خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

پاسخ به همه سوالات بوتاکس و انواع مختلف آن

چکیده محتوا

پاسخ به همه سوالات بوتاکس و انواع مختلف آن

ما در طولِ این مطلبِ از خود با پاسخ به همه سوالات بوتاکس و انواع مختلف آن همراه شما خواهیم بود. اصلاً آیا توجه کرده اید! چندی سالیست که با روی کار آمدنِ بوتاکس و انواع مختلف آن کمتر کسی با پیری دَست و پنجه نرم می کند. زیرا بوتاکس می تواند، در کوتاه ترین زمان ممکن واردِ عمل شده و به صرفِ هزینه ای بسیار نیاز ندارد. ولی معمولاً برخی از سؤالات ذهن شما را به خود مغشوش ساخته و نیازمندِ پاسخ بدان ها می باشید.

برای ارائه جوابی قانع کننده به پرسش های خود در ادامه این مطلبِ از ما همراه‌مان بوده و بهترین ها را تجربه کنید. البته شما می توانید، در صورتِ وجودِ سؤالاتی بیشتر با متخصصان ما تماس بگیرید.

بوتاکس چیست؟

در ابتدای بررسی و پاسخ به همه سوالات بوتاکس و انواع مختلف آن بهتر است، که از تعریفِ چیستی آن آغاز کنیم. این ماده یک سَم بوتولینوم خالص تلقّی شده که به جهتِ یکدست نمودن و رفعِ چین و چروک ها مورد استفاده قرار می گیرد. نکته جالب توجه این که سَم نام برده می تواند، خطِ پیشانی، خطِ اَخم و خطِ خنده را برطرف کند.

بوتاکس درون عضله های نواحی نام برده شده تزریق گردیده و عضله ها را ضعیف تر از قبل خواهد نمود. در نهایت خطوطِ موجود بَر روی صورت کَم تر از پیش می شود و شما احساسِ جوانی می کنید. در واقع این سَم عضله ها را تا به جایی ضعیف نموده، که بعد از آن انقباض پیدا نمی کند.

تعداد دفعات مجاز برای انجامِ بوتاکس چند بار است؟

به سؤال دوّم در ارتباط با پاسخ به همه سوالات بوتاکس و انواع مختلف آن می رسیم. یعنی تعداد دفعات مجاز برای انجام این کار و استفاده از سَم بوتولینوم توکسین! جالب است، بدانید؛ این ماده به صورتِ کوتاه مدّت در راستای رفع چین و چروک ها عمل می کند. به همین خاطر طیِ سه الی شش ماه کارآیی خود را از دَست می دهد. بعد از آن شما برای باری دیگر امکانِ تزریق خواهید داشت.

البته تعداد روز بیان شده در افرادِ مختلف متغییر خواهد بود. گاهاً در برخی از شماها این ماده تا به یک سال هَم در بدن‌تان می ماند. پس با به پایان رسیدنِ مدّت زمانِ ماندگاری این سَم است، که برای باری دیگر امکانِ استفاده از بوتاکس و انواع گوناگون آن را خواهید داشت. با ما برای پاسخ به همه سوالات بوتاکس و انواع مختلف آن همچنان همراه باشید.

بیشتر بخوانید

چرا بوتاکس من جواب نداد؟

برخی از شماها چنین تصوراتی را دارید، که بعد از انجامِ بوتاکس باید جواب بگیرید و به نتیجه دلخواه خود برسید. ولی بایست به یک نکته بسیار مهم در این راستا توجه داشته باشید. آنهم این است، که تقریباً بعد از دو هفته نتیجه ایده آل شما خودش را نشان می دهد.

به عبارتی ضمن پاسخ به همه سوالات بوتاکس و انواع مختلف آن باید بگوییم؛ گاهی اوقات حتی بعد از گذر دو هفته آن نتیجه دلخواه شما را نمایان نمی سازد. اینها همگی به عمقِ چین و چروک ها بستگی داشته و باید نوعِ آنها بررسی بشود. مثلاً چین و چروک استاتیک در مقابلِ تزریق بوتاکس واکنش مناسبی از خود نشان نمی دهد. مگر زمانی که شما در کناره ی تزریق بوتاکس سایر روش های درمانی را امتحان بنمایید.

درباره مدّت زمان ماندگاری بوتاکس اطلاعی ندارم! توضیح می دهید؟

درباره پاسخ به همه سوالات بوتاکس و انواع مختلف آن باید بدانید، که اَثر سَم بوتولینوم دائمی نمی باشد و باید در حدِ فاصل معینی انجام بشود. ولی مدّت زمان ماندگاری بوتاکس هَم به نوع برندِ بوتاکس و هَم سیستم عامل بدنی شما وابسته خواهد بود. ولی اغلب ما با این زمان به مدّت شش ماه رو به رو می شویم.

حال دوستان توجه داشته باشید؛ در شما عزیزانی که دارای چین و چروک هایی عمیق هستید، این مدّت زمان کمتر خواهد بود. یعنی به مدّت دو ماه پس (شصت روز) است. بنابراین در ارتباط با این زمان بایست جوانبِ گوناگونی برسی بشود.

چه موقع بایست بوتاکس را انجام بدهیم!

آنچه که بسیار در زمینه تزریق و پاسخ به همه سوالات بوتاکس و انواع مختلف آن اهمیت دارد، این است؛ شمایی که دارای کمتر از هجده سال هستید، نباید این تزریق را انجام بدهید. مابقی افراد هَم باید باتوجه به میزان چین و چروک ها یا نوعِ پوست‌شان این سَم را تزریق بنمایند. ولی در کل انجامِ تزریق طی سنین بیست و سه الی شصت سال بهترین زمان است.

چه موقع بایست بوتاکس را انجام بدهیم!

چه عواملی منجر به از بین رفتنِ اَثر بوتاکس می شود؟

آنچه که دشمنِ بوتاکس و انواع گوناگون آن است، گرما و حرارت می باشد. در واقع این مسئله یکی از مهم ترین جوانبِ پاسخ به همه سوالات بوتاکس و انواع مختلف آن است. این عامل منجر به از بین رفتنِ سریع السیر اَثر این سَم خواهد شد. پس چند روز بعد از تزریق کمپرس گرم استفاده ننموده و درون محیطی گرم یا پُر بخار قرار نگیرید.

چنین محیط هایی منجر به از بین رفتنِ اَثر بوتاکس شده و احتمال دارد، مواد درونِ پوست شما دچارِ جا به جایی بشود.

آیا می توان در دوران بارداری یا شیردهی سَم بوتولینوم را تزریق نمود؟

توجه داشته باشید، که در این دو دوران یعنی بارداری و شیردهی تزریق این سَم به شدّت ممنوع است. در واقع ضمن تزریق و پاسخ به همه سوالات بوتاکس و انواع مختلف آن چنین منطقی به نظر نمی رسد، که در این دوران شما سَم نام برده را به بدنِ خود وارد کنید. زیرا احتمالش وجود دارد، حتی شده ذره ای به جفت یا از طریق شیر به بدنِ نوزاد وارد گردد.

البته بنا بَر تحقیقات صورت گرفته مشکلی در چنین افرادی بَر اثر تزریق بوتاکس دیده نشده است. به هر حال متخصصان ما انجام این کار را در دوران نام برده چندان توصیه نمی نمایند. پس صبر را پیشه کرده و بعد از این دوران به زیبایی خود بی اندیشید.

گاهی اوقات شما نمی دانید، که باردار بوده و در راستای تزریق این سَم اقدام نموده و به دنبالِ پاسخ به همه سوالات بوتاکس و انواع مختلف آن می گردید. نگران نباشید! زیرا بوتاکس دارویی نیست، که جنین شما را سقط کند. حال اگر که شما در دوران شیردهی بوده و می خواهید، سَم بوتولینوم را تزریق بنمایید، از برندهای معتبر استفاده کنید.

چرا سَم بوتولینوم صورت بعضی از افراد را مصنوعی و غیر طبیعی می کند!

اگر که شما به یک پزشک متخصص مراجعه نموده و تزریق بوتاکس را انجام بدهید، چهره‌تان مصنوعی نخواهد شد. چنانچه که با این کار ابرو‌هایتان تغییر حالت پیدا کند، صورت‌تان زیبایی به خود نمی بیند. مسئله دیگری که در این راستا وجود دارد، نوع و برند این ماده است. انواعِ چینی به علّت وجودِ درصد بالایی از سَم چهره را ماسکه و مصنوعی می نماید.

به همین خاطر هرچقدر هَم که پزشک متخصص و ماهر باشد، به علّت غیر استاندارد بودنِ مواد و دوز بالای سَم مقدار فلج شدنِ عضلات بالا می رود. پس برای آنکه صورتِ شما مصنوعی نشود، هَم روش تزریق مهم بوده و هَم میزانِ سَم موجود درون آن! این یکی از مهم ترین جوانب در راستای پاسخ به همه سوالات بوتاکس و انواع مختلف آن خواهد بود.

بوتاکس یک روش درمانی بوده یا یک راه حلی پیشگیرانه می باشد!

تزریق آن می تواند، هَم روشی درمانی بوده و هَم راهکاری پیشگیرانه محسوب بشود. توجه کرده اید، که برخی ها با قرار گرفتنِ در مقابل نور آفتاب و عدمِ استفاده از عینک آفتابی اَخم می کنند. البته که در زمانِ تفکر بَر روی مسئله ای هَم پوستِ پیشانی خود را جمع می کنند.

ضمن پاسخ به همه سوالات بوتاکس و انواع مختلف آن بایست یک مسئله بررسی بشود. اینکه در ابتدا و آرام بودنِ چهره شما این خطوط بَر روی پیشانی و کنارِ چَشم ها دیده نمی شود. ولی به مرور زمان و انجامِ این کار به کرات الیافِ کلاژن در یکدیگر می شکند. در این زمان ها حتی به هنگام آرام بودنِ چهره‌تان چین ها به چَشم می خورد. پس شما ملزم به استفاده از بوتاکس خواهید بود.

در واقع بوتاکس رفع کننده چین دینامیک بوده و تا هفتاد درصد از این چین و چروک ها را رفع می نماید. احتمال دارد، که اگر شما هر شش ماه یک مرتبه این کار را انجام بدهید، خطوط به طورِ کامل برطرف بشود.

اَثر سَم بوتولینوم موقتی بوده یا دائمی می باشد؟

در ارتباط با تزریق و پاسخ به همه سوالات بوتاکس و انواع مختلف آن توجه کنید، که اگر این کار در دفعات بالا انجام بشود، تقریباً دائمی عمل خواهد کرد. زمانی که در طولِ زمان این سَم تزریق گردد، عضله مربوطه قدرت خود را از دَست می دهد. هدفِ ما هَم از تزریق همین هاست. عضلات موجود در پیشانی فرد قدرتمند بوده و ضعف عضلات می تواند، از چنین موضوعی پیش گیری بنماید.

همچنین انجام این کار به شما کمک می کند، عادت خود را در اَخم کردن از دَست دهید. اگر که شما هر شش ماه یکبار بوتاکس را تزریق بنمایید، پس از پنج بار انجام هر یک سال تا پنج سال نیازِ به تزریق پیدا می کنید.

آیا بوتاکس بَر روی روشنی پوست تأثیری دارد؟

خیر! در واقع ضمن پاسخ به همه سوالات بوتاکس و انواع مختلف آن باید گفت؛ کاری با رنگدانه های پوست شما ندارد. ولی می تواند، در کاهش تعریق به پوست‌تان کمک کند. به همین خاطر است، که به منظور کاهشِ تعریق زیربغل از سَم بوتولینوم استفاده می شود. تأثیر آنهم هفت الی هشت ماهه می باشد. جالب ترین قسمتِ ماجرا اینجاست که با این ماده می توان به کاهشِ برخی ازخارش های عصبی کمک نمود.

آیا بوتاکس بَر روی روشنی پوست تأثیری دارد؟

چه کسی مجاز به استفاده از بوتاکس نیست!

برای ارائه پاسخ به همه سوالات بوتاکس و انواع مختلف آن در این زمینه باید بگوییم؛ امکان دارد، که در محلِ تزریق عفونت وجود داشته باشد! گاهاً هَم شما به برخی از مواد تشکیل دهنده آن حساسیت دارید. در این هنگام شما نباید نسبت به تزریق بوتاکس و انواع گوناگون آن اقدام بنمایید. از سویی دیگر در بیماران مبتلا به اختلالات عصبی هَم امکان دارد، عوارض جانبی این عمل زیبایی بیشتر بشود.

آیا انجامِ بوتاکس درد بسیاری دارد؟

پاسخ به همه سوالات بوتاکس و انواع مختلف آن در این زمینه برای همگی شما اهمیت دارد. باید بگوییم؛ به هیچ عنوان، به دروغ است. معمولاً درد ناشی از این عمل زیبایی کوتاه بوده و بسیار کَم می باشد. پیش از انجامِ چنین کاری امکان دارد، که پزشک محل درمان را به کمک یک داروی موضعی بی حس بنماید.

تمامی عملیات تنها یک ربع زمان می برد. بسیاری از شماها هَم می توانید، بعد از تزریق به محل کار یا فعالیت خود رفته و هیچ مشکلی نخواهید داشت.

آیا سَم بوتولینوم منجر به بی حسی در صورت‌‌مان می شود؟

بسیاری از شماها در رابطه با پاسخ به همه سوالات بوتاکس و انواع مختلف آن از ما چنین می پرسید؛ که آیا این سَم منجر به ایجاد بی حسی در صورت‌‌مان خواهد شد؟ خیر! در واقع این ماده بَر روی عصب حسی اثری ندارد. اگر که این کار به خوبی انجام گردد، منجر به کشیده شدنِ اندک پیشانی خواهد شد. اینچنین شما به چهره ای جذاب تر و البته خوشایند تر دَست خواهید یافت.

دوران بعد از تزریق چگونه خواهد بود!

تزریق این سَم عوارضی خاص را گریبان گیر شما نخواهد کرد. نتیجه نهایی هَم بعد از چند روز قابل مشاهده خواهد بود. بعضی از متخصصان بَر این باور هستند، که اثر ناشی از دیسپورت زودتر خود را نشان می دهد. ولی هیچ دلیلی هَم این ماجرا را به مرحله اثبات نمی رساند. شما دوست عزیزی که آسپرین یا داروهای ضد التهابی مصرف می نمایید، توجه داشته باشید؛

بعد از تزریق بوتاکس با کبودی هایی به رنگِ آبی در محل درمان مواجه خواهید شد. این نیز یکی از مهم ترین جوانب در پاسخ به همه سوالات بوتاکس و انواع مختلف آن است!

برای رفعِ این کبودی ها شما می توانید، دقیقاً بعد از تزریق آرایش نموده و آنها را محو کنید. ولی تا یک شبانه روز نباید ورزش یا فعالیت سنگین انجام بدهید.

دوران بعد از تزریق چگونه خواهد بود!

هزینه تزریق بوتاکس چقدر می باشد؟

هزینه مربوط به انجام این کار چندان بالا نیست! به گونه ای که نه فقط در ایران بلکه در سرتاسر جهان میانِ اقشار متوسطِ جامعه خواهان دارد.

در کل هزینه مربوط به تزریق این سَم می باید چون هر عمل زیبایی دیگر با توجه به انتظارات شما از عمل و نتیجه پایانی بَر آورد شود. البته شما می توانید، به جهتِ کسبِ اطلاعاتِ بیشتر در این زمینه و پاسخ به همه سوالات بوتاکس و انواع مختلف آن با ما در درسا کلینیک تماس بگیرید.

آیا با توقف تزریق بوتاکس چین و چروک ها از قبل بدتر می شود؟

بهتر است، که در یک کلمه بگوییم؛ خیر! در واقع چین و چروک نقش بسته بَر روی صورت با از میان رفتنِ اثر بوتاکس یا وقفه در درمان بدتر نخواهد شد. سَم بوتولینوم زمان را نگاه داشته و یا گذر آن را آهسته تر از قبل خواهد کرد. زمانی که شما بوتاکس را تزریق نکنید، در بدترین شرایط پوست‌تان به حالتِ پیش از تزریق باز خواهد گشت. در واقع این پرسش یکی از مهم ترین ها در زمینه پاسخ به همه سوالات بوتاکس و انواع مختلف آن است، که از ما پرسیده می شود.

حال چنانچه که شما چند سالی این کار را انجام بدهید، بعد تزریق بوتاکس و انواعِ آن را قطع کنید؛ برای آنکه عضله ها شُل ‌شده اند، صورت‌تان از زمانِ شروع درمان جوان تر و زیباتر خواهد بود.

سخن آخر

دوستانِ عزیز ما در طولِ این مطلبِ از خود در درسا کلینیک به بررسی برخی از سؤالات شما حول محور تزریق بوتاکس پرداختیم. امیدواریم که سؤالات شما هَم درون موارد بررسی شده در قسمتِ فوقانی متن وجود داشته باشد. البته شما می توانید، در صورتِ وجودِ ابهامات بیشتر ضمن تزریق و پاسخ به همه سوالات بوتاکس و انواع مختلف آن با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تزریق پروفایلو

تزریق پروفایلو

تزریق پروفایلو چیست و به چه دردی می خورد! آیا می دانید؟ چندی است، که روش هایی بسیار برای جوانسازی پوستِ تک به تک شما

مشاهده »
مزوتراپی ریش

مزوتراپی ریش

مزوتراپی ریش روشی بسیار دوست داشتنی بوده که بهبودِ فرآيندِ رشدِ موهای ریش را به همراه دارد. به کمکِ این راه کار و تزریق موادِ

مشاهده »