خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

تعداد شات برای لیزر کل بدن چقدر است؟

چکیده محتوا

تعداد شات برای لیزر کل بدن چقدر است؟

یکی از اثر گذارترین و اساسی ترین مشخصه های دستگاه های لیزر، تعداد شات برای لیزر کل بدن است. مقصود از شات لیزر، در واقع تخلیه شدن انرژی بر روی یک ناحیه از سطح پوست در مدت زمان یک ثانیه می باشد.

دستگاه های لیزر موی زائد منجر به تابیدن اشعه ی لیزر می شوند، به طوری که پرتو های نوری بصورت متمرکز به پوست ورود پیدا می کنند. این پرتو های نوری به پیاز مو تابیده و توسط رنگدانه های موجود در پیاز مو جذب می شوند. با انجام مکرر این فرایند و با طی زمان، در قسمت هایی که پرتوی لیزر به آن برخورد کرده دیگر مویی نمی روید.

منظور از شات لیزر چیست؟

در ابتدای موضوع تعداد شات برای لیزر کل بدن، باید بدانیم که منظور از شات لیزر چیست. اپراتور های های لیزر با نگه داشتن کلید روی قسمت های مورد نظر، پرتوهای لیزر را روی سطح پوست بیمار می تابانند. به هر مرتبه که پرتو های نوری بر سطح پوست برخورد می کنند، شات لیزرگویند.

تعداد شات برای لیزر کل بدن در واقع به تعداد تخلیه پرتوهای لیزر در سطح پوست کل بدن اطلاق می شود. برخی از دستگاه های لیزر موهای زائد دارای لیزر شاتی هستند.

برای استفاده از لیزر شاتی موهای زائد بدن، اپراتور می تواند با فشردن کلید دستگاه، پرتوهای لیزر را بر سطح پوست بیمار اسپری نماید.

منظور از شات لیزر چیست؟

نقش تعداد شات دستگاه بر نتیجه لیزر موهای زائد

در ادامه محتوای تعداد شات برای لیزر کل بدن نقش تعداد شات دستگاه بر نتیجه لیزر موهای زائد را مورد بررسی قرار می دهیم. یکی از وجه تمایزهای دستگاه های مختلف لیزر تعداد شات و طول زمان برخورد پرتوهای لیزر به روی پوست می باشد.

تعداد شات های بیشتر دستگاه لیزر موهای زائد می تواند موجب اثر بخشی بهتر درمان موهای زائد می باشد، البته باید در نظر داشته باشید که اگر تعداد شات ها از حد مجاز بیشتر شوند، منجر به سوختگی پوست بیمار می گردد.

آیا تعداد شات لیزر در سراسر بدن متفاوت است؟

بله، تعداد شات برای لیزر کل بدن متفاوت است و به عوامل مختلفی همچون وسعت ناحیه تحت درمان، رنگ پوست بیمار، رنگ موهای بیمار، تراکم و ضخامت موهای بیمار بستگی دارد.

به عنوان نمونه تعداد شات لیزر زیر بغل در افراد با پوست تیره ۲۰ شات و در افراد با پوست روشن تا ۱۵ شات در نظر گرفته می شود.

نکته دیگری که در ارتباط با تعداد شات لیزر حائز اهمیت است این است که تعداد شات لیزر در قسمت هایی که موهای تیره تر و مشکی دارد کمتر از نواحی است که دارای موهای بور، طلایی و کمرنگ است.

دلیل این موضوع هم این است که پرتوهای لیزر جذب پیاز موهای تیره می شود و هر چه پیاز مو روشن تر باشد جذب پرتو کمتر است و نیاز به طول درمان بیشتری برای حذف موهای زائد دارد.

تعداد شات لیزر برای خانم ها و آقایان

در ارتباط با تعداد شات برای لیزر کل بدن جالب است بدانید که در بین زنان و مردان متفاوت می باشد و دلیل این امر آن است که معمولا موهای آقایان از ضخامت بیشتری برخوردار است و هر چه مو ضخیم تر باشد به تعداد شات بیشتری برای درمان نیاز دارد. همچنین به دلیل تراکم بیشتر موهای مردان تعداد شات لیزر برای حذف موهای زائد باید بیشتر در نظر گرفته شود.

البته برخی از دستگاه ها دارای سری هایی با قطر متفاوت هستند که برای لیزر مردان مناسب تر می باشند، اما درمان با همین دستگاه ها نیز در میان خانم ها و آقایان باید با تعداد متفاوتی از شات انجام شود.

تعداد شات لیزر برای نواحی مختلف بدن چگونه است؟

معمولا تکنسین نمی تواند قبل از درمان تعداد شات برای لیزر کل بدن را مشخص نموده و یا تعداد شات لیزر را برای تمامی افراد به یک میزان بالا ببرد. تکنسین باید در نظر داشته باشد که اگر بیشتر از حد مجاز شات را در یک ناحیه تکرار نماید به دلیل جذب انرژی حرارتی بالا، پوست دچار سوختگی می شود.

اما به طور کلی تکنسین می تواند موقع درمان حذف موهای زائد، بر اساس وسعت ناحیه تحت درمان، ضخامت و تراکم موها، تعداد شات لیزر را مشخص نماید.

نکته دیگری که در تعداد شات برای لیزر کل بدن حائز اهمیت است این است که تکنسین برای محافظت و حفظ سلامت پوست کسانی که دارای پوست تیره هستند، تعداد شات لیزر را کاهش و طول زمان تابش پرتوی لیزر را افزایش می دهد. با این کار می توان عوارض سوختگی و تغیر رنگ پوست ناشی از لیزر را کاهش داد.

برعکس این افراد، تکنسین جهت ارائه درمان موثر و محافظت از سلامتی پوست بیماران با پوست روشن باید تعدا شات لیزر را افزایش و طول زمان تابش پرتوهای لیزر را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید

تعداد شات لیزر برای نواحی مختلف بدن چگونه است؟

نکات مهم در زمینه تعداد شات لیزر

  • افزایش تعداد شات برای لیزر کل بدن موجب اثر بخش تر بودن درمان لیزر موهای زائد و کاهش طول دوره درمان می گردد. اما باید در نظر داشت که افزایش تعداد شات می تواند احتمال بروز سوختگی پوست را افزایش دهد.
  • هنگام مراجعه به کلینیک مورد نظر جهت حذف موهای زائد، بهتر است به مکانی مراجعه نمایید که دارای دستگاه های پیشرفته لیزر هستند. از ویژگی این دستگاه ها قابلیت تنظیم تعداد شات و درجه تابش می باشد که می تواند برای اهداف هر بیمار شخصی سازی شود.
  • در ادامه موضوع تعداد شات برای لیزر کل بدن خوب است بدانید در نواحی گسترده مانند پاها، افزایش تعداد شات می تواند به کوتاه شدن زمان درمان کمک نماید و درمان سریعتر انجام شود.
  • به طور کلی دو عامل در پیشرفت نتایج درمان لیزر موهای زائد موثر هستند، طولانی بودن مدت زمان تابش و افزایش تعداد شات های لیزر، در صورتی که تکنسین هر دو عامل را روی درجه کم تنظیم نماید روند درمان خیلی طولانی بوده و برای دیدن نتایج ایده آل به جلسات درمان خیلی بیشتری نیاز است.

کلام پایانی

این محتوا شما را با تعداد شات برای لیزر کل بدن آشنا نمود که با خواندن آن در می یابید که تعداد شات لیزر چه تاثیری بر نتایج حاصل لیزر موهای زائد خواهد داشت و چرا در سراسر بدن و یا در میان خانم ها و آقایان، تعداد شات لیزر متفاوت است.

به طور خلاصه می توان گفت تعداد شات لیزر به عواملی چون رنگ پوست بیمار، رنگ موهای بیمار، میزان تراکم و ضخامت موهای بیمار و وسعت ناحیه تحت درمان بستگی دارد.

کلینیک درسا به لطف داشتن کادری حرفه ای و با تجربه در زمینه لیزر موهای زائد و تجهیزات پیشرفته و مدرن می تواند بهترین درمان ها را برای بیماران ارائه دهد و درمان لیزر موهای زائد را بر اساس ویژگی های هر بیمار برای آن ها اختصاصی نماید. جهت دریافت وقت مشاوره به وب سایت ما مراجعه و اطلاعات فردی خود را تکمیل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعداد جلسات اندولیفت

تعداد جلسات اندولیفت

شاید بعد زمانی کوتاه در تعداد جلسات اندولیفت موجب شود که هر فردی این روش را تجربه کند. اندولیفت نوعی شیوه نوین به سبب برانگیختن

مشاهده »
تزریق پروفایلو

تزریق پروفایلو

تزریق پروفایلو چیست و به چه دردی می خورد! آیا می دانید؟ چندی است، که روش هایی بسیار برای جوانسازی پوستِ تک به تک شما

مشاهده »