر یکی از این شیوه‌ها اتخاذ نمایید.

بهترین روش‌های لاغری

البته که این شیوه‌ها با محدودیت توام نگشته و در انواع متعددی وابسته به شرایط جغرافیایی، شرایط جسمی، انتظارات فردی، نوع بیماری‌هایی که فرد در جسم خود با آن درگیر است و بسیاری از موارد دیگر، رده بندی می‌شوند.

اما ما در این مبحث تمام سعی خودمان را برآن داشتیم تا با معرفی چندین رژیم لاغری موفق کارساز و قانع کننده برای انتظارات هر فرد، نیاز شما را در این حوزه برطرف سازیم.

بهترین روش‌های لاغری

·         رژیم کم کربوهیدرات

در رژیم کم کربوهیدرات، علاوه‌بر آنکه هدف اصلی کاهش وزن فرد متقاضی می‌باشد، تمرکز بالایی بر ارتقا سلامت جسمانی شخص و در نهایت کاهش بیماری‌‌های متعدد او تا میزانی که ممکن است را، داراست‌. توجه داشته باشید که در میان معرفی چندین رژیم لاغری موفق این نوع از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار بوده و توانایی لازم را برای تحقق هدفتان با تکیه بر نوع و میزان، کربوهیدرات دریافتی در بدن، به شما می‌بخشد.

جای خرسندیست که این نوع رژیم غذایی از لحاظ گوشت، ماهی، سبزیجات، تخم مرغ، میوه‌ها، چربی و مغز‌ها کمترین محدودیتی را شامل نگشته و با میزان اندکی نشاسته، غذا‌های فرآوری شده و انواع قند نیز توام شده است‌.مقدار کربوهیدرات دریافتی در این نوع رژیم ارقامی میان ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم را به خود اختصاص می‌دهد.

·         رژیم لاغری دش

دومین مورد در معرفی چندین رژیم لاغری موفق شیوه دش با پایه و اساس علمی محکم می‌باشد. این نوع روشی مطمئنه برای رسیدن به تناسب اندام در افرادیست که با بیماری خاموش فشار خون دست و پنجه نرم می‌کنند. یعنی فرد در طی پشت‌سر گذاشتن این رژیم توام با کاهش وزن روند فشار خون بالای خود را به بهترین حالت ممکن مدیریت تا در میزان نرمالی ثابتش گرداند.

بیشتر بخوانید

چراکه در طی این رژیم، شما مجاز به مصرف میوه‌جات، سبزی‌جات، غلات به طور کامل، انواع پروتئین‌های کم‌چرب، حبوبات، لبنیات با میزان چربی پایین و همینطور دانه‌های روغنی می باشید. در طی این روش جای گرفته در معرفی چندین رژیم لاغری موفق مصرف خوراکی‌های شیرین و پرکالری و هینطور گوشت قرمز با محدودیت و ممنوعیت همراه است.

آماده شدن ترکیباتی حجیم و سیرکننده مثل میوه‌ها، خوراکی‌های حاوی پروتئین، گروه چربی‌های مفید و البته سبزی‌جات، توام با میزان کنترل شده‌‌ای از گوشت قرمز نیز به مقدار کم، فرد را در در مسیر تحقق اهداف خود به منظور کاهش وزن و حفظ بافت عضلانی قرار خواهد داد.

·         رژیم زون

این نوع از رژیم را به جهت معرفی چندین رژیم لاغری موفق را میتوان پدیده‌ای نو خواند که پاسخ بی‌نظیر برای گروهی از افراد که در تقلای کاهش وزن اما بدور از رژیم‌های کالری‌دشوار بوده‌اند، محسوب می‌گردد.

در این نوع رژیم قوانین جالب و نتیجه بخشی به شرح ۴۰٪ کربوهیدرات ، ۳۰٪ پروتئین و ۳۰٪ چربی حاکم می‌باشد. بدین ترتیب که نوع و میزان کربوهیدرات‌ها باید صاحب شاخص گلیسمی پایینی باشند و قند خون را به تدریج آزاد سازند. بدین ترتیب احساس گرسنگی با بعد زمانی طولانی‌تری به سراغ فرد خواهد رفت.

مبلغان این رژیم بر این باورند که رژیم غذایی به سبب کاهش التهاب، توده‌های چربی را با بعد زمانی کوتاه‌تری، حذف و روند پیری را تا میزان قابل توجهی در روند کند قرار می‌دهد. بدین ترتيب به دور از حیرت نیست که از خطرات بروز بیماری‌های مزمن تا میزان قابل توجهی کاسته شود و میزان عملکرد بدن روند مطلوبی را طی سازد.

·         رژیم لوکرب

حال با هدف معرفی چندین رژیم لاغری موفق به سراغ نوع دیگری از انواع رژیم‌های کم کربوهیدرات به نام لوکرب خواهیم رفت. درست است که در طی این شیوه به جهت رسیدن به تناسب اندام میزان کربوهیدرات‌ها مثل ماکارونی، نان و برنج با محدودیت همراه می‌گردد.

اما در عین حال به واسطه انواع پروتئین، چربی و سبزی‌جات سالم پوشش داده می‌شود و در روند کاهش وزن، بیش از بیش موثر واقع می‌گردد.

·         رژیم وگان

رژیم وگان به عنوان پنجمین مورد از معرفی چندین رژیم لاغری موفق در دهه پیشین بیشترین میزان محبوبیت را از سوی مراکز مشاوره کاهش وزن را از آن خود نمود.

این روند بدین سبب محبوب تلقی می‌گردد که مضاعف بر کاهش وزن، موجب بهبود و ارتقا سلامت قلب و همینطور کنترل بهتر میزان قند خون می‌گردد. قوانین این نوع از رژیم غذایی در حول مصرف غذا‌های گیاهی می‌چرخد و تمامی محصولات حیوانی را از برنامه غذایی فرد حذف می‌کند.

·         رژیم مدیترانه‌ ای

در طی معرفی چندین رژیم لاغری موفق با ۵ نوع اولیه آن که مضاعف بر تحقق تناسب اندام به افزایش سلامت جسمی بدن نیز اطلاق می‌گردد، آشناییت یافتیم. مورد بعد از بی‌نظیرترین انواع رژیم غذایی به جهت لاغری مدیترانه‌ای نان می‌باشد و تمرکز اصلی در آن ممانعت از درگیری افراد با هر نوع بیماری‌ قلبی به سبب ورود به دوران کهنسالی می‌باشد.

سبزیجات، انواع میوه، انواع ماهی کم چرب و تنوع لبنیات، ترکیبی از انواع حبوبات با روغن زیتون گزینه‌های پرطرفدار در این نوع رژیم محسوب می‌گردند. رژیم مدیترانه‌ای را می‌توان نقطه مقابل رژیم کم کربوهیدرات خواند.

 

رژیم مدیترانه‌ ای 

·         رژیم فاقد گلوتن

و اما در هفتمین مورد به جهت معرفی چندین رژیم لاغری موفق به نوع فاقد گلوتن ویژه آن دسته از افرادی که توانایی لازم به جهت تحمل گلوتن موجود در گندم جو را ندارند، خواهیم پرداخت. آری تأکید اصلی در این مسیر برای رسیدن به تناسب اندام، بر مصرف مواد غذایی می‌باشد که به شکل کاملا طبیعی عاری از هر میزانی از گلوتن می‌باشند.

·         رژیم کتوژنیک

رژیم لاغری کتوژنیک جایگاه هشتمین مورد را در روند معرفی چندین رژیم لاغری موفق را از آن خود ساخته است‌. تمرکز اصلی در این رژیم، کاهش وزن بدن و محقق گشتن وضعیت متابولیکی مطلوب به نام کتوز می‌باشد. چنانچه فرد در شرایط کتوز باشد، سطح انسولین موجود در خون در نموداری روبه پایین قرار می‌گیرد و به بدن این میزان از قدرت را می‌بخشد.

تا مقدار قابل توجهی از اسید چرب ذخایر مدت مدیدی را آزاد سازد و در نهایت به کتون مبدل می‌گردد. منظور از کتون، نوعی مولکول محلول در آب می‌باشد که قدرت عبور از سد خونی مغز به سبب تأمین انرژی مورد نیاز آن را داراست.

·         رژیم غارنشینی

رژیم پالئو یا غارنشینی به عنوان محبوب‌ترین نوع در معرفی چندین رژیم لاغری موفق در سطح دنیا محسوب می‌گردد که مضاعف بر یاری دادن فرد به جهت تحقق رویای تناسب وزن، سبب بهبود سلامت عمومی در او خواهد گشت.

مانور اصلی در این رژیم، در حول موادغذایی می‌چرخد که با بدن سازگاری بالایی داشته و به اعتقاد گروهی از متخصصین در دسترس اجداد غارنشین همه ما بوده است.

متخصصان در این نوع از رژیم غذایی بر مصرف گوشت غذا‌های دریایی همانند میگو، سبزیجات تأکید زیادی می‌ورزند و ممنوعیت سختگیرانه‌ای را در مصرف شکر، حبوبات، محصولات لبنی و غلات حاکم خواهند نمود.

·         رژیم لاغری اتکینز

در آخرین مورد از معرفی چندین رژیم لاغری موفق، بازهم به سراغ انواع رژیم‌های محبوب کم کربوهیدرات و صاحب شهرت به نام اتکینز می‌رویم. در تمامی موارد گفته شده تا حدودی مصرف چربی بالا و پروتئین در ممنوعیت قرار می‌گیرند، در حالی که در این شیوه از آزادی بیشتری برخوردار بوده و امکان استفاده از این منابع را دارا هستید.

کلام پایانی

در این مبحث با معرفی چندین رژیم لاغری موفق مطرح و محبوب در سطح دنیا تمام تلاشمان را بر آن داشتیم تا شما را با شیوه‌هایی به سبب رسیدن به تناسب اندام آشناییت یابیم که تمرکز اصلی خود را در حفظ و ارتقا سلامت جسمی و البته روانی فرد داشته باشد.

فراموش نکنید شما با هر گام کوچک برای کاهش و حذف چربی‌های انباشت شده در بدن بردارید، یک گام بزرگ به سبب افزایش سلامت و طول عمر خود بر خواهید برداشت. البته در این مسیر می‌توانید با انتخاب یک همراه خوب، از بروز هر اشتباهی جلوگيری و برای تحقق اهداف در بعد زمانی کوتاه‌تری برنامه ریزی نمایید.

مشاوران درسا کلینیک در تمام طول هفته آمادگی رفع ابهامات شما را در این مسیر داشته و این قدرت را دارا هستند که شما را برای تحقق رویایتان برای رسیدن به تناسب اندام همراهی نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعداد جلسات اندولیفت

تعداد جلسات اندولیفت

شاید بعد زمانی کوتاه در تعداد جلسات اندولیفت موجب شود که هر فردی این روش را تجربه کند. اندولیفت نوعی شیوه نوین به سبب برانگیختن

مشاهده »
تزریق پروفایلو

تزریق پروفایلو

تزریق پروفایلو چیست و به چه دردی می خورد! آیا می دانید؟ چندی است، که روش هایی بسیار برای جوانسازی پوستِ تک به تک شما

مشاهده »