خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

کاشت ریش و سبیل / انواع متدها و توصیه ها

چکیده محتوا

کاشت ریش و سبیل / انواع متدها و توصیه ها

موهای صورت در مردان نشانه مردانگی است و امروزه کاشت ریش و سبیل از آنجایی که مردان نسبت به ظاهر خود هوشیارتر شده اند، رواج یافته است. با تجربه و پیشرفت در تکنیک های کاشت مو، امکان انجام موفقیت آمیز پیوند واحدهای فولیکولی در ناحیه صورت فراهم شده است.

در این محتوا ما اطلاعات کاملی را در زمینه انواع متدها و توصیه های کاشت سبیل و ریش، در اختیار شما قرار می دهیم، با ما همراه باشید.

تاریخچه کاشت موهای ریش و سبیل

در گذشته تکنیک های مختلفی توسط جراحان مختلف برای کاشت ریش و سبیل مورد استفاده قرار گرفته است. در سال ۱۹۷۲، والیس مو را به لب بالایی پیوند زد تا با استفاده از پیوند نواری با ضخامت کامل از پوست سر جداری، سبیل ایجاد کند. پس از آن، رید در سال ۱۹۹۹ پیوند تک واحدی فولیکولی (FUT) را برای ترمیم آلوپسی سبیل شکاف لب انجام داد.

در طول دو دهه گذشته، پیشرفت ‌های مختلفی در زمینه کاشت سبیل و ریش صورت گرفته است و این تکنیک برای دستیابی به نتایج زیبایی بهبود یافته است. طبق اجماع جامعه بین‌المللی جراحان ترمیم مو در سال ۲۰۲۰، تقریباً ۱۵ درصد از عمل‌ها در مردان نواحی غیر پوست سر بدن را هدف قرار می‌دهند که ریش سبیل ۵ درصد از عمل‌ها را تشکیل می‌دهد.

با تجربه و پیشرفت در تکنیک های کاشت مو، امکان انجام موفقیت آمیز پیوند واحدهای فولیکولی (FUT) در ناحیه صورت فراهم شده است. روش‌های کاشت موهای صورت در سال‌ های اخیر تقاضا برای بهبود ظاهر و برجسته کردن ویژگی‌های مردانه با نتایج طبیعی افزایش یافته است.

بهترین کاندیداهای کاشت ریش و سبیل

بهترین افراد برای کاشت ریش و سبیل افراد زیر می باشند:

  • مردانی که به صورت مادرزادی فاقد موی صورت و یا تراکم بسیار پایین موی صورت می باشند.
  • مردانی که در اثر سوانحی چون تصادف، سوختگی، مشکلات مادرزادی چون شکاف لب و یا مشکلات پوستی دچار ریزش موی صورت شده اند.
  • مردانی با مشکلات هورمونی

متدهای کاشت ریش و سبیل

همانند کاشت موی سر، تکنیک های مورد استفاده در کاشت ریش و سبیل نیز متفاوت می باشد و شامل متدهای زیر است:

  • FUT: پیوند واحد فولیکولی است که به صورت برداشت ناحیه نواری از پوست پشت سر انجام می شود و سپس فولیکول ها از این ناحیه خارج و به نواحی مشخص شده در صورت پیوند زده می شود.
  • FUE: در این روش پزشک با استخراج فولیکول های مو بدون برش پوست سر، پیوند را انجام می دهد.
  • تکنیک های جدید کاشت مو: در تکنیک های جدید کاشت مو همچون DHI، RHT، نئوگرفت و غیره پزشک از ابزارهای پیشرفته برای استخراج فولیکول های مو استفاده می نماید. در نتیجه جای زخمی در ناحیه استخراج فولیکول وجود ندارد و روند بهبودی کاشت ریش و سبیل سریعتر انجام می شود.

روش کاشت موی صورت

در ابتدا در جلسه مشاوره، پزشک با شنیدن خواسته های شما نوع تکنیک و طراحی نواحی پیوند را مشخص می نماید. معمولا ناحیه صورت در این مرحله به قسمت های زیر تقسیم می شود.

  • سبیل
  • چانه
  • ریش گونه
  • ناحیه پایینی فک

پس از مشخص شدن نواحی مورد نیاز برای کاشت ریش و سبیل، در روز عمل بیمار تحت بی حسی موضعی قرار گرفته و سپس با استفاده از تکنیک مورد نظر جراح، ابتدا فولیکول های مو استخراج شده و سپس در ناحیه از پیش تعیین شده کاشته می شوند.

جهت کاشت فولیکول های موی صورت پزشک می تواند از فورسپس یا ایمپلنت استفاده نماید. نحوه کار با فورسپس به این صورت است که جراح گرفت را به آرامی توسط فورسپس می گیرد و در ناحیه برشی که از قبل ایجاد شده است قرار می دهد.

اما ایمپلنت ها ابزارهای پیشرفته تری هستند که گرافت ها در آن ها قرار می گیرد و دارای یک پیستون برای جای دادن گرفت به محل کاشت می باشند.

ایمپلنت ها از این نظر مورد توجه بیشتری هستند که می توانند با آسیب کمتری به فولیکول های مو عمل کاشت را انجام داده و موفقیت بیشتری را در پیوند به همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید

موفقیت این عمل به تخصص و مهارت پزشک و تکنیکی که انجام می شود بستگی دارد. به طور میانگین ۱ سال پس از کاشت ریش و سبیل نتایج اصلی قابل مشاهده است. در ابتدای این زمان بیماران شاهد ریزش موهای کاشته شده خود می شوند که امری طبیعی است.

عوامل موثر بر کاشت سبیل و ریش

علاوه بر تخصص و مهارت پزشک، نوع تکنیک مورد اجرا و تجهیزات کلینیکی که عمل کاشت مو در آن انجام می شود، عواملی دیگری هستند که می توانند بر کاشت موهای صورت موثر باشند.

تراکم فولیکول های کاشته شده در ناحیه صورت بسیار متفاوت است و تحت تاثیر عوامل مختلفی چون وسعت ناحیه ای که برای ریش و سبیل تعریف شده است، میزان موهای بیمار، ضخامت موها قرار می گیرد.

همچنین نحوه مراقبت بیمار و عمل به توصیه های پزشک در دوران نقاهت نیز می تواند نتایج کاشت ریش و سبیل را تحت تاثیر قرار دهد. این توصیه ها شامل موارد زیر است:

  • عدم تماس و لمس گرفت های تازه کاشت شده توسط بیمار است.
  • عدم قرار گیری در مقابل نور خورشید
  • خوابیدن در زاویه مناسب به طوری که هیچگونه فشاری بر گرفت ها وارد نشود.
  • مصرف به موقع داروهای توصیه شده

مناطق اهدا کننده برای کاشت ریش و سبیل

نواحی مختلفی وجود دارند که جراح می تواند برای کاشت موهای صورت از آن ها استفاده نماید. بهترین مکان ناحیه پشت سر (فاصله بین دو گوش) می باشد، چرا که این ناحیه به عنوان بانک مو شناخته می شود و موهای این ناحیه از ضخامت مناسبی برخوردار هستند.

ناحیه مناسب دیگری که می تواند به عنوان منطقه اهدایی فولیکول مو در نظر گرفته شود ناحیه زیر خط فک است. فولیکول های این ناحیه بسیار شبیه موهای موجود در ریش و سبیل هستند و می توانند نتایج طبیعی را برای بیمار به همراه داشته باشند.

محدودیتی که این ناحیه به عنوان منطقه اهدایی برای کاشت ریش و سبیل دارد این است که تعداد فولیکول های کمتری می توان از این ناحیه استخراج نمود.

عوارض احتمالی کاشت موهای صورت

کاشت ریش و سبیل مانند هر جراحی دیگری می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد که انجام آن توسط پزشک متخصص، متبحر و با تجربه می تواند به کاهش آن ها کمک نماید.

این عوارض می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • هیپرپیگمانتاسیون
  • التهاب و تورم
  • درد
  • قرار گیری ناردست فولیکول های مو در خواب مناسب
  • عفونت یا فولیکولیت
  • ایجاد برجستگی های کوچک

عوارض احتمالی کاشت موهای صورت

کلام پایانی

کاشت ریش و سبیل عملی است که امروزه طرفداران زیادی دارد. ما به زیباجویان خود که به دنبال کاشت موهای صورت هستند توصیه می کنیم که انتظارات واقع بینانه از روند کاشت موی سبیل و ریش داشته باشند.

همچنین خاطر نشان می کنیم که برای انجام آن حتما به یک کلینیک معتبر و پزشک مجرب و دارای تجربه کافی مراجعه نمایند تا بتوانند علاوه بر کسب نتایج شگفت آور، عوارض این جراحی را نیز به حداقل برسانند و دوران نقاهت کوتاهی را سپری نمایند.

ما در کلینیک درسا علاوه بر پزشکان با تجربه و حرفه ای، دستگاه های پیشرفته ای داریم که به انجام کاشت ریش و سبیل با متدهای روز دنیا کمک می نماید. جهت دریافت وقت مشاوره به وب سایت ما مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تزریق پروفایلو

تزریق پروفایلو

تزریق پروفایلو چیست و به چه دردی می خورد! آیا می دانید؟ چندی است، که روش هایی بسیار برای جوانسازی پوستِ تک به تک شما

مشاهده »
مزوتراپی ریش

مزوتراپی ریش

مزوتراپی ریش روشی بسیار دوست داشتنی بوده که بهبودِ فرآيندِ رشدِ موهای ریش را به همراه دارد. به کمکِ این راه کار و تزریق موادِ

مشاهده »