خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

انواع بیماری پوستی راهی برای شناخت بدن

چکیده محتوا

انواع بیماری پوستی راهی برای شناخت بدن

ادعای انواع بیماری پوستی راهی برای شناخت بدن، دیر زمانیست که توسط اطبا بیان گشته تا انسان‌ها را متوجه بسیاری از زنگ خطرها به واسطه پوست برای آشناییت با انواع بیماری‌های جسمی نماید. بیماری‌ پوستی از مواردی به شمار می‌رود که تعداد کثیری از مراجعه کنندگان به متخصصین زیبایی را تشکیل می‌دهند. در این مقاله بیشتر راجع به این مشکلات سخن خواهیم گفت.

بررسی انواع بیماری های پوستی

در بررسی انواع بیماری پوستی راهی برای شناخت بدن باید گفت، که علائم بیماری‌های پوستی عموما با ابهام توام بوده و برخی از آن‌ها شامل بروز تضرری به بدن نخواهند گشت‌ اما در برخی از مواقع در جایگاه یک اخطار قرار خواهند گرفت تا شما و پزشک معالج را از بیماری که بدن با آن درگیر گشته را مطلع سازد.

شناخت بیماری‌ پوستی بدین سبب از ضرورت برخوردار می‌باشد که وابسته به قدرتی که داراست، مبین بسیاری از امراض پنهان در بدن می‌باشد. این بیماری در انواع متعددی رده‌بندی خواهد گشت که بعضی از آن‌ها سبب بروز خطر و از دست دادن جان فرد خواهد شد.

این امراض گاها حالت مسری داشته و گاه غیر مسری و بدور از خطر برای اطرافیان خواهد بود. با این اوصاف بیماران، می‌بایست به دور از اهمال‌کاری و به صورت مرتب تحت کنترل پزشک قرار گیرند.

بیشتر بخوانید

زیبایی پوست در خانم‌ها و آقایان نقش ویژه و اساسی را در استایل آن‌ها ایفا می‌کند و بی‌توجهی به طی شدن پروسه درمان می‌تواند با افزایش سن پشیمانی بزرگی را به بار آورد. در این بحث قرار است با پرداختن به موضوع انواع بیماری پوستی راهی برای شناخت بدن شما را با انواع این زنگ خطرها آشنا نماییم.

 

بررسی انواع بیماری های پوستی

انواع بیماری‌های پوستی

بیان داشتیم که انواع بیماری پوستی راهی برای شناخت بدن محسوب می‌گردد. این امراض انواع متعددی را شامل خواهند گشت که برخی از آن‌ها به ندرت رخ می‌دهند. در این قسمت قرار است تا با رایج‌ترین انواع بیماری‌های پوستی آشناییت یابیم و بیان داریم که شکل‌گیری آن‌ها ریشه در چه عللی داشته و به سبب زنگ هشدار در باب کدام بیماری به صدا خواهند درآمد.

·         آکنه

در اولین مورد برای پرداختن به موضوع انواع بیماری پوستی راهی برای شناخت بدن به معرفی بیماری آکنه خواهیم پرداخت. آکنه از شایع‌ترین انواع امراض پوستی در سرتاسر جهان به ویژه آمریکا محسوب می‌گردد‌. وابسته به تحقیقاتی که تا به امروز صورت پذیرفته، پیدایش و استمرار بیماری آکنه ریشه در استرس ناشی از دوران نوجوانی دارد.

وقتی که فرد با قرار گرفتن دوره نوجوانی و ایجاد تغییرات هورمونی، فولیکول‌های مو و غدد چربی بدنش به سوی بلاک شدن پیش می‌روند، موجب درگیر گشتن او با آکنه خواهد شد. البته تعریف ما از آکنه تنها منتهی به جوش‌های صورت نبوده بلکه مواردی چون جوش‌های سرسیاه، کیست‌ها و هر نوع برآمدگی‌ دیگر را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

برخی از افراد چنین شرایطی را یک آسیب پوستی ساده می‌پندارند که به مرور رفع می‌گردد ولی به جرئت باید بیان داریم که کمترین بی‌توجهی به این وضعیت در دراز مدت می‌تواند سبب شکل‌گیری نقاط سیاه و زخم‌های دائمی روی صورت گردد.

·         اتوپیک درماتیتیس

اتوپیک درماتیتیس یا همان اگزما دومین موردیست که تصمیم به توضیح آن در حوزه پرداختن به موضوع انواع بیماری پوستی راهی برای شناخت بدن را داریم.

شایع‌ترین نوع اگزما را می‌توان در افرادی با کمترین گروه سنی یا همان کودکان جستجو نمود. متاسفانه با تمام تحقیقاتی که در این حوزه صورت پذیرفته است، هنوز هم اطلاعات بی‌نقص و بدون شبهه‌ای از ریشه‌ شکل‌گیری این بیماری ارائه نکرده است.

اما گروهی از محققان بر این باورند که ممکن است عواملی چون ژنتیک، شرایط یا محیط زندگی و یا میزان قدرتی که سیستم ایمنی بدن داراست ریشه بروز چنین وضعیتی محسوب گردد.

بروز این بیماری محدود به ناحیه خاصی از بدن نبوده و ممکن است در نواحی متعددی از بدن اعم از صورت، هر قسمتی از دست‌ها، پا و همینطور خطوط روی پوست ایجاد گردد. خشکی و پولکی گشتن پوست موجب خارش توام با رنجش در فرد خواهد گشت به نحوی که به مرور سبب ضخیم‌تر گشتن پوست خواهد گشت. در این قسمت نیز مجدد بر نظریه انواع بیماری پوستی راهی برای شناخت بدن انگشت تاکید می گذاریم.

 

   اتوپیک درماتیتیس

·         شینگلز

ویروس شینگلز می‌تواند با ایجاد ساختن زخمی قرمز رنگ و همانند تاول که اغلب در قسمت بالا تنه ایجاد می‌گردد، با نشانه‌هایی همچون تب، خستگی مزمن و همینطور سردرد رنجور به شما هشدار بدهد.

اسرار ورزیدیم که انواع بیماری پوستی راهی برای شناخت بدن می‌باشد برای مثال به سبب درگیر گشتن با بیماری پوستی شینگلز متوجه خواهید شد که؛ ویروس بوجود آورنده‌ی بیماری آبله مرغان در بدن شما فعال است‌. نیاز است بدانید که این ویروس این قابلیت را داراست که تا بعد زمانی طولانی، در قالبی غیرفعال در سیستم عصبی انسان پنهان گردد.

·         هایوز

شاید فردی را که به هایز مبتلا گشته از نزدیک دیده باشید و بدانید که نشانه بارز این بیماری تاول‌های متورم، قرمز و خارش‌زایی می‌باشد که در جای، جای سطح پوست به چشم می‌خورد.

مطمئنا فردی که با این نوع بیماری پوستی، دست و پنجه نرم می‌کند وابسته به عادت اشتباهی در مصرف یک نوع دارو، رژیم غذایی خاص و حساسیت به نیش حشرات در چنین شرایطی قرار گرفته‌اند.

با باور قلبی داشتن به این نظریه که انواع بیماری پوستی راهی برای شناخت بدن محسوب می‌گردد، باید بدانید که با بی توجهی به نشانه‌های ابتدایی هایوز و علائم هشداردهنده از سوی آن، بدن شما به یکباره درگیر این نوع ویروس خواهد گشت و با تورم گلو و نقص در تنفس، سلامتتان به خطر خواهد افتاد.

·         آفتاب سوختگی

همیشه پیشگیری بهتر از درمان بوده است بدین ترتیب مطمئنا اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید، بدون هیچ محافظی می‌تواند شما را در شرایط درمانی دشواری قرار بدهد. دریافتن این اصل مهم که مجوز چه بعد زمانی را برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید را داریم، بسیار دشوار است.

شاید از این نظریه اثبات شده بی‌اطلاع باشید که آفتاب سوختگی‌های پی در پی به ویژه در زمان کودکی فرد می‌تواند، سبب افزایش ریسک سرطان پوست در سنین بالاتر در او گردد.

با تکیه بر این موضوع که انواع بیماری پوستی راهی برای شناخت بدن به حساب می‌آید، آفتاب سوختگی‌های متعدد را می‌توان زنگ خطری برای بیماری‌های پوستی خطرناک در دوران بزرگسالی تلقی نمود. بنابراین نسبت به آن بی تفاوت عمل نکنید.

·         رزاسه

رزاسه با نشانه‌ای چون ورم مزمن توام با قرمزی یا تورم در ناحیه رگ‌های خونی این هشدار را به شما خواهد داد که سیاه‌رگ‌ها در بدن شما از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند. این بیماری عموما خانم‌های بالای ۳۰ سال را درگیر خود می‌سازد.

اما نمی‌توان به قطعیت در باب عدم درگیر گشتن آقایان به این بیماری نظر داد. با شرح بیماری پوستی رزاسه، بار دیگر بر ادعای انواع بیماری پوستی راهی برای شناخت بدن صحه خواهیم گذاشت.

کارسینوم سلول بازال

در آخرین مورد به جهت معرفی بیماری‌های رایج پوستی، در تشریح موضوع انواع بیماری پوستی راهی برای شناخت بدن از کارسینوم سلول بازال درجایگاه شایع‌ترین نوع سرطان پوست در جهان نام خواهیم برد.

به جرئت باید بیان داریم چنانچه بعد زمان طولانی را در در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرید، در دسته افرادی خواهید گرفت که در آینده‌ای نه چندان دور توسط بیماری خطرناک کارسینوم سلول بازال تهدید خواهید گشت.

خطرناک‌ترین بیماری‌های پوستی

بیماری‌های پوستی دیگری بعد از امراض پوستی رایج هستند که به سبب شدت تخریب سلامت جسمی فرد در گروه انواع سرطان‌های پوستی قرار خواهند گرفت. این بیماری در صورت مقاومت بالای بدن به سبب مقابله با آن، می‌تواند قول بهبود در یک بعد زمانی ۴ تا ۶ ماهه را به شما بدهد.

متاسفانه سرطان پوست، یکی شایع‌ترین سرطان‌هاییست که افراد بسیاری در جهان را درگیر خود ساخته است‌. اما خوشبختانه با مراجعه به موقع به پزشک و تشخیص زود هنگام قابلیت درمان با شانس بالایی را داراست.

بدین ترتیب به جرئت می‌توانیم بگوییم که انواع بیماری پوستی راهی برای شناخت بدن بشمار می‌رود از همین رو پیش از درگیر گشتن به چنین شرایط مخاطره برانگیزی، نسبت به بیماری‌های پوستی یا هشدار‌های متعدد در این حوزه، بی‌تفاوت نباشید.

 

 

خطرناک‌ترین بیماری‌های پوستی

کلام پایانی

در این مبحث تلاش کردیم تا شما را نسبت به ادعای انواع بیماری پوستی راهی برای شناخت بدن مطمئن سازیم. بیماری‌های پوستی انواع بسیار متنوعی را داراست که ما در این مبحث انواع رایج آن را که گروه کثیری از مردم دنیا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند را خدمتتان معرفی و مورد بررسی قرار دادیم.

البته تمام سعیمان را بر آن داشتیم که شما را متوجه بسیاری از زنگ‌های خطر در بدنتان به سبب ممانعت از پیشرفت بسیاری از امراض خطرناک که نشانه‌های آن از طریق پوست ظاهر می‌گردد، نماییم.

باید خاطر نشان گردیم که این قبیل از بیماری‌ها، بخش اعظمی بیماری‌های جهان را تشکیل می‌دهند و با آماری که در دست است تا به امروز، نزدیک به ۲۵٪ از مردم کل جهان از ابتلا به نوعی بیماری پوستی رنج می‌برند.

درسا کلینیک سعی دارد تا با ارائه هشدار‌هایی در باب انواع بیماری پوستی راهی برای شناخت بدن مانع از شکل‌گیری و پیشرفت بسیاری از بیماری‌های مخاطره آمیز در بدن شما گردد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعداد جلسات اندولیفت

تعداد جلسات اندولیفت

شاید بعد زمانی کوتاه در تعداد جلسات اندولیفت موجب شود که هر فردی این روش را تجربه کند. اندولیفت نوعی شیوه نوین به سبب برانگیختن

مشاهده »
تزریق پروفایلو

تزریق پروفایلو

تزریق پروفایلو چیست و به چه دردی می خورد! آیا می دانید؟ چندی است، که روش هایی بسیار برای جوانسازی پوستِ تک به تک شما

مشاهده »